2022-12-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followed
Exakt. Det är så jag vill ha det.
Vad gör du här då? Akta så vi inte kommer och drar av allt vi har utanför ditt hus
Citera
2022-12-09, 01:18
Medlem
Extreme har laddat upp reklambladet, men desvärre inga priser????
Citera
2022-12-10, 13:49
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1

Hör o häpna, allt är gratis!
Citera
2022-12-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Kolla Extreme Fireworks Strängnäs facebooksida, där finns helt komplett blad
Citera
2022-12-11, 18:58
Medlem
bleksans avatar
Någon här som lyckats få tag på 4verkeri's premiärpaket de senaste åren?
Hur tidigt var ni i så fall på plats?
Var det mycket folk på plats som köade?

Butiken öppnar 09.00 i år.
Citera
2022-12-11, 23:11
Medlem
Någon som har haft excalibur från extreme fireworks?

Är den värd sina pengar?
Finns det någon privat video på den, som inte är från tillverkaren?
Citera
2022-12-12, 08:10
Medlem
RostigHyvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus71
Någon som har haft excalibur från extreme fireworks?

Är den värd sina pengar?
Finns det någon privat video på den, som inte är från tillverkaren?
Jag har för mig att ena delen i excalibur ska vara Monaco och jag har avfyrat Monaco och den var inget speciellt. Jag avfyrade fresh/delight från Linders innan Monaco och fresh knallade mycket högre än Monaco.

Men extreme är lite konstiga. På deras provskjutningar är deras produkter fantastiska men sen när man köper och avfyrar det själv så är det inte riktigt samma, like wtf, det borde vara olagligt!? Be happy på deras provskjutning var super men sen tände jag den på nyår och den hade inte alls samma knallar. Men samtidigt så har jag haft Mustang och den var exakt som på provskjutningen men nästa år när jag hade Mustang igen var den skit, den gick till månen. Riktigt förvirrande men just exaclibur verkar värd sina pengar, på video i alla fall...
Citera
2022-12-12, 11:54
Medlem
Nekro.s avatar
Nu börjar det ju närma sig så smått och jag har kollat upp och jämfört priserna för vanliga Airbombs, 35MM & 50MM rör.

Billigast till dyrast fallande ordning:

Airbombs
Svea Monster 6,12;-
Linders Airbomb 7,55;-
Fyrverkerimästarna King of Thunder 7,80;-
Hanssons Fyrverkeri King of Thunder 7,80;-
Festival Airbomb 8,75;-
Funke Airbombs 11.90;-

Bomber 35MM
Festival Skybomb 33;-
Linders Skybomb 42,25;-
Fyrverkerimästarna TK XXL 43;-
Hanssons Fyrverkeri TK XXL 43;-
Svea Monster 59,80;-

Bomber 50MM
Fyrverkerimästarna MEGA 69;-
Hanssons Fyrverkeri Demon 69;-
Festival Hot Shot 93;-
Svea Monster 99,83;-
Linders Thunder Bomb 119;-

Slutsats:

Skiljer sig en hel del på priserna mellan de olika leverantörerna, som förväntat så har Svea billigast Airbombs med ett styckpris på 6,12;- och dyrast är utan tvekan Funke 11.90;-

För 35MM kalibern så är Festivals version billigast med råge (33;- styck) och Sveas version ligger på nästan dubbla priset (59,80;-)

Sista kategorin är 50MM och här vinner Hanssons & Fyrverkerimästarna där priset per bomb uppgår till ynka 69;- varav konkurrenten Linders säljer sina Thunder Bombs för 119;- styck, extrem prisskillnad på denna kategori av bomber

Extreme Fireworks uteblir för de har fortfarande inga priser på sin hemsida, Funke saknar bomber i kategorin 35/50MM så de exkluderas för det mesta här också.

Listar inte heller bomber som enbart finns hos 4verkeri och liknande då gemene man inte har tillgång till den återförsäljaren, listar de ÅF som jag antar att större delen av Sveriges befolkning har tillgång till.
Senast redigerad av Nekro. 2022-12-12 kl. 11:57.
Citera
2022-12-12, 12:50
Medlem
Audimans avatar
Bra jämförelse!

Här har du extremes priser om du känner för att uppdatera.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100064105629019
Citera
2022-12-12, 14:24
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Bra jämförelse!

Här har du extremes priser om du känner för att uppdatera.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100064105629019

Verkar inte kunna uppdatera inlägget mer, men då får vi följande och Extreme verkar kvalificera sig någonstans i mitten/lägre mitten på skalan:

Extreme Flashing Thunder (7.41:-)
Extreme 35MM (37,25;-)
Extreme 50MM (83;-)
Citera
2022-12-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHyvel
Jag har för mig att ena delen i excalibur ska vara Monaco och jag har avfyrat Monaco och den var inget speciellt. Jag avfyrade fresh/delight från Linders innan Monaco och fresh knallade mycket högre än Monaco.

Men extreme är lite konstiga. På deras provskjutningar är deras produkter fantastiska men sen när man köper och avfyrar det själv så är det inte riktigt samma, like wtf, det borde vara olagligt!? Be happy på deras provskjutning var super men sen tände jag den på nyår och den hade inte alls samma knallar. Men samtidigt så har jag haft Mustang och den var exakt som på provskjutningen men nästa år när jag hade Mustang igen var den skit, den gick till månen. Riktigt förvirrande men just exaclibur verkar värd sina pengar, på video i alla fall...

Exakt samma hände mig nämligen, kollade många video och även en provskjutningen av Mustang. Och när jag väl sköt av den vid tolvslaget så blev jag extremt besviken... känds så klen.
Men nu verkar min handlare bara ha extreme compunds hemma så fundera på att ge det en chans till Excalibur :P
Ofan så en av tårtorna är Monaco i då?
Citera
2022-12-12, 19:08
Medlem
Pilsnerologs avatar
Hur kommer det sig att det är så JÄVLA mycket billigare med fyrverkerier i tillexempel Tyskland? Typ 1/4 av priset i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in