Citat:
Ursprungligen postat av
niokilometer
Har svårt att tro att Israel skulle ge sig på demokratiskt valda ledare. Israel behöver goda kontakter med just den demokratiska delen av världen för att överleva i det förtryckande och religiösa mörkret de har runt om sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Om jag har tolkat dig rätt så menar du att staten i fråga är Israel. Jag är hyfsat inläst på argumenten för att Israel i en eller annan form låg bakom mordet på JFK, men inte motsvarande för mordet på Palme.
Kan du lista dina starkaste argument/indikationer/bevis för det?
Nyfiken.
Förutsättningen är att man tar hjälp av lokala kriminella och förankrar mordet hos lokala personer med kontakter inom rättsväsendet och politiken.
Det skulle till exempel vara lämpligt om man fick föredettingar som James Jesus Angleton och Olof Frånstedt på sin sida.
De i sin tur skulle veta vilka lojala fd medarbetare som kan vara behjälpliga och har insyn.
Och förstås så får man inte smutsa ned sig.
Bulgarisk/Rysk maffia med nära band till dess u-tjänster.
Desinformationen stod Israel och öststaterna för.
Pengar är en förutsättning.
Läste nyligen om vad som hände i Stockholm efter Hans Holmers gatuvåldsgrupper togs bort.
Det var i princip fritt fram för Narkotikaförsäljarna.
Heroinförsäljningen tiofaldigades.
Jag gör gärna en sammanfattning av de starkaste indicierna såsmåningom.
Mordet vid Judiska församlingen i Stockholm där offret och Jovan von Birchan var hyresgäster.
Birchan och Victor Gunnarssons resor till Bulgarien.
Gunnarssons kontakter med kriminella bulgarer.
Anders Larsson arbetade för främmande u-tjänst anser jag.
Och jag undrar vem son egentligen var ”Landsförrädare”?
Citat
”Säpo-chefens nya spår i Palme-mordet
I dag avslöjar Expressen nya uppgifter om mordet på Olof Palme. Säkerhetspolisen fick elva år före mordet på Olof Palme information om en mystisk spaningsgrupp som spanade på vad som uppges vara extremister.
Spanarna kan vara de okända personer med walkie-talkies som syntes vid mordplatsen och utanför Olof Palmes bostad.
Männen med walkie-talkier som vittnen såg vid mordplatsen och Olof Palmes bostad är ett av de olösta mysterierna i Palmeutredningen.
Nu avslöjar förre chefen för Säpos kontraspionage Olof Frånstedt i en ny bok vad som kan vara sanningen om dem.
Walkie-talkiemännen kan ha kommit från en hemlig spaningsgrupp inom den militära underrättelsetjänsten.
- Det kastar en mörk skugga över Palmemordet, säger Olof Frånstedt.”