2022-12-10, 14:43
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Om man följer länken "....Frihetsportalen..." i tidigare inlägg så dyker det upp ett namn som om det googlas möjligen kan tillhöra en SR-anställd men också en Säpo-anställd (kan det vara en o samma person - foton i Linkedin o SR är inte helt olika)
Om det är den personen som är moderator Yger så är det ett "sammanträffande" av stora mått att LS sida tagits ner.............

Det är nog denna person som har raderat Linda Staafs Wikipedia sida.

15 år senare har And*rs W*nnersten i södra Stockholm etablerat en morgonrutin. Vid halv sex-tiden sätter han sig vid datorn och öppnar svenskspråkiga Wikipedia. Han klickar fram de senaste 1 500 ändringarna.

Sedan går han igenom dem, en efter en. Ingenting som skrivs undgår hans granskning.

Sedan han skaffade ett konto sommaren 2007 har han gjort över 200 000 redigeringar av Wikipediaartiklar. Nu för tiden blir det närmare 200 en genomsnittlig dag.

https://www.dn.se/kultur-noje/eldsjalarna-som-fyller-wikipedia/
Senast redigerad av Pethuglin 2022-12-10 kl. 14:47.
Citera
2022-12-10, 14:46
Medlem
swimmingpools avatar
A.c.a.b.
Citera
2022-12-10, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Nej, vi förlorar inte enormt mycket. Jag har jobbat på flera myndigheter och det går inte till så här. Ofta anlitar man ett rekryteringsföretag som tar fram lämpliga kandidater och sedan är det en jäkla massa tester och granskning som särskilt kandidater till chefstjänster måste genomgå.

Det är väldigt svårt att anställa sin älskarinna utan meriter eftersom det finns flera instanser och kontrollmekanismer som skulle tvärnita i processen.

Det är därför jag blir så förvånad över att ingen annan satte stopp för Löfvings ”kandidat”. Det kan alltså vara rätt omfattande processer när man anställer en chef. Flera personer inom HR och polisledningen måste ha vetat att hon saknade meriter och att övriga kandidater var betydligt mer meriterade. Ändå gick anställningen igenom.

Vad skulle man inte ge för att höra Löfving motivera anställningen inför sina kollegor och överordnade eller hur dessa själva resonerade?

Det något som är exceptionellt skevt här.

Jag däremot är inte ett dugg förvånad längre. Denna myndighet har nu hamnat på samma nivå som två andra, i korruptionshänseende, ökända myndigheter. Det här är inte den första tjänstetillsättningen som inte har gått rätt till, även om det inte i andra fall handlar om den absoluta ledningstoppen.

På de myndigheter där korruptionen inte har trängt sig in är däremot spärrarna mot oegentligheter fungerande.

Och jo. Kvinnor som inte ligger sig till favörer förlorar enormt mycket på att andra kvinnor gör det. Ur flera olika aspekter.
Citera
2022-12-10, 14:49
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det är nog denna person som har raderat Linda Staafs Wikipedia sida.

https://www.dn.se/kultur-noje/eldsjalarna-som-fyller-wikipedia/

Tja, då hade jag fel i mina konspirationsteorier, men du måste hålla med om att personerna med de jobben var ett par märkliga sammanträffanden
Citera
2022-12-10, 14:53
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Bydén och Löfving ser allt annat än sexiga ut, och det gör ju det förståeligt att de faller för Massage Staaf. Klart Staaf visste vad hon gjorde. . Korkade kåta gubbar som är så osexiga så det finns inte. Jag menar inte bara ansikte. Kolla Bydéns kropp och hållning. Man kan klä karl'n i hur många uniformer o medaljer som helst. Han kommer bara se ut som en jävla incel och ett jävla fån ändå.

Lite försiktigt vill jag föra fram tanken att hon kanske inte hade förhållanden med de här männen ENBART i karriärsyfte, eller ens i karriärsyfte. Det kan ju faktiskt vara så att det från hennes sida handlade om tycke och kärlek. Allt handlar inte om sexigt utseende; de här männen kan ju ha INRE personliga egenskaper som hon varit svag för. Tänk tanken, att det är de här männen som inledningsvis stöter på henne, men att hon inte inte alls visar intresse; men de har en inre egenskap som de förstår att utnyttja, en egenskap som hon faller för. Att hon kliver uppåt på karriärstegen är männens ansvar, inte hennes bara för att hon tackar ja till tjänsterna.
Att hon skulle inleda och sedan dagligen vara i ett förhållande som hon egentligen inte vill vara i, bara för egen vinning, tror jag PERSONLIGEN inte mycket på. Flera som skriver här utgår från att pengar och makt är allt och för de sakerna är man beredd att frivilligt gå in i ett förhållande med en person som man egentligen inte har några känslor för. Jag tror inte att det är så. Hur många av er skulle gå in i ett sådant förhållande? Jag skulle det inte.
Senast redigerad av RFT 2022-12-10 kl. 14:56.
Citera
2022-12-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Har du tillgång till hennes Wikipedia sida?
Kan inte hitta den cachade sidan. Finns inte heller på Wayback Machine.

Om man ser på sökresultat så ska det finnas en pil (svart triangel) man kan trycka på och få ett par extra val. Man kommer då till Det här är Googles cachelagrade version av https://sv.wikipedia.org/wiki/Linda_H_Staaf.* Det här är en ögonblicksbild av hur sidan såg ut den 6 dec 2022 22:36:48 GMT.

Se gärna "View web pages cached in Google Search Results" för en utförligare beskrivning.

Texten var kort, i princip enbart en tidningsrubriksrad "Den 5 december 2022 avslöjades att Linda Staff hade kontaktat polisens säkerhetschef vilket resulterade i att ställföreträdande rikspolischefen Mats Löfving polisanmäldes." under rubriken "Kontroverser".

Man får lite mer information också, tex när artikeln skapades och varifrån.
Senast redigerad av Trie 2022-12-10 kl. 14:58.
Citera
2022-12-10, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Kan jag hjälpa andra att inte hamna i samma situation är det självhjälp.

Byden!

Släng ut horan från ditt hem och åk raka vägen hem till dina barn som behöver dig.

Håller ju iof med om att han bör försöka återställa relationen med sin fru, men hans "barn" är alla vuxna och har flyttat hemifrån. Sen lär det ju va traumatiserande för dem ändå att deras pappa har gått från hyllad militärledare till en rikspajas som nu kallas för Hälsingebocken.
Citera
2022-12-10, 15:00
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Det är du som borde skämmas. Din moral är helt åt helvete.

Istället för att ta saken som den är, dvs hur staaf agerat genom sin karriär, så fokuserar du (som alla svenska kvinnor) på de hemska männen.

Du har kass relation med din pappa va?

Citat:
Ursprungligen postat av 1423zZ
Det finns väldigt många kvinnor också som anser att det är bedrövligt att det fortfarande år 2022 går att ligga sig till favörer på arbetsplatser. Nu säger kvinnor som brukar tacka nej till ligg med sin chef ”Tänkte väl! Gick ju osedvanligt bra att avancera för henne”.

Kvinnor som inte ägnar sig åt denna typ av karriärspel förlorar enormt mycket på att vissa kvinnor beter sig på det här viset.

Vad hände med sådant som moral, anständighet och karaktär? Vad hände med målet att tillsätta tjänster på sakliga grunder?

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Din moraliska kompass är aningen sned...
Tänk istället hur många KOMPETENTA kvinnor med faktiska meriter som fått stå tillbaka för att vissa istället gått sängvägen till toppen.
Kvinnor är fan världsmästare på att hugga varandra i ryggen, sätta glastak för, och sabotera andra kvinnors karriärvägar. Det har aldrig varit män som hindrat kvinnor från att nå toppen - bara andra kvinnor. Tänk på det innan du lyfter henne till skyarna.

Hade väntat att vissa typer inte gillar mitt inlägg. Ni inbillar er i er sunkiga fantasi att personen ni åsyftar har fått sin karriär p g a ligg. Så heter det alltid när en tjej/kvinna erhåller en tjänst i konkurens med män. Det har jag själv erfarenheter av. Linda H Staaf har gjort ett mycket bra och förtjänstfullt arbete. Sedan kan ni skriva och babbla er skit så mycket ni vill. Det är ju fritt fram på det här forumet att i skydd av anonymitet uttryck nedsättande omdömen om offentliga personer.
Citera
2022-12-10, 15:02
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Om man ser på sökresultat så ska det finnas en pil (svart triangel) man kan trycka på och få ett par extra val. Man kommer då till Det här är Googles cachelagrade version av https://sv.wikipedia.org/wiki/Linda_H_Staaf.* Det här är en ögonblicksbild av hur sidan såg ut den 6 dec 2022 22:36:48 GMT.

Se gärna "View web pages cached in Google Search Results" för en utförligare beskrivning.

Texten var kort, i princip enbart en tidningsrubriksrad "Den 5 december 2022 avslöjades att Linda Staff hade kontaktat polisens säkerhetschef vilket resulterade i att ställföreträdande rikspolischefen Mats Löfving polisanmäldes." under rubriken "Kontroverser".

Man får lite mer information också, tex när artikeln skapades och varifrån.

Ok. Tack!
Citera
2022-12-10, 15:07
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Skriver hon halvdåliga deckare också samtidigt som hon jobbar för underrättelsetjänsten.
Blir bara pinsammare och pinsammare.
Varken om hon använder saker från verkligheten eller inte anser jag det högst olämpligt.
Hon verkar vara en äkta psykopat.
Citera
2022-12-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Lite försiktigt vill jag föra fram tanken att hon kanske inte hade förhållanden med de här männen ENBART i karriärsyfte, eller ens i karriärsyfte. Det kan ju faktiskt vara så att det från hennes sida handlade om tycke och kärlek. Allt handlar inte om sexigt utseende; de här männen kan ju ha INRE personliga egenskaper som hon varit svag för. Tänk tanken, att det är de här männen som inledningsvis stöter på henne, men att hon inte inte alls visar intresse; men de har en inre egenskap som de förstår att utnyttja, en egenskap som hon faller för. Att hon kliver uppåt på karriärstegen är männens ansvar, inte hennes bara för att hon tackar ja till tjänsterna.
Att hon skulle inleda och sedan dagligen vara i ett förhållande som hon egentligen inte vill vara i, bara för egen vinning, tror jag PERSONLIGEN inte mycket på. Flera som skriver här utgår från att pengar och makt är allt och för de sakerna är man beredd att frivilligt gå in i ett förhållande med en person som man egentligen inte har några känslor för. Jag tror inte att det är så. Hur många av er skulle gå in i ett sådant förhållande? Jag skulle det inte.

Tror du har flera poänger. Att makt och position är en viktig preferens för att Lindas hjärta ska bulta kan vi nog ändå härleda oss till. Men det är inte brottsligt. Det problematiska är hemlighållandet av relationen i så betydelsefulla roller för rikets säkerhet. Att Löfving är ett vidrigt gubbslem som missbrukar sin position är tydligt. Om han vill ha Tinder på jobbet får han vackert kliva fram med lemmen i hand och förklara att han blivit jävig och behöver förflyttning. Att han befordrar sängkamrater som står i beroende till honom gör att han bör avskedas på grått papper.
Citera
2022-12-10, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT

Moral, anständighet och karaktär ger att en person i ett sådant läge tackar nej till befordran och högre lön i just det sammanhanget och i stället på helt egna meriter söker sig till en annan tjänst där kärleken inte är ens egen chef eller har inflytande över ens karriär. Precis som folk i alla tider har gjort om/när kärleken slå till.

Grundläggande är naturligtvis att man själv förstår varför situationen blir olämplig. Om inte chefen heller förstår det olämpliga i situationen bör han inte vara chef alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in