2022-12-09, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Hon kan säkert hitta en kåtbock där, som kan hjälpa henne vidare i karriären.

Gunnar Strömmer eventuellt?
Citera
2022-12-09, 13:05
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Ok. Tänkte om man kunde begära ut hennes intyg på något sätt, men betyg uttryckt i siffror blir svårt sig tolka. Hon har större problem just nu. Men visst går att spåra beteendeproblem på en arbetsplats i tidigare beteendeproblem.
Notariebetygen hade både siffror 1-5 i olika kriterier, ordning och noggrannhet, språk, omdöme och mognad, kapacitet och skicklighet samt ett omdöme i text där de förtydligar siffrorna. Hon lär ha avbrutit i nkpg för att slippa få betyg där och lär ha fått bra betyg i ösd. En riktig journalist borde snarare intervjua domare och främst lagmannen från hennes tid i Norrköping.

Det är bara att begära ut från Domstolsverket eller tingsrätten i fråga, eventuellt har de gallrats pga lång tid.
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Har någon lyckats få ut hennes cv? Eller betyg, detta är offentliga uppgifter men nu verkar myndigheterna lägga locket på
Så inte ”dum Svensson” skall se genom systemet
En cv borde inte vara särskilt svårt att få ut av olika arbetsgivare där hon har sökt och anställts, ingen sekretess i normalfallet på det. En riktig journalist borde ju vara riktigt besvärlig och tex begära ut uppgifter av Regeringskansliet/Justitiedepartementet om cv och urval för hennes nya jobb.

Det mesta av hennes cv verkar dock framgå i den här tråden redan.
Citera
2022-12-09, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Hon kan säkert hitta en kåtbock där, som kan hjälpa henne vidare i karriären.

Hon har redan funnit en. Annars hade hon inte fått anställning. Frågan är vem.
Citera
2022-12-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jo det har hon varit och det är hon väl?

Däremot är hon inte polisutbildad vid polis(hög)skolan!

Nu är hon ju dock polischef och polischefer behöver inte vara det. De ska väl dock ha en juristexamen har jag för mig, sen internutbildas de. Så jag förstår inte tjatet om att ”hon inte är polis”?

De flesta polischefer är inte polisutbildade. Linda Staaf har väl såvitt jag vet aldrig utgett sig för att vara annat än polischef?

Det är stor skillnad på att vara utbildad polis och chef inom polisen, det förstår du eller?
Citera
2022-12-09, 13:10
Bannlyst
Märkligt att Sverige hade en polischef som tydligen beundrade Donald Trump och citerade Donald Trump när hon beskrev problemen som finns i Sverige.

Jag tror att denna händelsen är den enda i världen och att det kommer aldrig att hända igen.
Citera
2022-12-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
På en normal arbetsplats "ja" men nu knullar ju folk med varandra och arbetsrelaterade issues blandas ihop med privatlivet.

Jaha....och pga detta eventuella knullande så upphör vips säkerhetschefens normala hantering då eller?
Citera
2022-12-09, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Det är stor skillnad på att vara utbildad polis och chef inom polisen, det förstår du eller?

Ja det var precis det jag skrev.

Chefer inom polisen rekryteras inte ur polisleden, utan det blir man genom att ha en juristutbildning.
Senast redigerad av Macke85 2022-12-09 kl. 13:14.
Citera
2022-12-09, 13:14
Bannlyst
Julfest/julbord hos polisen i torsdags. Det måste ha varit en kargt tillställning.
Senast redigerad av Shageki 2022-12-09 kl. 13:17.
Citera
2022-12-09, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Byden bör entledigas tillsvidare från sin post som ÖB tills röran kring Mats och Linda är utredd.

Hälsingebocken bör entledigas permanent snarare. En så principlös och lättpåverkad man är förstås inte lämplig som Överbefälhavare för svenska krigsmakten.
Citera
2022-12-09, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Julfest/julbord hos polisen i torsdags. Det måste ha varit en kargt tillställning.

Mitt i förtroendekrisen hade polisens underrättelseavdelning sin julfest. Uppemot 200 personer var inbjudna för att på torsdagskvällen äta julbord i centrala Stockholm. Linda Staaf lyste dock med sin frånvaro.

https://www.expressen.se/nyheter/polisens-julmiddag--elefanten-i-rummet-/#:~:text=Mitt%20i%20f%C3%B6rtroendekrisen,med%20si n%20fr%C3%A5nvaro.
Citera
2022-12-09, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Hälsingebocken bör entledigas permanent snarare. En så principlös och lättpåverkad man är förstås inte lämplig som Överbefälhavare för svenska krigsmakten.

Försvarsutskottet borde oroa sig för vad som händer på justitieutskottet just nu.
Citera
2022-12-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Mitt i förtroendekrisen hade polisens underrättelseavdelning sin julfest. Uppemot 200 personer var inbjudna för att på torsdagskvällen äta julbord i centrala Stockholm. Linda Staaf lyste dock med sin frånvaro.

https://www.expressen.se/nyheter/polisens-julmiddag--elefanten-i-rummet-/#:~:text=Mitt%20i%20f%C3%B6rtroendekrisen,med%20si n%20fr%C3%A5nvaro.

Undrar om julbockarna var på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in