2022-12-09, 12:30
Medlem
IdunLos avatar
Man borde inte skratta åt eländet men det är svårt att låta bli när man läser följande om tillsättningen av Löfving i Polistidningen:
Citat:
Thomas Agnevik, som var ordförande för Polisförbundet Östergötland, sa i samband med detta till Dagens Nyheter att han tyckte att Löfving varit väldigt återhållsam när det gäller löne- och anställningsvillkor, något han ansåg gått ut över verksamheten.

Stefan Eklund, ordförande för Polisförbundet Stockholm, är däremot mycket nöjd med det samarbete som han har haft med Mats Löfving.
Han är väldigt ödmjuk och låter andra chefer växa, säger Stefan Eklund till Polistidningen.
https://polistidningen.se/2014/11/han-ska-leda-den-nya-polismyndigheten/
Citera
2022-12-09, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det skall bli intressant att se hur denna affär utvecklar sig.

Vad gäller Mats Löfving är det uppenbart att han brutit mot de jävsbestämmelser som finns för statligt anställda. Om jävsförhållandet uppmärksammas eller åberopas innebär detta i allmänhet att den dom eller det beslut där jäv förekommit blir ogiltigt eller förklaras ogiltigt. Fru LS lär med all sannolikhet bli av med sin polismästartjänst och sin höga lön som Mats Löfving ordnat. Skulle också gissa att Mats Löfving tar förtidspension eller kanske placeras på hittegodset i Norrköping.

Vad gäller ÖB Micael Bydén så måste hans kärlekshistoria med LS leda till att hans omdöme ifrågasätts av försvarsministern och regeringen. Att landets ÖB "faller" för en kvinna med LS bakgrund och inleder en "hemlig" affär med henne är ett tecken på ett agerande som är en säkerhetsrisk. Ett troligt utfall av denna affär är att Micael Bydén avgår som ÖB och kanske avslutar sin karriär i det militära som flygattaché långt bort, kanske i Nya Zeeland. Förhållandet med LS avslutas samtidigt, då LS hittar andra kandidater.

Vad gäller LS hoppas jag någon åklagare inleder en undersökning av hennes meriter. Det är faktiskt straffbart att ljuga ihop falska meriter, det kallas visst för osant intygande. Säpo försöker också desperat hitta något hon gjort som kunde leda till en rättegång, men blir snabbt bortkollrade av LS. Jag tror dock att LS snart lämnar Sverige, likt doktor Åsa som lämnade doktor "Brasa" och flyttade till USA när han tänt eld på Harry Scheins hus. Då LS är förmodligen intelligentare än de flesta av oss hittar hon säkert snabbt nya värddjur. Om några år kanske vi ser henne i en TV-serie om svenska blonda kvinnor som är gifta med miljonärer i USA!

Polisforskaren som började röja i denna affär kommer dock att få mycket svårt framöver att få forskningsanslag. Han återgår därför efter något år till Polisens ingripandeverksamheten i någon förort.

Lägg till Anders Thornberg på den listan som inte lät göra en säkerhetsprövning, vilket är det verkliga problemet med allt detta.
Citera
2022-12-09, 12:33
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och den nya ansökningstiden var lämpligt nog bara en vecka. Linda sökte nästsista dagen. Misstänker att de andra som tidigare varit intresserade inte hade någon aning om att man återigen kunde ansöka till samma tjänst.

Är man ensam sökande är det inte så konstigt om man ”vinner i hög konkurrens” 😂

Eller att de återigen måste söka samma tjänst för att bli aktuella.
Citera
2022-12-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det skall bli intressant att se hur denna affär utvecklar sig.

Polisforskaren som började röja i denna affär kommer dock att få mycket svårt framöver att få forskningsanslag. Han återgår därför efter något år till Polisens ingripandeverksamheten i någon förort.
Han är professor i Oslo, så då går han relativ säker
Citera
2022-12-09, 12:35
Medlem
MustMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Staaf har inte gjort ett bra jobb. Ta bara korankravallerna i våras som ett exempel. Det var Staafs undermåliga underrättelsearbete som gjorde att de poliser som hade att hantera händelsen inte fick relevant info och därför inte kunde bemästra situationen. Ansvaret för att det gick som det gick faller på Staaf som hade ansvaret för underrättelsearbetet.

Uppfattat.
Hon bör väl även delvis klandras för den massiva våg av skjutningar som äger och har ägt rum. Borde ligga på underrättelsechefens bord att hålla koll på de kriminella grupperingarnas aktiviteter ute i samhället. Har iofs för mig att jag läst att hon tagit på sig äran för att en kryptochatt (inte Encro) knäcktes. Hur mycket hon egentligen hade med saken att göra är en annan femma.
Citera
2022-12-09, 12:35
Medlem
FolgenSieMirBittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Onekligen märkligt att 21 sökande försvann, då det var dags att söka igen.
Dom kände sig inte önskvärda! Jag har aldrig sökt en tjänst som kommit ut en andra gång vilket har skett några gånger. Dessa personer vet spelet.
Citera
2022-12-09, 12:36
Medlem
Baisers avatar
Så jag antar att nästa Arméchef heter Linda H Staff?
Citera
2022-12-09, 12:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Onekligen märkligt att 21 sökande försvann, då det var dags att söka igen.

Vore intressant med mediaintervjuer med några av dessa.

Någonting säger mig att lönesättning och/eller arbetsvillkor vid omgång nr2 var på tok för låg och/eller rörig för att tilltala, men Linda kanske blev lovad någonting här "under bordet".
Särskilt eftersom hennes lön höjdes efter det att hon tillträtt.
Citera
2022-12-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Jag tror inte att hon är smart som polis bör vara för hon har aldrig varit polis.

Jo det har hon varit och det är hon väl?

Däremot är hon inte polisutbildad vid polis(hög)skolan!

Nu är hon ju dock polischef och polischefer behöver inte vara det. De ska väl dock ha en juristexamen har jag för mig, sen internutbildas de. Så jag förstår inte tjatet om att ”hon inte är polis”?

De flesta polischefer är inte polisutbildade. Linda Staaf har väl såvitt jag vet aldrig utgett sig för att vara annat än polischef?
Senast redigerad av Macke85 2022-12-09 kl. 12:44.
Citera
2022-12-09, 12:37
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Staaf har inte gjort ett bra jobb. Ta bara korankravallerna i våras som ett exempel. Det var Staafs undermåliga underrättelsearbete som gjorde att de poliser som hade att hantera händelsen inte fick relevant info och därför inte kunde bemästra situationen. Ansvaret för att det gick som det gick faller på Staaf som hade ansvaret för underrättelsearbetet.
Staaf kunde väl åkt ner till Skäggetorp och haft personlig dialog med salafisterna och deras treåriga stenkastarbarn? Hennes fuckboy såg ju till att hon bära pickadoll och uniform.

Citera
2022-12-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Vem var rikspolischef när hon fick jobbet?
Dan Eliasson..
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rikspolischef
Citera
2022-12-09, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jo det har hon varit och det är hon väl?

Däremot är hon inte polisutbildad vid polis(hög)skolan!

Nu är hon ju dock polischef och polischefer behöver inte vara det. De ska väl dock ha en juristexamen har jag för mig, sen internutbildas de. Så jag förstår inte tjatet om att ”hon inte är polis”?

Hon grep aldrig någon eller löste några fall, men hon var en knulldocka inom polisen.
Senast redigerad av Shageki 2022-12-09 kl. 12:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in