2022-12-12, 19:48
Medlem
Bängan Lagerblad - where are you - kom genast med din uniform o konfrontera o förhör
alla de här idioterna.
Citera
2022-12-12, 19:49
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
”Sedan ändrade Mats Löfving kriterierna för tjänsten och plötsligt var Linda H Staaf den enda som ansökte om tjänsten på NOA.”

Vaddå ändrade? Har vi några andra uppgifter om denna ändring? Varför var Staaf den enda som ansökte efter dessa ändringar?

En klassiker inom offentlig förvaltning för att chefen ska få anställa den man känner/vill anställa.

Sorteras under vänskapskorruption. I vissa fall underlivskorruption.

Sett det på NÄRA håll.
Citera
Medlem
Medborgare007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon har alltså även förstört två äktenskap (två som vi känner till kan vara flera) så inte kan kvinnor i genom sluta upp på det där kvinnokortet heller.

Dumt att hon ens var med i TV men tyder på lite det där med psykopat vibbar. Att hon kan då aldrig gjort något fel alls och hon trodde det här med att köra kvinnokortet fixar allt.

Nja, det är faktiskt Bydén och Löfving som själva har förstört sina äktenskap.
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Inför skapandet av NOA så sökte många tjänsten, men efter någon månads tid så utsåg man Löfving till chef och redan samma dag så gjorde man en ny utlysning av tjänsten med Löfving som den som skulle välja och vraka, men bara en skickade in ansökan igen. Löfving gjorde en "kreativ" tolkning att enbart de som skickade in en ny ansökan IGEN fick vara med i bedömningen, inte de övriga 20-talet personer som tidigare hade skickat in en ansökan.

Du kan lyssna på Leif GW gå igenom förfarandet.
https://www.tv4.se/artikel/5lTFch2GUeObrYiMbNhrbm/gw-om-polischefshaervan-kommer-inte-sluta-bra-foer-nagon-av-de-inblandade
Tack!

Anmärkningsvärt fascinerande historia.
Citera
2022-12-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Hon har gått juristutbildning och blivit polischef den vägen. De personerna har polisuniform på sig, även om de inte arbetat en dag som riktig polis på gatan. Just den saken tycker jag ej är konstig utan chefer kan också ha uniform. Däremot beväpning som pistol. Likaså har jag läst men hittar inte källan på att även ASP och tårgas, utdelats till Staaf. (hittar ej källan). Jag kan då rakt inte förstå vad det ska vara bra till. Möjligen att det kan vara intressant för en polisanställd att förstå hur poliserna på gatan skjuter, bär batong och har tårgas. Jag skulle vilja veta orsaken till att vissa inom polismyndigheten verkat för att Linda skulle få pistol, vad är viktigt? Vad är bakomliggande motivet till det?

Spot on. Triggade SigSugern gammgubbarnas gråa skinnpåsar till Action?
Citera
2022-12-12, 19:50
Medlem
snooper123s avatar
Man gillar ju GWs kommentar ''Är jävligt allvarligt''. Instämmer!
Citera
2022-12-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
En klassiker inom offentlig förvaltning för att chefen ska få anställa den man känner/vill anställa.

Sorteras under vänskapskorruption. I vissa fall underlivskorruption.

Sett det på NÄRA håll.

Samma. Jobbat på myndighet. FY FAN så mycket anställande av söner/döttrar/barns kompisar det var. Om någon klagade gick det inte att jobba kvar.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Hur kan man få möjlighet att bära polisens uniform och tjänstevapen utan utbildning?
Hur kan man bli polischef utan att vara utbildad polis,

Hon har gått juristutbildning och blivit polischef den vägen. De personerna har polisuniform på sig, även om de inte arbetat en dag som riktig polis på gatan. Just den saken tycker jag ej är konstig utan chefer kan också ha uniform. Däremot är jag skeptiskt till att beväpning som pistol delats ut. (Jag vet verkligen inte om folk som gått polischefskarriären dvs jur.kand får ha pistol på jobbet). Likaså har jag läst men hittar inte källan på att även ASP och tårgas, utdelats till Staaf. (hittar ej källan). Jag kan då rakt inte förstå vad det ska vara bra till. Möjligen att det kan vara intressant för en polisanställd att förstå hur poliserna på gatan skjuter, bär batong och har tårgas. Jag skulle vilja veta orsaken till att vissa inom polismyndigheten verkat för att Linda skulle få pistol, vad är viktigt? Vad är bakomliggande motivet till det?

Är motivet att om Linda Staaf tilldelas polisens tjänstevapen, så är motivet att själv få fördelar genom ett sådant agerande. Vilka fördelar? Stärka relationen med Staaf? Skaffa Tinder ffs!! Eller regga er på match.com och lägg in åldern +40 om det är så intressant, men nej då. Staaf ser okej ut för att vara 46 år, född 1976 och då ska det raggas genom att locka med picka, tårgas och ASP-batong!!
Senast redigerad av Hegamon 2022-12-12 kl. 20:08.
Citera
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
En person av kvinnligt kön verkar numera kunna komma undan vad som helst om man hävdar att man fått näthat.

I Sverige har kvinnan förklarats oklanderlig medan mannen gjorts till åtlöje, detta pågått med ökad intensitet sedan 80-talet.

Det är bara att slå på P1 vilken dag som helst i veckan och höra kvinnor gråta ut för än det ena, än det andra. Män är hemska, aldrig någonsin att man får höra den andra parten, mannen, i dramat. Alla dessa skitprogram går endast ut på att förtala svenska män!

Det är fullkomligt absurt vad de kommer undan med!
Citera
2022-12-12, 19:52
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
En person av kvinnligt kön verkar numera kunna komma undan vad som helst om man hävdar att man fått näthat.

Ja, hon har säkert fått näthat.

So what? Det får alla som kurar skattebetalarna. Vi har inte fått valuta för pengarna. Vi behövde en mer erfaren på toppen På NOA men fick istället en totalt olämplig. Det luktar fusk och korruption lång väg.

Jag ogillar att medierna lyfter hennes narrativ så aggressivt utan att samtidigt kritiskt granska. Detta är hennes narrativ och förklaringsmodell, ingen annans.

Frågan är mer om det är obefogat.

Och det är det inte i detta fall. Numera kallas KRITIK för näthat.

Typexempel är Annie Lööf och Annika Strandhäll.
Någon kritiserar mig = NÄTHAT!
Citera
2022-12-12, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Man gillar ju GWs kommentar ''Är jävligt allvarligt''. Instämmer!

Super-Gåslever-Sossen GW? Var ska jag spy? Äcklig människa.
Citera
2022-12-12, 19:54
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Ingenting kommer bevisas, vi har total korruption inom svensk statsförvaltning/universitet just nu.

Så länge du är Woke och feminist så kommer alla undan med allt.

Ger detta 5-7 år till.

Vad händer sedan?

Om vi inte river ner murarna så kommer det bara att få fortsätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in