2022-12-07, 07:48
Medlem
Leastons avatar
Strike möjliggör nya finansiella tjänster för 300 miljoner i Afrika.

Strike has partnered with African payments platform Bitnob to enable instant payments to Africa. Now, using Lightning rails under the hood, Strike’s Send Globally feature provides users in the U.S. a cheaper, faster, and more innovative way to instantly send payments to Africa. Using Send Globally, a Strike user can send money to Nigeria, Ghana, and Kenya instantly with no transaction fees. Payments are instantly converted into naira, cedi, or shillings, and deposited directly into a recipient’s bank, mobile money, or Bitnob account. Send Globally improves the speed, affordability, and ease of payments to Africa, including in countries that have fewer available options for cross-border money transfers.
https://www.businesswire.com/news/home/20221206005453/en/Strike-Launches-Lightning-Fast-Money-Transfers-to-Africa

https://twitter.com/jackmallers/status/1600230978563493888?s=20&t=JGIKBvv-SryzDJk_SzWwCg

Fotnot:
Kebabmedpommes kommer förstås säga att Bitcoin inte alls används som det sägs, men det är bara han som tror det är sant och behöver inte kommenteras mer än det redan gjorts tidigare.
https://twitter.com/jackmallers/status/1600230904734941185?s=20&t=JGIKBvv-SryzDJk_SzWwCg
Senast redigerad av Leaston 2022-12-07 kl. 07:52.
Citera
2022-12-07, 07:59
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Fotnot:
Kebabmedpommes kommer förstås säga att Bitcoin inte alls används som det sägs, men det är bara han som tror det är sant och behöver inte kommenteras mer än det redan gjorts tidigare.
https://twitter.com/jackmallers/status/1600230904734941185?s=20&t=JGIKBvv-SryzDJk_SzWwCg
Precis. Du har fortfarande inte förklarat varför lightning eller bitcoin har med saken att göra när man betalar med vanliga pengar via en central tjänst som strike. Det är bara snömos.
Citera
2022-12-07, 08:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Precis. Du har fortfarande inte förklarat varför lightning eller bitcoin har med saken att göra när man betalar med vanliga pengar via en central tjänst som strike. Det är bara snömos.
Jag behöver inte förklara gravitationen heller, den finns ändå.

Säger Strike att dom är ett företag som använder Lightning för betalningar så ser jag ingen anledning att betvivla dom. Den dagen det presenteras tillräckliga bevis att dom inte använder Lightning är den dagen jag betvivlar dem, och sådana har du inte presenterat, mr "Bara göra Debit i ena kontot och Kredit i andra"...
Citera
2022-12-07, 08:10
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag behöver inte förklara gravitationen heller, den finns ändå.

Säger Strike att dom är ett företag som använder Lightning för betalningar så ser jag ingen anledning att betvivla dom. Den dagen det presenteras tillräckliga bevis att dom inte använder Lightning är den dagen jag betvivlar dem, och sådana har du inte presenterat, mr "Bara göra Debit i ena kontot och Kredit i andra"...
Men eftersom du inte har kunnat förklara varför det är rimligt så finns det ingen anledning för dig att sprida deras skitsnack.

300 miljoner afrikaner alltså... du kanske ska posta när det händer och inte några förhoppningar från bitcoinskribenter

Dessutom konstigt att du blir så exalterad över en fullt centraliserad tjänst som bygger på traditionella banker och betaltjänster.
Citera
2022-12-07, 09:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Men eftersom du inte har kunnat förklara varför det är rimligt så finns det ingen anledning för dig att sprida deras skitsnack.

300 miljoner afrikaner alltså... du kanske ska posta när det händer och inte några förhoppningar från bitcoinskribenter

Dessutom konstigt att du blir så exalterad över en fullt centraliserad tjänst som bygger på traditionella banker och betaltjänster.
Och du vet att jag inte bryr mig om vad DU tror, då ditt sätt att sila mygg och svälja kameler när det gäller enkel information lyckligtvis inte speglar gemene mans.
Senast redigerad av Leaston 2022-12-07 kl. 09:35.
Citera
2022-12-07, 09:37
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Och du vet att jag inte bryr mig om vad DU tror, då ditt sätt att sila mygg och svälja kameler när det gäller enkel information lyckligtvis inte speglar gemenemans.
Om det du postade ovan skulle ha någon relevans så skulle det såklart vara en världsnyhet. Det är det inte. Hur står det till med källkritiken?
Citera
2022-12-10, 19:56
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Om det du postade ovan skulle ha någon relevans så skulle det såklart vara en världsnyhet. Det är det inte. Hur står det till med källkritiken?
Det är klarlagt att det är en världsnyhet. Hur du kan missa det medan 99% av befolkningen klarar det säger en del om dig.
Citera
2022-12-10, 20:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det är klarlagt att det är en världsnyhet. Hur du kan missa det medan 99% av befolkningen klarar det säger en del om dig.
Det har inte nämnts någonstans i den etablerade finanspressen, vad jag kan se. Vilken världsnyhet verkligen.
Citera
2022-12-10, 20:15
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det har inte nämnts någonstans i den etablerade finanspressen, vad jag kan se. Vilken världsnyhet verkligen.
Jag kan såklart inte styra vilka artiklar du läser. Jag har läst om det.
Citera
2022-12-10, 20:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:

CNBC duger det?
https://www.youtube.com/watch?v=H43ccAZwmus
Citera
2022-12-10, 20:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
CNBC duger det?
https://www.youtube.com/watch?v=H43ccAZwmus
Nej, inte när det är deras krypto-reporter som nämner det i ett kort klipp.

Förstår du hur trivialt detta är i sammanhanget ”världsnyhet”?
Citera
2022-12-10, 20:28
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Nej, inte när det är deras krypto-reporter som nämner det i ett kort klipp.

Förstår du hur trivialt detta är i sammanhanget ”världsnyhet”?
Så du får en nyhetsartikel från de största nyhetsmedierna i världen men ”det räknas inte”?

Alla andra har sett det nu. Att din subjektiva åsikt inte håller med hör inte hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in