2022-12-05, 21:56
Medlem
rumpborstens avatar
Vänder mig till sist till flashback efter försök utan resultat.

Söker ett spel, PC, köptes någon gång i mitten på 2000-talet. Tror att det kan ha varit en svensk/nordisk produktion. På omslaget är de två barn, en pojke och en flicka med ett vattengevär var. Bakom dem står en (på den tiden väldigt läskig och mardrömsinducerande) riddarfigur med händerna utsträckta och med gröna ögon.

Man skulle samla vatten till sina vattengevär och det är i princip allt jag minns. Skulle otroligt gärna vilja få tag på mer information om detta spel om någon känner vi det.
Citera
2022-12-05, 22:34
Medlem
fearreapers avatar
Kannan?

Citat:
Ursprungligen postat av rumpborsten

Söker ett spel, PC, köptes någon gång i mitten på 2000-talet. Tror att det kan ha varit en svensk/nordisk produktion. På omslaget är de två barn, en pojke och en flicka med ett vattengevär var. Bakom dem står en (på den tiden väldigt läskig och mardrömsinducerande) riddarfigur med händerna utsträckta och med gröna ögon.

Man skulle samla vatten till sina vattengevär och det är i princip allt jag minns. Skulle otroligt gärna vilja få tag på mer information om detta spel om någon känner vi det.
Citera
2022-12-05, 22:37
Medlem
rumpborstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Kannan?

Dessvärre inte
Citera
2022-12-05, 22:48
Medlem
Scaevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rumpborsten

Är det Kungliga slottet: Mysteriet med riksregalierna du letar efter?
Citera
2022-12-11, 09:47
Medlem
BananShans avatar
Det fanns ett fotbollsspel på Amiga som var väldigt kul. Man såg allt uppifrån och ganska högt över spelarna som var väldigt små men man fick då bra överblick över planen. Det var riktigt kul, någon som vet vad det hette?
Citera
2022-12-11, 10:00
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Det fanns ett fotbollsspel på Amiga som var väldigt kul. Man såg allt uppifrån och ganska högt över spelarna som var väldigt små men man fick då bra överblick över planen. Det var riktigt kul, någon som vet vad det hette?

Striker??
Citera
2022-12-11, 10:37
Medlem
Citat:

Kan det vara Sensible world of soccer? Fins några olika versioner och till oika plattformar.
Citera
2022-12-11, 10:46
Medlem
BananShans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Striker??
Kan ha varit det men har för mig att det var snyggare , men kan ha varit det. Känns bekant. Fast å andra sidan var det ju rätt snyggt för den tiden.
Citera
2022-12-11, 11:44
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Kan ha varit det men har för mig att det var snyggare , men kan ha varit det. Känns bekant. Fast å andra sidan var det ju rätt snyggt för den tiden.
Ganska säker det var som snubben sade sensible soccer.
Citera
2022-12-11, 12:50
Medlem
B-19s avatar
Jag har i några dagar letat efter ett spel jag spelade på 90-talet, kanske även i början av 2000-talet.
Jag vet att spelet följde med i tidningen Komputer för alla. Det är ett arkadspel där man ska skjuta olika varelser ovanför sig som kommer i omgångar.
Jag är osäker på vad man själv är för typ av karaktär(inte människa i alla fall) och jag minns endast att efter några nivåer så kommer det bläckfiskar.
Ens vapen uppgraderas så man kan skjuta bredare och flera skott åt gången. Jag tror att i slutet så är det ett rymdskepp med flera laserstrålar man ska akta sig för.

Känner någon igen detta? Vore evigt tacksam.
Citera
2022-12-11, 12:58
Medlem
Palisongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-19
Jag har i några dagar letat efter ett spel jag spelade på 90-talet, kanske även i början av 2000-talet.
Jag vet att spelet följde med i tidningen Komputer för alla. Det är ett arkadspel där man ska skjuta olika varelser ovanför sig som kommer i omgångar.
Jag är osäker på vad man själv är för typ av karaktär(inte människa i alla fall) och jag minns endast att efter några nivåer så kommer det bläckfiskar.
Ens vapen uppgraderas så man kan skjuta bredare och flera skott åt gången. Jag tror att i slutet så är det ett rymdskepp med flera laserstrålar man ska akta sig för.

Känner någon igen detta? Vore evigt tacksam.

Vet tyvärr inte vad det heter men misstänker det är samma spel som jag söker!

Det är alltså ett 2D-spel typ liknande detta: https://techvodoo.com/wp-content/uploads/2020/06/Space-Shooter-Screenshot-1.jpg

Kan möjligen vara så att man färdas horisontellt istället för vertikalt dock, osäker på hur det var.
Citera
2022-12-11, 13:03
Medlem
B-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palisong
Vet tyvärr inte vad det heter men misstänker det är samma spel som jag söker!

Det är alltså ett 2D-spel typ liknande detta: https://techvodoo.com/wp-content/uploads/2020/06/Space-Shooter-Screenshot-1.jpg

Kan möjligen vara så att man färdas horisontellt istället för vertikalt dock, osäker på hur det var.

Det låter som det! Det är precis samma layout som det du länkade. Jag kan inte minnas att man kunde förflytta sig vertikalt, utan bara horisontellt som du skriver. Fick du också detta spelet i Komputer för alla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in