2022-12-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Varför skulle det vara en red flag med singelförälder?

För att det betyder att hon avlat av sig utan rätt grunder för en fungerande familj och har således dåligt omdöme.

Inte speciellt schyst att som barn leva i separerad familj, defakto alla kompisar jag har som är fucked up och alla kompisar jag haft som varit fucked up har kommit från exakt dom förutsättningarna.
Citera
2022-12-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Det är inga pensionärer vi snackar om så en otroligt löjlig jämförelse.
Skulle aldrig i livet leva ihop med ett barn jämfört med en i min ålder med livserfarenhet. Så mkt högre värderar jag mitt eget liv iaf.

Jag är 40, så en 20-åring är för mig ett barn. Min son är närmre 20 så tanken att jag själv skulle leva i ett förhållande med en är otänkbart. Detsamma gäller om jag vart man. Vet flera 20-åringar som är ihop med 35-40 åringar. Träffat man en av slumpen och blir lär är det en annan sak, men att aktivt välja bort folk i sin egen ålder fattar jag verkligen inte.
Det är inte barn. Däremot ser de ut som bebisar generellt i hud etc. Självklart är de för omogna vid 20 för att leva ihop med 40-åringar. Det är sällsynt att sådana markanta åldersskillnaden funkar. Men ibland gör det. Problemet är att dessa män på största allvar tror att det är en optimal åldersfördelning utan att förstå de tillgångar åldern för med sig. Singelmän som är 23 skiljer sig inte åt från män som är 33 särskilt mycket när det kommer till mognaden. Sannolikt är det en större skillnad på singelkvinnor som är 23 mot de som är 33.

Knappast vanligt så förstår inte hur du kan känna flera som har åldersskillnaden. Pratar vi om svenskar?

Sedan är problemet mer isåfall att du ser på dem som en kombination du inte rimligen är frivilligt. Man väljer aktivt bort andra för en partner, ja. Det oavsett vem partnern är. Homosexuella väljer bort det motsatta könet. Kvinnor väljer bort mängder av män. Män väljer bort mängder av kvinnor. Det handlar om hur de passar ihop med varandra mentalt.
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Det oskrivna är att den 30-årige mannen som har kvinnor att välja bland är en topp 20% herre som ni ställer er på kö för att få vara med. Resten av 80% har inte ens denna möjlighet eftersom kvinnor tror att 80% av männen är "under medel" fast de inte är det. Mobiltelefonen gjorde detta av misstag när alla ni kvinnor började få hundratals matchar fastän ni är medelmåttiga.

Medelmåttiga tjejer vill inte ha medelmåttiga män. 80% av kvinnorna går till 20% av männen. Unga män är mer ensamma än någonsin som resultat.

Kvinnorna nådde väggen vid 30 senast, 27 är farozonen. Är man som man 25 idag och har det svårt som du skriver har man inget val än att satsa på karriär och klättra i värde, eftersom det är så vi män värderas.

Du sprang efter toppen fast du själv är medelmåttig som de flesta kvinnorna gör, och sedan valdes du bort.

Du hade kunnat hitta en man hur lätt som helst.

Det enda du faktiskt haft emot dig själv är att när du började surfa var du 33, alltså slagit igenom väggen riktigt hårt redan.
Men er generation hade det mycket lättare att hitta partner ändå. Dessa problem jag beskriver för män är nya problem för en ny generation.
Vem är du att kalla mig medelmåttig? Jag är en extremt kärleksfull partner, jag sköter mitt yttre och har alltid attraherat många män. Jag gör knappast ansatser för att springa omkring och se ut som en sexbomb, men det innebär inte att ni män står högt över mig. Majoriteten av singelmännen är under min nivå utseendemässigt idag. Män har rasat mer än vad jag gjort vilket innebär att min marknad självklart ska vara större än deras

80% av alla männen får absolut partners. Det är du som inte får det. Tala inte för de andra.

Unga män har aldrig tidigare varit så dumma i huvudet som idag så jag förstår absolut varför de är ensamma. Du pratar med någon som dejtar en del 22-28 åringar. Borde highfivea de brudar som dumpat dem eller dissat dem. Det var välförtjänt. 👏👏👏 Jag räknar in alla som skrivit till mig också. Klart som fan de är singlar. Vore konstigt annars när det är tomt mellan öronen

Problemet är att ni män är beroende av nätporr, sociala medier och forum och inte klarar av att vara selektiva med er uppmärksamhet. Om ni uppvaktade de kvinnor som ger er respons istället för att fortsätta spamma alla andra, kanske ni skulle lyckas bättre.

Fan, jag borde skriva en i formations blankett till senaste killen som skrev till mig, som julklapp och posta till honom. Ni incels och incelsinfluerade män, är verkligen ute och cyklar.

Ingen vill ha er, för att ni är skit. Och att ni sedan tror att ni kan vänta med relationer innebär att ni förlorar tiden där ni ska avancera som män och bli skickligare sexuellt och relationsmässigt.

Nej. Jag ser fortfarande bra ut för min ålder. Den enda väggen någon slog igenom var din mamma när hon uppfostrade dig. Du ska inte sitta här och påstå att hennes låga värde är mitt eller att hennes utseende är mitt eller att hennes oförmågor är mina.
Citera
2022-12-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glennglock
För att det betyder att hon avlat av sig utan rätt grunder för en fungerande familj och har således dåligt omdöme.

Inte speciellt schyst att som barn leva i separerad familj, defakto alla kompisar jag har som är fucked up och alla kompisar jag haft som varit fucked up har kommit från exakt dom förutsättningarna.
Egentligen har du rätt men när man är ung nöjer man sig med lite och har inte så stora krav på en partner, man tror att allt kommer att fixa sig, det är inte förrän barnen kommer i många fall som man kan se att den sk pappan inte tar något ansvar alls och fortsätter leva som barnlös.

För att få någon ändring på det måste unga kvinnor större krav och unga män måste lämna tonåren innan de blivit 25 åtminstonde vilket jag inte ser kommer att hända
Citera
2022-12-09, 16:34
Medlem
Citat:
Du svarade till fel person.
Nej.

Det jag vill säga är att du behöver göra ditt bästa idag för att hitta de kvinnor du vill ha och ha relationer.

Vi lär oss genom våra misstag. Det är en träningssak i hur vi blir bättre mot varandra osv.

Hela jag, som flickvän är färdigt från att jag var 15 och handlar om huruvida jag vill släppa fram mig själv då jag med åren är restriktiv med hur mycket av mina flickvänsegenskaper en man får. Med all rätt. Varken män eller kvinnor förtjänar en partner som gör allt och de ska behandlas som några satta på en piedestal. Trevligt för dem som lyckas skada människor att bemöta dem så, meni längden något som försvinner.

När jag var 19 år blev jag tokkär i en kille som var 32. Det är ovanligt. Såklart, känslor går hit och dit men som regel brukar inte 19 åringar falla pladask för någon som är nästan 13 år äldre.

Du kan inte räkna med sådant och samtidigt räkna med att du kommer ha vunnit framgång som de istället kommer falla för. När man är ung flödar det av utbildade singlar som vill ha seriöst. Män med pengar. Ja en massa som kvinnor saknar. Sedan finns en otrolig massa oseriösa män i alla åldrar som istället vill utnyttja dem.

När man blir äldre, finns det en massa utbildade män med ordnad ekonomi som är intresserade. Det är där inte en särskilt stor skillnad förutom att de som ser en möjlighet att utnyttja en naiv ung kvinna, såklart försvunnit eller de som vill köpa kvinnor genom ekonomiska resurser de har.

Det (jag vet inte hur gammal du är) är idag som du ska kämpa på med att försöka hitta en vettig kvinna och en relation. De brukade säga förr: Bakom varje framgångsrik man, står det en kvinna.

Dvs, kvinnor hjälper män att bygga goda, framgångsrika liv. Det är inte: Varje framgångsrik man, kommer få ett harem av kvinnor.

Sedan vad är det för framgång du pratar om? Är det högskoleutbildning så ökar det ständigt med människor som går vidare till eftergymnasial utbildning och kvinnor ligger i täten. När du blir äldre kommer det finnas fler utbildade singelmän än idag. Sedan om du pratar om företag så finns även där jättemånga män med företag redan nu som kvinnor isåfall kan välja, de flesta startar i ung ålder och lever över tillgångarna.

Sanningen är att män inte kan lära andra män vad som fungerar med kvinnor. Särskilt inte om de inte lever i mångårigt lyckliga relationer. Du har nu när du är ung störst chans att hitta partners eftersom ditt utbud kommer minska för varje år då de flesta försvinner in i relationer och sedan när de går ur dem har de i många fall redan någon i sikte. Det är med andra ord när du är ung du ska arbeta för relationer.

Även ett förhållande är ett arbete man måste lägga ner för att bli framgångsrik. Relationer bygger inte sig själv. Kärlek är inte något som bara är. Och mycket få 19 åriga kvinnor blir totalt upp över öronen nere i någon som är 30+ för att jaga efter honom.

Du behöver se verkligheten lite grann.. Kärlek är inte lätt för många människor.
Citera
2022-12-09, 16:57
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Du vet ingenting om mig ouska absolut inte göra en mängd antaganden om att jag inte lyckats baserat på att jag skulle kunna skriva en roman om mäns dåliga beteenden.

Du förstår, mäns dåliga beteenden innebär inte att jag är dålig och din underförstådda attityd är exakt vad som skapar sexism våld och övergrepp.

Du kan använda den här julen till lite självreflektion. Vi är färdiga. Män likt dig saknar helt vett och ni är skyldiga kvinnor för mycket som medlöpare

Att man inte lyckas hitta en bra partner anser jag är tecken på att man har självransakan att göra helt klart!

Du talar som om alla män är dåliga, väldigt cyniskt och falskt påstående.

Citera
2022-12-09, 17:51
Medlem
Citat:
80% av alla männen får absolut partners. Det är du som inte får det. Tala inte för de andra.

Jag har flickvän. Låt mig förklara hur det gick till.
Jag var en gång en ung man, gick på universitet och hade svårt med kvinnor.
Började titta på statistik och trender. Såg att kvinnan sätts på piedestal och äger all makt.
Tinder kom, och de började lägga ut fakta om vem som swipear på vad.

Jag nådde 30 med karriär och började dejta igen med 70.000 lön i månaden.
Vad hände?
Jo man gick in på Tinder och behandlades helt annorlunda. Nu är min tjej 26.

Inget av det tar bort de fakta som alla unga män står inför. Jag har gått den långa vägen själv.
Du tillhör inte ens generationen...

Citat:
Nej. Jag ser fortfarande bra ut för min ålder. Den enda väggen någon slog igenom var din mamma när hon uppfostrade dig. Du ska inte sitta här och påstå att hennes låga värde är mitt eller att hennes utseende är mitt eller att hennes oförmågor är mina.

Min mamma har barn och fick det som ung, min syster har barn och det har jag snart med. Vad har du? Det enda du lyckades med var att inte lyckas.

När jag läste detta fick jag intrycket av att du är ett nättroll f.ö med tanke på hur "ärlig" du var innan med dina misslyckanden som kvinna.

Adjö.
Citera
2022-12-09, 18:19
Medlem
Citat:
Det är inte barn. Däremot ser de ut som bebisar generellt i hud etc. Självklart är de för omogna vid 20 för att leva ihop med 40-åringar. Det är sällsynt att sådana markanta åldersskillnaden funkar. Men ibland gör det. Problemet är att dessa män på största allvar tror att det är en optimal åldersfördelning utan att förstå de tillgångar åldern för med sig. Singelmän som är 23 skiljer sig inte åt från män som är 33 särskilt mycket när det kommer till mognaden. Sannolikt är det en större skillnad på singelkvinnor som är 23 mot de som är 33.

Knappast vanligt så förstår inte hur du kan känna flera som har åldersskillnaden. Pratar vi om svenskar?

Sedan är problemet mer isåfall att du ser på dem som en kombination du inte rimligen är frivilligt. Man väljer aktivt bort andra för en partner, ja. Det oavsett vem partnern är. Homosexuella väljer bort det motsatta könet. Kvinnor väljer bort mängder av män. Män väljer bort mängder av kvinnor. Det handlar om hur de passar ihop med varandra mentalt.

Nej 20+ är inte barn men däremot 18-20 är det i mina ögon. (Som nämndes tidigare) Vuxna barn. Det finns ett fåtal mogna jag träffat men inte inte förstå vad folk i min ålder ser för samhörighet med dessa. Dock kan det vara som du säger att många män är som 20-åringar i skallen och kanske passar ihop med nån som är 15-20 år yngre när man själv är 30+
Jag känner personligen inte så många men har bekanta på sociala medier. Blandat utlänningar och svenskar.
Men många var nog en överdrift.
Pratar om männen i denna tråd som aktivt väljer bort kvinnor som är äldre eller jämngamla. Iaf i tanken. Om dom får några är en annan femma.

Jag utgår nog för mycket från mig själv. Jag får nog tänka om.
Senast redigerad av granskottet80 2022-12-09 kl. 18:27.
Citera
2022-12-10, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Att man inte lyckas hitta en bra partner anser jag är tecken på att man har självransakan att göra helt klart!

Du talar som om alla män är dåliga, väldigt cyniskt och falskt påstående.

Du är extremt fräck som hittar på att bra män inte skulle förekommit, som värdesatt mig och velat ha mig, baserat på att jag inte känt det där lilla extra med någon som innebär att jag vill spendera livet med dem.

Du är lika fräck i att påstå att jag inte har rätt som singel och som varit på dejtingmarknaden och lärt känna mängder av män, skulle sakna legitimitet med att tala om de problembeteenden män har baserat på att jag själv är singel idag

Mina erfarenheter är inte falska och dessutom fullständigt legitima att tala om.

Du är med största sannolikhet någon som inte gör kvinnor i ditt liv, lyckliga, välmående eller välbefinnande. Jag tror att du behöver rannsaka den bristande kvalitet du själv uppvisar här och nu genom att vägra ta in några andra föreställningar än att det är sämre kvinnor som är singlar. Män likt dig är de som uppmuntrar sexism, även när ni själva inte primärt utför det.

Citerar du mig en enda gång till med samma påstående om min status som du redan gjort, rapporterar jag dig eftersom du saknar rätt att fortsätta försöka gå på min person utan att komma med information om dig själv, din egen situation etc och endast upprepar samma argument mot mig som person baserat på att du inte kan hantera kritik mot män på dejtingmarknaden. Jag har hört allt du har att säga. Säg inte det en gång till. Berätta om dig själv istället. Om du vågar...
Senast redigerad av SkrivSuddan 2022-12-10 kl. 03:04.
Citera
2022-12-10, 03:15
Medlem
Citat:
Jag har flickvän. Låt mig förklara hur det gick till.
Jag var en gång en ung man, gick på universitet och hade svårt med kvinnor.
Började titta på statistik och trender. Såg att kvinnan sätts på piedestal och äger all makt.
Tinder kom, och de började lägga ut fakta om vem som swipear på vad.

Jag nådde 30 med karriär och började dejta igen med 70.000 lön i månaden.
Vad hände?
Jo man gick in på Tinder och behandlades helt annorlunda. Nu är min tjej 26.

Inget av det tar bort de fakta som alla unga män står inför. Jag har gått den långa vägen själv.
Du tillhör inte ens generationen...

Min mamma har barn och fick det som ung, min syster har barn och det har jag snart med. Vad har du? Det enda du lyckades med var att inte lyckas.

När jag läste detta fick jag intrycket av att du är ett nättroll f.ö med tanke på hur "ärlig" du var innan med dina misslyckanden som kvinna.

Adjö.
Jag har varit på dejt med forskare och någon annan snubbe som har arbeten utomlands utan att jag frågat närmare vad de tjänar. Bägge är jag äldre än.

Jag har lyckats med mycket. Jag har ut en dysfunktionell familj uppfostrat flertalet barn och hållit saker på rätsida i många år. Det kallas för kvinnofällan, även när det inte är ens egna barn men ens plikt att ställa upp på varenda en som råkar vara anhörig på något vis. Jag är därmed inte mer misslyckad än många andra kvinnor varit i generationer och inte heller mindre värd än din egen mamma.

Vilken generation? Jag pratar ofta med yngre män. Exet var 20-21 när vi träffades. Snubben jag träffade efter var väl 26. Snubben innan exet var 22 (han ville för några månader återigen börja träffa mig nu några år senare). Minns inte ens vem jag träffade innan honom men saken är att förutom att få yngre så har jag bortsett från dem fått rätt högutbildade och ibland även dem med pengar om jag så velat. Fortfarande på dejtingsidor försöker män matcha mig som jag träffat förr och det inte funkat med. En lirare var det tjugo år sedan vi sågs. Min mammas sambo är 26 år yngre än henne förresten, så grattis till att du själv har en 26-åring.

Sådan sjuk bedrift att få en yngre partner. Jag och övriga världen applåderar åt dig. Du är en riktig jäkla vinnare och har verkligen åstadkommit få av oss andra klarar av. Vi är alla otroligt imponerade 👏👏👏

Jag har svårt att tro på dig och din lön men om den stämmer kan du ha i åtanke att jag må vara misslyckad men jag kan välja ut en ålder på män. 37. 31. 25. 28. Och helt inrikta mig på att köra dejting intensivt tills det klickar med någon. Jag behöver inte göra en förmögenhet först. Det borde innebära att kvinnor, när det kommer till kritan är mer värda än vilken man som helst. Jobbar kvinnor lite hårdare för att sålla och engagera sig i vilka de då tar som målgrupp kan de absolut hitta någon för längre förhållande. Du behöver plugga och tjäna pengar säger du? En "misslyckad" kvinna eller kvinna med lågbetalt arbete behöver bara fokusera på männen för att kunna hitta någon som vill ha henne.

Man är rätt misslyckad om man var tvungen att kämpa ihjäl sig tills man hade råd att köpa någons sällskap.

De flesta män är inte lika misslyckad som du. Vi kan utgå från att det inte är en fotomodell du fått heller eller någon särskilt skarp.
Senast redigerad av SkrivSuddan 2022-12-10 kl. 03:24.
Citera
2022-12-10, 03:34
Medlem
Alla tjejer i Sverige är red flag, byt land.
Feministskadade allihopa.
Citera
2022-12-10, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000
Jag har på sistone börjat inse folk från olika länder som har varit inne i dejting världen förstått hur olika åldersgrupper ser ut på kvinnorna. Nu pratar vi om singeltjejer som passerat 30 år och är fortfarande utan barn men är fortfarande på dessa dejting appar, träffar killar mer än vad en kille får träffa en kvinna på ett hel år men ändå är de singlar.

Kan ni inte börja förstå varför denna tjej som har passerat 30 år har ingen barn och fortfarande singel? I en frisk mans hjärna måste det väl ringa klockor. Jag kan tala om för dig du är ingen speciell i hennes ögon, det var bara din tur ni sågs på första dejten eller andra dejten. Dessa tjejer är emotionell och mentalt ostabila, de bokstavligen cock blockar sig själva, skyller på det är bara killarnas fel, hon har inte träffat den rätta etc.. men i själva verket är det hon som är och kommer aldrig vara redo för något.

Det ska vara red flag så fort ni ser en tjej över 30 år singel, barnlös och dejtar från höger till vänster och gjort det i flera år. Men fortfarande är ensam.

Släpp era ego om att motbevisa henne eller andra som mig, för det här är verkligheten. En emotionell frisk tjej med stabilt liv och som gärna vill ha ett hälsosamt förhållande och framtid väntar inte till 30 år åtminstone inte utan barn, åtminstone inte en som funnits på tinder i 5-10 år och söker sig ett ”seriöst förhållande”.

Det finns förstås undantag, men nu pratar vi om en stor majoritet av dagens tjejer över 30 år.
Du är fördomsfull och gått på myten att allt handlar om kön eller ålder alternativt härkomst istället för att se till individen. Du vill alltså klassificera alla singel tjejer som passerat 30 som vore de gjutna ur samma form för att de söker kontakt på ett forum. Du förenklar din värld för mycket och lever i en falskhet.
Senast redigerad av Truefighter 2022-12-10 kl. 03:58.
Citera
2022-12-10, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Du är fördomsfull och gått på myten att allt handlar om kön eller ålder alternativt härkomst istället för att se till individen. Du vill alltså klassificera alla singel tjejer som passerat 30 som vore de gjutna ur samma form för att de söker kontakt på ett forum. Du förenklar din värld för mycket och lever i en falskhet.

Kvinnor i Sverige gjuts i samma form, alla blir skadade av woke som MSM hjärntvättar dem med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in