2022-12-10, 15:16
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Om ”mot oändligheten” är att priset går upp så tror jag att det gör det. Du försöker få ”mot oändligheten” att låta som ”till oändligheten”. Där har du din tankevurpa.

Skulle fem miljoner btc slarvas bort imorgon så skulle det påverka priset uppåt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Asymptot

Ingen tankevurpa här, men troligen hos dig och Leaston.
2022-12-10, 15:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes

Ställer om frågan ifall du missade den:

Vilken tidsram tänker du dig när Bitcoin går mot 0? När har hälften av alla Bitcoin försvunnit tror du? När finns bara 10% av alla Bitcoin kvar?

Bara så vi förstår vad du försöker komma med denna poäng.
2022-12-10, 15:23
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:

Jag skulle tro att denn artikeln lämpar sig bättre. https://sv.wikipedia.org/wiki/Utbud_och_efterfrågan
2022-12-10, 15:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ställer om frågan ifall du missade den:

Vilken tidsram tänker du dig när Bitcoin går mot 0? När har hälften av alla Bitcoin försvunnit tror du? När finns bara 10% av alla Bitcoin kvar?

Bara så vi förstår vad du försöker komma med denna poäng.
Du förstår tydligen inte begreppet ”går mot noll”. Därför fick du en länk för att kunna bilda dig.
2022-12-10, 15:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag skulle tro att denn artikeln lämpar sig bättre. https://sv.wikipedia.org/wiki/Utbud_och_efterfrågan
Hur vet du hur efterfrågan ser ut om det bara finns en handfull bitcoin kvar i världen t ex?
2022-12-10, 15:46
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Hur vet du hur efterfrågan ser ut om det bara finns en handfull bitcoin kvar i världen t ex?
Det vi diskuterar är om någon slarvar bort utbudet. Givet att efterfrågan är densamma så ökar priset. Ganska enkel matematik.

Hur efterfrågan ser ut framåt i tiden kan man bara spekulera i. Har du facit så blir du världens rikaste. Jag har det inte.

Att det bara skulle finnas ”en handfull” bitcoin kvar i världen känns väldigt avlägset. Jag har själv en handfull bitcoin som jag säkrat upp bra. Givet att jag och någon till gör det så är risken att det bara kommer finnas en handfull kvar under min levnad nära noll.
2022-12-10, 15:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du förstår tydligen inte begreppet ”går mot noll”. Därför fick du en länk för att kunna bilda dig.
Jag ställer frågan en tredje gång.

När har hälften av alla Bitcoin försvunnit tror du? När finns bara 10% av alla Bitcoin kvar?

Ignorerar du frågan en gång till så har vi alla fått klart för oss att du inte hade en poäng från första början. Du argumenterar mest genom att insinuera något, sedan vågar du inte säga det rakt ut för då vet du att du får på tafsen.
2022-12-10, 15:55
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag ställer frågan en tredje gång.

När har hälften av alla Bitcoin försvunnit tror du? När finns bara 10% av alla Bitcoin kvar?

Ignorerar du frågan en gång till så har vi alla fått klart för oss att du inte hade en poäng från första början. Du argumenterar mest genom att insinuera något, sedan vågar du inte säga det rakt ut för då vet du att du får på tafsen.
Det kan väl inte jag veta? Varför frågar du sånt?

Det säger ju dock sig självt att mängden går mot noll över tid eftersom coins endast kan ”försvinna”, alltså tappas bort, men aldrig ersättas med nya.
2022-12-10, 16:01
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:

Det säger ju dock sig självt att mängden går mot noll över tid eftersom coins endast kan ”försvinna”, alltså tappas bort, men aldrig ersättas med nya.
Fram till 2140 är det du precis skrev helt felaktigt. Efter det är det som du skriver. 120 år kvar. Bra att du är optimistisk om bitcoins livslängd.
2022-12-10, 16:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Fram till 2140 är det du precis skrev helt felaktigt. Efter det är det som du skriver. 120 år kvar. Bra att du är optimistisk om bitcoins livslängd.
Det är inte felaktigt om det tappas bort fler coins än vad inflationen är. Vet du hur det ser ut?

Men eftersom alla ”vet” att 21 miljoner är taket (dock fullt möjligt, och relativt sannolikt att det kan höjas senare men det är en annan fråga) så är detta redan inräknat i handeln.
2022-12-10, 16:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du insinuerade att det stort problem med Bitcoin är att det tappas bort, och att antalet Bitcoin går mot 0.
En helt idiotisk instansiering om du inte kan följa upp på det.

Citat:

Ja, men om den verkligheten att det börjar bli "ont om Bitcoin" är 500 år bort, då ser jag inte riktigt problemet. Eller när tror du det blir "ont om Bitcoin"?

Oavsett så kommer det fortfarande finnas miljarder Satoshis kvar, som kommer bli alltmer värdefulla. Blir det ont om satoshis om 1000 år (eller när tror du?) så är det inte svårare än att lägga till ett par ytterligare decimaler på protokollet för att få fler enheter, millisatoshis eller vad du vill kalla dem.
2022-12-10, 16:16
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det är inte felaktigt om det tappas bort fler coins än vad inflationen är. Vet du hur det ser ut?

Men eftersom alla ”vet” att 21 miljoner är taket (dock fullt möjligt, och relativt sannolikt att det kan höjas senare men det är en annan fråga) så är detta redan inräknat i handeln.
Ditt påstående var:
Citat:
Det skapas nya bitcoin var tionde minut till cirka 2140. Håll dig till fakta så har vi en chans till en akademisk diskussion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in