2022-12-10, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Man slutar aldrig förvånas. Hur är det möjligt att som branschens högsta företrädare tillåts stå rakt upp och ner och ljuga? Ingen absolut Ingen tror at priser på bostäder kommer vända upp. Det finns absolut ingenting som pekar på annat än fortsatta prisnedgångar.

Som sagt Jävla Pajas!

Vissa tror det

Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Byggjobbarna blir arbetslösa och bostadspriserna stiger.
Senast redigerad av DattMamon666 2022-12-10 kl. 10:36.
Citera
2022-12-10, 11:27
Avslutad
Erbjudanden kommer öka, sen om det får dit mer köpare på prospekten är en annan femma, dock ökar det konkurrensen mot privatpersoner:

Citat:
Erbjudandet "ett avgiftsfritt 2023" gäller vid tecknande av ett bindande upplåtelseavtal (fullständigt signerat av alla parter). Du som köpare erhåller då fri månadsavgift i 1 år, hela 2023.
Månadsavgiften förbinder sig bostadsutvecklaren Vincero Fastigheter att betala i ditt ställe från den 1 januari 2023 fram till den 31 december 2023, till föreningen Brf Uppsala Slottsgränd.
Detta innebär för dig en garanterad lägre boendekostnad under ett års tid, och att föreningen trots det fortsatt får in de beräknade månadsavgifterna. Välkommen att flytta in så snart det passar dig!
Slottsgränd 2D
Centrum, Uppsala kommun
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-2rum-centrum-uppsala-kommun-slottsgrand-2d-18971795
Senast redigerad av lone star 2022-12-10 kl. 11:30.
Citera
2022-12-10, 11:47
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ibland handlar det om commun sense som är svårt att förklara rent matematiskt men de flesta förstår det ändå. Med all respekt!
Hur förstår man det man inte kan förklara?

Och det som inte går att förklara, men som folk inbillar sig ändå är vad för något?
Citera
2022-12-10, 11:48
Medlem
Citat:
Nu har du inte läst eller inte förstått vad som diskuterades. Påståendet var att produktionskostnaden låg långt under försäljningspriset.
Då uppstår en stor profit.

Markkostnad ingår i produktionskostnad.

Vad händer följaktligen med produktionskostnaden när markkostnaden faller?
Citera
2022-12-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Man slutar aldrig förvånas. Hur är det möjligt att som branschens högsta företrädare tillåts stå rakt upp och ner och ljuga? Ingen absolut Ingen tror at priser på bostäder kommer vända upp. Det finns absolut ingenting som pekar på annat än fortsatta prisnedgångar.

Som sagt Jävla Pajas!

Priserna kommer att gå upp när lönerna kommit i kapp sista 20 årens inflation.
Citera
2022-12-10, 11:51
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Det är kortsiktigt och huvudlöst att ändra amorteringskraven.
Är det så, eller känns det så?

Citat:
De fåtal % som helt räknat bort sig själva får söka stöd på annat vis.
Varför det?
Varför skall överheten tvinga folk ned i misär?

Citat:
Bostadspolitik måste vara långsiktig och stabil inte som att handla på börsen.
Vad har amorteringskrav med bostadspolitik att göra.
Citera
2022-12-10, 11:56
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Spekulation är nog en av flera bidragande orsaker.
En del säger det. Men när dom skall hala fram evidens blir det tomt.

Du får gärna försöka svara på frågan.
Citera
2022-12-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Erbjudanden kommer öka, sen om det får dit mer köpare på prospekten är en annan femma, dock ökar det konkurrensen mot privatpersoner:

Slottsgränd 2D
Centrum, Uppsala kommun
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-2rum-centrum-uppsala-kommun-slottsgrand-2d-18971795

Det där är ju ren lyteskomik.
Dom använder alltså köparnas "egna pengar" för att ge rabatt och köparna går på den finten.
Citera
2022-12-10, 11:59
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runninghigh
Det har jag gjort och konstaterar återigen att vissa härinne saknar grundläggande kunskaper om hur man ska tolka svar från politiker.
Är då din föredragna metod att ignorera vad som sägs och tolka i enlighet med de egna känslorna?
Eller?
Citera
2022-12-10, 12:01
Medlem
Citat:
Hur förstår man det man inte kan förklara?

Och det som inte går att förklara, men som folk inbillar sig ändå är vad för något?
Alltså något som inte går att förklara matematiskt som en kärlek för sitt hem exempelvis. Går du runt med algoritmer hela tiden?
Citera
2022-12-10, 12:04
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Skulle ej uppta mkt tid att starta och driva ett byggbolag? Okay..
Nu har du halmgubbat in "driva" där.
Jag skrev att man skull kapitalisera bolag och anställa en VD som tog hand om resten.
Det är ungefär som att ha pengar på banken eller aktier.

Avsikten var att tjäna grova pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
"Jag skulle kunna köpa på mig ett gäng BR. Men då måste jag betala månadsavgift. Det är negative carry och det är inte jag särskilt road av.
Och att hyra ut är uteslutet då jag inte vill dras med hopplösa hyresgäster."

Därav ingen halmgubbe. Du vill ej köpa på dig ett gäng BR och hyra ut till hopplösa hyresgäster.
Hade du hållit dig till vad jag skrev och du nu citerar så hade jag inte invänt. Men det gjorde du inte. Utan skulle nödvändigtvis hitta på saker och tillskriva mig.
Citera
2022-12-10, 12:09
Medlem
Citat:
En del säger det. Men när dom skall hala fram evidens blir det tomt.

Du får gärna försöka svara på frågan.

https://sverigesradio.se/artikel/premiepensionen-raderad-tusentals-svenska-pensionarer-drabbade
Citat:
Tusentals svenska pensionärer har fått sin premiepension helt raderad på grund av att de haft sina pengar i Rysslandsfonder som blivit värdelösa, berättar Ole Settergren som är analyschef på Pensionsmyndigheten.
Detta är förstås tråkigt för många. Det enda positiva skulle vara om liksom-fb, Barf och Immelman är med bland dessa tusentals pensionärer som förlorar sin premiepension.

Hur tror du att detta kommer att påverka byggkostnaderna, liksom-fb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in