Citat:
Ursprungligen postat av
KlinkersAerBra
Du svarade till fel person.
Nej.
Det jag vill säga är att du behöver göra ditt bästa idag för att hitta de kvinnor du vill ha och ha relationer.
Vi lär oss genom våra misstag. Det är en träningssak i hur vi blir bättre mot varandra osv.
Hela jag, som flickvän är färdigt från att jag var 15 och handlar om huruvida jag vill
släppa fram mig själv då jag med åren är restriktiv med hur mycket av mina flickvänsegenskaper en man får. Med all rätt. Varken män eller kvinnor förtjänar en partner som gör allt och de ska behandlas som några satta på en piedestal. Trevligt för dem som lyckas skada människor att bemöta dem så, meni längden något som försvinner.
När jag var 19 år blev jag tokkär i en kille som var 32. Det är ovanligt. Såklart, känslor går hit och dit men som regel brukar inte 19 åringar falla pladask för någon som är nästan 13 år äldre.
Du kan inte räkna med sådant och samtidigt räkna med att du kommer ha vunnit framgång som de istället kommer falla för. När man är ung flödar det av utbildade singlar som vill ha seriöst. Män med pengar. Ja en massa som kvinnor saknar. Sedan finns en otrolig massa oseriösa män i alla åldrar som istället vill utnyttja dem.
När man blir äldre, finns det en massa utbildade män med ordnad ekonomi som är intresserade. Det är där inte en särskilt stor skillnad förutom att de som ser en möjlighet att utnyttja en naiv ung kvinna, såklart försvunnit eller de som vill
köpa kvinnor genom ekonomiska resurser de har.
Det (jag vet inte hur gammal du är) är idag som du ska kämpa på med att försöka hitta en vettig kvinna och en relation. De brukade säga förr: Bakom varje framgångsrik man, står det en kvinna.
Dvs, kvinnor hjälper män att bygga goda, framgångsrika liv. Det är inte: Varje framgångsrik man, kommer få ett harem av kvinnor.
Sedan vad är det för framgång du pratar om? Är det högskoleutbildning så ökar det ständigt med människor som går vidare till eftergymnasial utbildning och kvinnor ligger i täten. När du blir äldre kommer det finnas
fler utbildade singelmän än idag. Sedan om du pratar om företag så finns även där jättemånga män med företag redan nu som kvinnor isåfall kan välja, de flesta startar i ung ålder och lever över tillgångarna.
Sanningen är att män inte kan lära andra män vad som fungerar med kvinnor. Särskilt inte om de inte lever i mångårigt lyckliga relationer. Du har nu när du är ung
störst chans att hitta partners eftersom ditt utbud kommer minska för varje år då de flesta försvinner in i relationer och sedan när de går ur dem har de i många fall redan någon i sikte. Det är med andra ord när du är ung du ska
arbeta för relationer.
Även ett förhållande är ett arbete man måste lägga ner för att bli framgångsrik. Relationer bygger inte sig själv. Kärlek är inte något som bara är. Och mycket få 19 åriga kvinnor blir totalt upp över öronen nere i någon som är 30+ för att jaga efter honom.
Du behöver se verkligheten lite grann.. Kärlek är inte lätt för många människor.