Citat:
Ursprungligen postat av
Hamleys
Hur kan man få möjlighet att bära polisens uniform och tjänstevapen utan utbildning?
Hur kan man bli polischef utan att vara utbildad polis,
Hon har gått juristutbildning och blivit polischef den vägen. De personerna har polisuniform på sig, även om de inte arbetat en dag som riktig polis på gatan. Just den saken tycker jag ej är konstig utan chefer kan också ha uniform. Däremot är jag skeptiskt till att beväpning som pistol delats ut. (Jag vet verkligen inte om folk som gått polischefskarriären dvs jur.kand får ha pistol på jobbet). Likaså har jag läst men hittar inte källan på att även ASP och tårgas, utdelats till Staaf. (hittar ej källan). Jag kan då rakt inte förstå vad det ska vara bra till. Möjligen att det kan vara intressant för en polisanställd att förstå hur poliserna på gatan skjuter, bär batong och har tårgas. Jag skulle vilja veta orsaken till att vissa inom polismyndigheten verkat för att Linda skulle få pistol, vad är viktigt? Vad är bakomliggande motivet till det?
Är motivet att om Linda Staaf tilldelas polisens tjänstevapen, så är motivet att själv få fördelar genom ett sådant agerande. Vilka fördelar? Stärka relationen med Staaf? Skaffa Tinder ffs!! Eller regga er på match.com och lägg in åldern +40 om det är så intressant, men nej då. Staaf ser okej ut för att vara 46 år, född 1976 och då ska det raggas genom att locka med picka, tårgas och ASP-batong!!