2022-12-09, 16:14
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det står med två (2) olika hårdvaruplånböcker i artikeln. Hur får du det till en (1). Kan du inte räkna?

Trezor och Ledger är de två största sedan tidigare. Troligen (men det står inte med i artikeln) har även andra hårvaruplånbokstillverkare sett ett liknande uppsving.

Om du inte satt och skrev impulsiva kommentarer på flashback oavbrutet, så skulle du hinna skumma igenom en artikel då och då och kanske till och med lära dig någonting, vem vet?

Men nu släpper vi det här och väntar till december 2023 för nästa uppdatering.
Då kanske du ändå kan passa på och svara på varför det fantastiska lightning network har helt stagnerat sedan förra hösten?
2022-12-09, 16:42
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Då kanske du ändå kan passa på och svara på varför det fantastiska lightning network har helt stagnerat sedan förra hösten?
Du tror inte det kan hänga ihop med att det var en hype förra hösten men att vi nu är nere i en depression? Jag kan också cherrypicka en tidsram som ser bättre ut men det blir knappast en akademisk diskussion av det.

Fullt upp idag ser jag. Hur många timmar har du lagt på bitcoin idag?
2022-12-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ett annat viktigt område är att selfcustody har exploderat efter FTX-kraschen, vilket bland annat har yttrat sig i en flera hundra procentig ökning av försäljningen av hårdvaruplånböcker och i att antalet adresser med 1 BTC eller mer har nått över 1 miljon.

Ytterst positivt är även flera konkurser av oseriösa företag och projekt som fläckade ner bitcoin medelst förknippning och lurade av folk deras bitcoin, såsom Luna, Celsius, Voyager, Blockfi m.fl.

Och vad händer om bit-tulip ägare dör då? Ska familjen bli utan arv för att dom inte kan lösenord? Enda andra alternativet är ju att man måste gömma lappar med lösenord och hoppas familjen hittar den, och att den som hittar är ärlig och inte tar allt själv.
2022-12-09, 16:47
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du tror inte det kan hänga ihop med att det var en hype förra hösten men att vi nu är nere i en depression? Jag kan också cherrypicka en tidsram som ser bättre ut men det blir knappast en akademisk diskussion av det.

Fullt upp idag ser jag. Hur många timmar har du lagt på bitcoin idag?
Vad skulle prisnivån på bitcoin ha med saken att göra? Nyss fick vi ju förklarat för oss att lightning och strike fungerar ypperligt oavsett.

Det är ingen cherrypicking att välja det senaste året. Det är ju det som har hänt fram till idag under ett år, och inte någon godtycklig tidsram.

Hade du något svar på frågan?
2022-12-09, 17:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Och vad händer om bit-tulip ägare dör då? Ska familjen bli utan arv för att dom inte kan lösenord? Enda andra alternativet är ju att man måste gömma lappar med lösenord och hoppas familjen hittar den, och att den som hittar är ärlig och inte tar allt själv.
Sätta upp en smart kontrakt som gör en utbetalning till X adress om Y inte gjort Z inom V tid?

Om man inte vill köpa någon av alla tjänster som löser problemet dvs.
2022-12-09, 17:08
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Sätta upp en smart kontrakt som gör en utbetalning till X adress om Y inte gjort Z inom V tid?

Om man inte vill köpa någon av alla tjänster som löser problemet dvs.
Code is law
2022-12-09, 17:10
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Vad skulle prisnivån på bitcoin ha med saken att göra? Nyss fick vi ju förklarat för oss att lightning och strike fungerar ypperligt oavsett.

Det är ingen cherrypicking att välja det senaste året. Det är ju det som har hänt fram till idag under ett år, och inte någon godtycklig tidsram.

Hade du något svar på frågan?
Jag nämnde inte prisnivån. Varför hittar du på det? Jag nämnde att bitcoin var i en hype. Då tenderar användningen att öka och vice versa i en depression. Det reflekteras såklart i priset men det var inte min poäng.

Det är inte cherry picking om man väljer en tid från X till nutid? Då väljer jag från fyra år tillbaka till nu. Hur ser det ut då?
2022-12-09, 17:12
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Finns ju hur många olika lösningar som helst. Hade du inte lyckats reda ut det om du ägde bitcoin?
2022-12-09, 17:20
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag nämnde inte prisnivån. Varför hittar du på det? Jag nämnde att bitcoin var i en hype. Då tenderar användningen att öka och vice versa i en depression. Det reflekteras såklart i priset men det var inte min poäng.

Det är inte cherry picking om man väljer en tid från X till nutid? Då väljer jag från fyra år tillbaka till nu. Hur ser det ut då?
Med hype måste det ju avses prisnivå i det här fallet. Vad annars? Enligt Stopp.Belagg har det ju annars hänt massvis med saker så allt annat borde ha rört sig framåt i övrigt.

Och andra skribenter har ju också påpekat hur "bitcoiniseringen" eller vad man nu ska kalla det, har rört sig framåt den senaste tiden.

Varför skulle t ex handlare inte ta emot betalningar i bitcoin bara för att prisnivån har rasat? Helt ologiskt.

Nästan ingenting av det du och vissa andra skriver är konsekvent eller logiskt.
2022-12-09, 17:31
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Med hype måste det ju avses prisnivå i det här fallet. Vad annars? Enligt Stopp.Belagg har det ju annars hänt massvis med saker så allt annat borde ha rört sig framåt i övrigt.

Och andra skribenter har ju också påpekat hur "bitcoiniseringen" eller vad man nu ska kalla det, har rört sig framåt den senaste tiden.

Varför skulle t ex handlare inte ta emot betalningar i bitcoin bara för att prisnivån har rasat? Helt ologiskt.

Nästan ingenting av det du och vissa andra skriver är konsekvent eller logiskt.
Jag definierar inge hype enbart på pris. Då är det klart att du inte förstår om du tror att hype enbart har med pris att göra.

Lightningnätverket har ökat senaste fyra åren.
2022-12-09, 17:37
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag definierar inge hype enbart på pris. Då är det klart att du inte förstår om du tror att hype enbart har med pris att göra.

Lightningnätverket har ökat senaste fyra åren.
Men jag har fortfarande inte fått svar på vad som har varit hindret sedan hösten 2021. Fram tills nyligen fick jag höra att nätverket "växer exponentiellt" men det var ju lögn.

Denna stagnation ser inte att riktigt ut korrelera med nivån av "hype" heller.

Källa:
https://bitcoinvisuals.com/lightning
2022-12-09, 18:44
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Men jag har fortfarande inte fått svar på vad som har varit hindret sedan hösten 2021. Fram tills nyligen fick jag höra att nätverket "växer exponentiellt" men det var ju lögn.

Denna stagnation ser inte att riktigt ut korrelera med nivån av "hype" heller.

Källa:
https://bitcoinvisuals.com/lightning
Som sagt. Bevisligen har det växt de senaste fyra åren. Varför det stagnerat senaste året tror jag inte vi kommer nå konsensus om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in