Citat:
Ursprungligen postat av
Shageki
Man jobbar generellt upp sig i de flesta yrken och polisyrket är inte främmande för detta.
I vissa yrken gör man det, inte i andra. Polis är inte de flesta yrken.
Ja det finns polischefer som gått den långa vägen, men långtifrån alla har gjort det.
Polis och polischef är inte samma sak. Specialistsjuksköterska och specialistläkare är inte heller samma sak. Man kan tycka det är åt helvete att läkaren får arbetsleda sjuksköterskan utan att själv ha jobbat som det, men det är så det funkar! Man kan tycka att arbetsledare och chefer inom byggindustrin borde ha jobbat sig upp, och vissa har det. Andra har hoppat på högskolestudier efter gymnasiet och kommit in i branschen den vägen efter att ha utbildat sig till byggnadsingenjörer och annat.
Så säpp det..
Polischefer har en lång utbildning vanliga poliser saknar.