2022-12-09, 11:46
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det kommer att gå bra, ska du se. Luta dig tillbaka och njut bara. Men du får inte ha för bråttom. Du kan kolla upp hur det framskrider en gång per år eller så.
Jag både njuter och lutar mig tillbaka. Det är kul att följa den här idiotin från behörigt avstånd.

Hur ser framstegen ut jämfört med 1 år tillbaka då?
2022-12-09, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Jag både njuter och lutar mig tillbaka. Det är kul att följa den här idiotin från behörigt avstånd.

Du följer snarare utvecklingen från timme till timme och blir frustrerad när det inte går fort nog. Ta det lite lugnt.
2022-12-09, 12:52
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du följer snarare utvecklingen från timme till timme och blir frustrerad när det inte går fort nog. Ta det lite lugnt.
2022-12-09, 13:10
Medlem
Citat:

Tja, om vi håller oss till betalningsområdet. Lightningnätverket var knappt känt. Inte ens jag hade testat det, då det verkade krångligt och instabilt. Knappt någon butik utanför El Salvador godtog lightningbetalningar, och inte heller där var det särskilt många.

Idag har det bloppat upp några kluster runt om i världen, som vi känner till här på Flashback, i vilka ett antal butiker godtar lightningbetalningar. Flera företag onboardar aktivt företag med sina egna PoS-lightninglösningar, samtidigt som opensourcevarianter som BTCPay och Lnbits förbättras ständigt.

Appar för att använda lightning har blivit fler, och vissa är bokstavligt talat barnsligt enkla att använda. Betänk att för ett år sedan ryggade till och med jag, som gammal bitcoinägare, tillbaka inför att sätta mig in i hur en lightningapp fungerar.

Fältet börjar bli förberett för en omfattande adaption inför och särskilt under nästa hausse.

Så, då tar vi nästa uppdatering i december 2023, så får vi se om det har hänt något mer!
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-12-09 kl. 13:13.
2022-12-09, 13:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Tja, inom betalningsområdet. Lightningnätverket var knappt känt. Inte ens jag hade testat det, då det verkade krångligt och instabilt. Knappt någon butik utanför El Salvador godtog lightningbetalningar.
Du utgår från din egen bubbla men inte från verkligheten. I verkligheten var lightning precis lika stort förra hösten som idag.

Citat:
Idag har det bloppat upp några kluster runt om i världen, som vi känner till här på Flashback, i vilka ett antal butiker godtar lightningbetalningar.
Fel, de tar betalt i sin lokala valuta.
Citat:
Flera företag onboardar aktivt företag med sina egna ligthninglösningar, samtidigt som opensourcevarianter som BTCPay och Lnbits förbättras ständigt.

Appar för att använda lightgning har blivit fler, och vissa är bokstavligt talat barnsligt enkla att använda. Betänk att för ett år sedan ryggade till och med jag, som gammal bitcoinägare, tillbaka inför att sätta mig in i hur en lightningapp fungerar.
Vad är det som har förbättrats? Ge konkreta exempel.

Har det gjort att användarantalet har ökat markant?

Citat:
Fältet börjar bli förberett för en omfattande adaption inför och särskilt under nästa hausse.

Så, då tar vi nästa uppdatering i december 2023, så får vi se om det har hänt något mer!
Vilket fält? Vad har förberetts under det senaste året? Går det att se i några siffror på t ex antal användare?
2022-12-09, 13:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Tja, om vi håller oss till betalningsområdet. Lightningnätverket var knappt känt. Inte ens jag hade testat det, då det verkade krångligt och instabilt. Knappt någon butik utanför El Salvador godtog lightningbetalningar, och inte heller där var det särskilt många.

Idag har det bloppat upp några kluster runt om i världen, som vi känner till här på Flashback, i vilka ett antal butiker godtar lightningbetalningar. Flera företag onboardar aktivt företag med sina egna PoS-lightninglösningar, samtidigt som opensourcevarianter som BTCPay och Lnbits förbättras ständigt.

Appar för att använda lightning har blivit fler, och vissa är bokstavligt talat barnsligt enkla att använda. Betänk att för ett år sedan ryggade till och med jag, som gammal bitcoinägare, tillbaka inför att sätta mig in i hur en lightningapp fungerar.

Nu har ju Gary Genzler och några andra profiler visserligen sagt att routa Lighting betalningar inte är att se som "money transfer services", men det behöver skrivas ner i lagtext så att handeln kan börja anamma tekniken utan att riskera att bli pungslagna i ett senare skede.

Som sagt, jag tror det är dessa typer av frågor som är det stora hindret till massexplotion inom Lightning redan. Så fort vi har dom på plats, så...ja du fattar.
2022-12-09, 13:22
Medlem
Citat:

Ett annat viktigt område är att selfcustody har exploderat efter FTX-kraschen, vilket bland annat har yttrat sig i en flera hundra procentig ökning av försäljningen av hårdvaruplånböcker och i att antalet adresser med 1 BTC eller mer har nått över 1 miljon.

Ytterst positivt är även flera konkurser av oseriösa företag och projekt som fläckade ner bitcoin medelst förknippning och lurade av folk deras bitcoin, såsom Luna, Celsius, Voyager, Blockfi m.fl.
2022-12-09, 13:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ett annat viktigt område är att selfcustody har exploderat efter FTX-kraschen, vilket bland annat har yttrat sig i en flera hundra procentig ökning av försäljningen av hårdvaruplånböcker och i att antalet adresser med 1 BTC eller mer har nått över 1 miljon.

Ytterst positivt är även flera konkurser av oseriösa företag och projekt som fläckade ner bitcoin medelst förknippning och lurade av folk deras bitcoin, såsom Luna, Celsius, Voyager, Blockfi m.fl.
Har du alltså sådana siffror mindre än tre veckor efter FTX-kraschen? Imponerande.

Det som tjejen i videon säger ger inget stöd för något av dina påståenden.
2022-12-09, 13:36
Medlem
Citat:
Har du alltså sådana siffror mindre än tre veckor efter FTX-kraschen? Imponerande.

Det som tjejen i videon säger ger inget stöd för något av dina påståenden.

Har du ingen sökmotor? Det jag skrev utöver tjejens uttalande är allmänt känd och ickekontroversiell skåpmat som har länkats till tidigare i tråden, t.ex.:

https://cointelegraph.com/news/trezor-reports-300-surge-in-sales-revenue-due-to-ftx-contagion
https://duckduckgo.com/?q=trezor+300+percent&t=brave&iar=news&ia=news

Du får leta själv. För någon vecka sedan hade närmare 200 000 bitcoin flyttats ut från olika börser under senaste tiden.

Då får vi se hur det ser ut i december 2023!
2022-12-09, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nu har ju Gary Genzler och några andra profiler visserligen sagt att routa Lighting betalningar inte är att se som "money transfer services", men det behöver skrivas ner i lagtext så att handeln kan börja anamma tekniken utan att riskera att bli pungslagna i ett senare skede.

Som sagt, jag tror det är dessa typer av frågor som är det stora hindret till massexplotion inom Lightning redan. Så fort vi har dom på plats, så...ja du fattar.

Jo, ett sådant klargörande vore värdefullt.

I väntan på det så blir det väl lite mer djärva och mindre företagare som går före.
2022-12-09, 13:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Har du ingen sökmotor? Det jag skrev utöver tjejens uttalande är allmänt känd och ickekontroversiell skåpmat som har länkats till tidigare i tråden, t.ex.:

https://cointelegraph.com/news/trezor-reports-300-surge-in-sales-revenue-due-to-ftx-contagion
https://duckduckgo.com/?q=trezor+300+percent&t=brave&iar=news&ia=news

Du får leta själv. För någon vecka sedan hade närmare 200 000 bitcoin flyttats ut från olika börser under senaste tiden.

Då får vi se hur det ser ut i december 2023!
En (1) tillverkare av hårdvaruplånböcker har sålt 300% mer. Mer än vad? Det finns inga belägg för att detta skulle ha varit en "explosion" som du uttryckte det.

Du sysslar med cherrypicking och drar slutsatser från knapphändiga data.

Du lyckades dessutom med att inte besvara någon av dessa frågor utan fortsatte bara prata vidare om hårdvaruplånböcker:
(FB) Bitcoin, bästa argument för och emot
Senast redigerad av kebabmedpommes 2022-12-09 kl. 13:44.
2022-12-09, 13:48
Medlem
Citat:
En (1) tillverkare av hårdvaruplånböcker har sålt 300% mer. Mer än vad? Det finns inga belägg för att detta skulle ha varit en "explosion" som du uttryckte det.

Du sysslar med cherrypicking och drar slutsatser från knapphändiga data.

Det står med två (2) olika hårdvaruplånböcker i artikeln. Hur får du det till en (1). Kan du inte räkna?

Trezor och Ledger är de två största sedan tidigare. Troligen (men det står inte med i artikeln) har även andra hårvaruplånbokstillverkare sett ett liknande uppsving.

Om du inte satt och skrev impulsiva kommentarer på flashback oavbrutet, så skulle du hinna skumma igenom en artikel då och då och kanske till och med lära dig någonting, vem vet?

Men nu släpper vi det här och väntar till december 2023 för nästa uppdatering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in