Citat:
Ursprungligen postat av
KlinkersAerBra
Det är ju precis så det inte är! Ensamheten bland unga män är rekordhög och blir bara värre. Alla män sitter och tokswipear och varenda tjej har hundratals matchningar.
Varför ignorerar du statistiken? Jag är med på att du inte tillhör vår generation och inte hade samma bekymmer på er tid, men siffrorna finns. Titta på inceldokumentären där de gör exemplet live. Det är så det ser ut i vardagen idag.
Unga män har det inte lätt att få partner. Unga kvinnor har det. Så är det bara.
Bra att du äntligen erkände åldersskillnad, du försökte verkligen luras med "jämngamla" när SCB säger att 1/10 par är det.
En 30 årig man väljer inte en 30-årig kvinna.
Åldersskillnad innebär enstaka år.
Du kan dessutom inte säga att de är ofrivilligt singlar och sedan att
en 30-årig man väljer inte en 30-årig kvinna . Om jämnåriga inte duger, är du inte ofrivilligt ensam. Precis det jag försöker förklara för den oförmögne skribenten under mig.
Vad jag menar är att 25-åringen som tycker att det är jobbigt idag, kommer ha det mycket svårare vid 35 då de flesta kvinnor har partners. Överskottet bland singlar ökar dessutom underifrån. Omkring 35 börjar kvinnor förändras och du kan räkna med konkurrens även från män som är 25 om samma singelkvinnor plus att de som är yngre och kan tänka dig en äldre man, de har en rätt bra marknad av desperata män i den ålderskategorin.
Men du behöver inte oroa dig. De flesta män inser inte vart landet ligger först sent.
De tror , när de berättar om att de varit med 35 åringar eller 53 åringar, att de är heta när de är frånstötande och uppenbarligen saknar en marknad.
Ni män, ni har aldrig med er huvudet i verkligheten för ni är så upptagna med pillesnoppen.
Du
ska givetvis kämpa idag för att få en jämnårig kvinna och förstå att det är ditt
beteende som är problematiskt till stor del, inte din status. Annars kommer det ändå sluta med att du försöker få kvinnor likt mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Man hör ju att du vill ha en bra man men bara inte lyckats finna en. Det är inte vad jag kallar frivilligt celibat nödvändigtvis. Kanske man kan finna sin dröm partner genom att självransaka sig själv och där med bli mer attraktiv, eller kanske framförallt tillgänglig för den man verkligen åtrår.
Utseende är inte enskilt uteslutande vad som gör en man till en 10a. Kanske till och medr sekundärt? Vad för mer egenskaper är viktiga hos en bra man? Ellet en bra kvinna? Har du verkligen träffat en riktig 10a? Kan du betta om dessa tior du träffat?
Alltså vad snackar du om? Du irriterar mig enormt mycket. Jag har
suttit på internet sedan jag var 33. Jag hade personliga svårigheter som omöjliggjorde att jag skulle fokusera på män i många år.
Du får faktiskt ta och skärpa dig. Jag har enbart träffat män för barnfrågan. Det innebär att det i allra högsta grad är
frivilligt jag är singel. För jag hade absolut inte nedlåtit mig till männen jag har bakom mig annars.
Dessutom gör du en rätt skev uppdelning ungefär som om singelkvinnor som väljer att vara singlar eller inte hittar en bra man är
dåliga och i det påståendet ligger ett annat nämligen att alla män med relationer är
bra. Kvinnomord, våldtäkter, sexuella övergrepp mot barn, kvinnofridsbrott, kvinnomisshandel, barnmisshandel, djurmisshandel är en del av vad
upptagna män i relationer begår för slags brott.
Efter allt som är brottsstatistik, tillkommer sådant jag anser är dåliga män. Sexistiska tendenser, attityder och beteenden. Jag ser fler relationer där jag aldrig hade varit med en dylik man än de kvinnor i relationer där jag tycker att deras män håller måttet och är bra familjemän.
Jag har fortfarande som jag säger, haft en enorm marknad och du kan definitivt inte sitta och hitta på att samtliga skulle varit dåliga. Eller hur? Däremot måste jag känna attraktion först och främst och det gör jag så gott som aldrig. Eftersom jag är bekväm idag
kanske jag skulle kunna träffa någon mindre seriöst, fortfarande efter mina villkor. Jag skulle sannolikt dumpa honom rätt snabbt eftersom det är efter
mina villkor
alla män bedöms.
Ni är inte ens värda så mycket att man skulle sätta det först på listan. Du kan förfan inte ta någon som skitit helt i allt med dejting 1 till 3 år i stöten och påstå att det är deras personlighet som brister för annars skulle de minsann haft någon. Jag satt t.ex i mer än tre år och vägrade dejta män eftersom det saknade prio för mig. Att jag
kanske hade mått bra med en partner, hör inte till saken. Det viktigaste är att jag
inte velat dejta dem. Och när jag gör det ska de igenom nålsögat.
Du ska helt lägga ner alla grundlösa påståenden om mitt singelliv. Du har uppenbart stora problem som man själv.
Med 10: or syftar jag självklart på symmetriska ansikten, bredare käkar, i god form kroppsligen och liknande. De kvinnor normalt dras till. Även de finns också på nätet. Dock är majoriteten snygga män catfishs idag online.