2022-12-09, 09:09
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Javisst

Nä fyfan. Patetiska män som inte klarar av kvinnor i sin egen ålder utan ger sig på barn.

Om du får välja. Äter du en ny plockad fräsch frukt eller en som legat på marken och börjat skrumpna?
Citera
2022-12-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Okej tack för du delar med dig.

Varför har du inte lyckats attrahera en sådan karl tidigare känner du?

Alla gör misstag livet tar inte slut för det. Tvärt om är det en chans till utveckling. I själens oändliga resa.

Också nyfiken på vad det är för fel på 25 åringar ?

😙🎶

Ha ha , ja 25 åringarna vill väl bara ligga, men jag är inte intresserad av det. jag vill ha en man som är min livskamrat och som jag kan utveckla ett fantastiskt liv med

Jag har levt helt i celibat de senaste 5 åren och känner inte att jag kan dejta när barnen är så små så jag bidar min tid och försöker att utvecklas mentalt. Jag hade ett långt förhållande från 18-38 som jag var lycklig i men han checkade ut helt på slutet och tillslut mådde jag väldigt dåligt, jag blev helt ignorerad på alla områden och han kom hem för att sova bara.

Den andre var ett riktigt bottennapp som var våldsam och mycket psykiskt instabil. Jag har insett att jag har haft dåligt självförtroende och låtit mycket passera som inte borde få gjort det.

Nu känner jag att livet har passerat förbi på många sätt och om jag hade gjort bättre val så kunde jag haft det mycket bättre. Men jag hoppas att det finns en man för mig också i framtiden när barnen är större.
Citera
2022-12-09, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Är ju singel-föräldrar som är red flag! Speciellt mammor! De är ju skadat gods med bagage!

Varför skulle det vara en red flag med singelförälder?
Och varför skulle en singelmamma vara mer "skadat gods" än någon annan singel?
Och varför ser du barn som "bagage"?

Jag anser att du gör konstiga kopplingar.

Jag och mina barns medförälder är alltså singelföräldrar. Ingen av oss är "skadat gods". Vi blev förälskade, blev ett par, förlovade oss, levde ihop, fick två underbara barn ihop. Sedan följde tid av sömnbrist och olika viljor (småbarnstiden kan vara påfrestande på parrelationen, hur bra än parrelationen var innan småbarnsperioden, tom. forskning visar på detta), vilket inte exet klarade av riktigt och exet tappade därmed känslorna för mig. Väldigt tung period för oss båda. Givetvis. exet mådde dåligt av att ha tappat känslorna för mig och jag mådde dåligt av frustration av att gå i ett kärlekslöst/sexlöst förhållande. Men vi försökte ändå få det att fungera. Vi försökte i flera år. Till slut dumpade exet mig. Det var en jobbig period, men vi båda har kommit över det nu. Vi samarbetar bra kring våra gemensamma barn och har ett riktigt bra upplägg där vi hjälps åt fullt ut som föräldrar, så gott som varje dag. Vi är lyckliga och har en god vänskap. Våra barn har det bra. Vi är knappast "skadat gods". och våra barn är knappast "bagage".

Och jag vet fler singelföräldrar. Fina människor. Inget "skadat gods" där inte.

Så vart får du ditt resonemang ifrån?
Citera
2022-12-09, 10:47
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Ha ha , ja 25 åringarna vill väl bara ligga, men jag är inte intresserad av det. jag vill ha en man som är min livskamrat och som jag kan utveckla ett fantastiskt liv med

Men jag hoppas att det finns en man för mig också i framtiden när barnen är större.

Dra inte alla över en kam nu

Kärleken vet inga gränser
Citera
2022-12-09, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Det är ju precis så det inte är! Ensamheten bland unga män är rekordhög och blir bara värre. Alla män sitter och tokswipear och varenda tjej har hundratals matchningar.

Varför ignorerar du statistiken? Jag är med på att du inte tillhör vår generation och inte hade samma bekymmer på er tid, men siffrorna finns. Titta på inceldokumentären där de gör exemplet live. Det är så det ser ut i vardagen idag.

Unga män har det inte lätt att få partner. Unga kvinnor har det. Så är det bara.

Bra att du äntligen erkände åldersskillnad, du försökte verkligen luras med "jämngamla" när SCB säger att 1/10 par är det.

En 30 årig man väljer inte en 30-årig kvinna.
Åldersskillnad innebär enstaka år.

Du kan dessutom inte säga att de är ofrivilligt singlar och sedan att en 30-årig man väljer inte en 30-årig kvinna . Om jämnåriga inte duger, är du inte ofrivilligt ensam. Precis det jag försöker förklara för den oförmögne skribenten under mig.

Vad jag menar är att 25-åringen som tycker att det är jobbigt idag, kommer ha det mycket svårare vid 35 då de flesta kvinnor har partners. Överskottet bland singlar ökar dessutom underifrån. Omkring 35 börjar kvinnor förändras och du kan räkna med konkurrens även från män som är 25 om samma singelkvinnor plus att de som är yngre och kan tänka dig en äldre man, de har en rätt bra marknad av desperata män i den ålderskategorin.

Men du behöver inte oroa dig. De flesta män inser inte vart landet ligger först sent.

De tror , när de berättar om att de varit med 35 åringar eller 53 åringar, att de är heta när de är frånstötande och uppenbarligen saknar en marknad.

Ni män, ni har aldrig med er huvudet i verkligheten för ni är så upptagna med pillesnoppen.

Du ska givetvis kämpa idag för att få en jämnårig kvinna och förstå att det är ditt beteende som är problematiskt till stor del, inte din status. Annars kommer det ändå sluta med att du försöker få kvinnor likt mig.
Citat:
Man hör ju att du vill ha en bra man men bara inte lyckats finna en. Det är inte vad jag kallar frivilligt celibat nödvändigtvis. Kanske man kan finna sin dröm partner genom att självransaka sig själv och där med bli mer attraktiv, eller kanske framförallt tillgänglig för den man verkligen åtrår.

Utseende är inte enskilt uteslutande vad som gör en man till en 10a. Kanske till och medr sekundärt? Vad för mer egenskaper är viktiga hos en bra man? Ellet en bra kvinna? Har du verkligen träffat en riktig 10a? Kan du betta om dessa tior du träffat?
Alltså vad snackar du om? Du irriterar mig enormt mycket. Jag har suttit på internet sedan jag var 33. Jag hade personliga svårigheter som omöjliggjorde att jag skulle fokusera på män i många år.

Du får faktiskt ta och skärpa dig. Jag har enbart träffat män för barnfrågan. Det innebär att det i allra högsta grad är frivilligt jag är singel. För jag hade absolut inte nedlåtit mig till männen jag har bakom mig annars.

Dessutom gör du en rätt skev uppdelning ungefär som om singelkvinnor som väljer att vara singlar eller inte hittar en bra man är dåliga och i det påståendet ligger ett annat nämligen att alla män med relationer är bra. Kvinnomord, våldtäkter, sexuella övergrepp mot barn, kvinnofridsbrott, kvinnomisshandel, barnmisshandel, djurmisshandel är en del av vad upptagna män i relationer begår för slags brott.

Efter allt som är brottsstatistik, tillkommer sådant jag anser är dåliga män. Sexistiska tendenser, attityder och beteenden. Jag ser fler relationer där jag aldrig hade varit med en dylik man än de kvinnor i relationer där jag tycker att deras män håller måttet och är bra familjemän.

Jag har fortfarande som jag säger, haft en enorm marknad och du kan definitivt inte sitta och hitta på att samtliga skulle varit dåliga. Eller hur? Däremot måste jag känna attraktion först och främst och det gör jag så gott som aldrig. Eftersom jag är bekväm idag kanske jag skulle kunna träffa någon mindre seriöst, fortfarande efter mina villkor. Jag skulle sannolikt dumpa honom rätt snabbt eftersom det är efter mina villkor alla män bedöms.

Ni är inte ens värda så mycket att man skulle sätta det först på listan. Du kan förfan inte ta någon som skitit helt i allt med dejting 1 till 3 år i stöten och påstå att det är deras personlighet som brister för annars skulle de minsann haft någon. Jag satt t.ex i mer än tre år och vägrade dejta män eftersom det saknade prio för mig. Att jag kanske hade mått bra med en partner, hör inte till saken. Det viktigaste är att jag inte velat dejta dem. Och när jag gör det ska de igenom nålsögat.

Du ska helt lägga ner alla grundlösa påståenden om mitt singelliv. Du har uppenbart stora problem som man själv.

Med 10: or syftar jag självklart på symmetriska ansikten, bredare käkar, i god form kroppsligen och liknande. De kvinnor normalt dras till. Även de finns också på nätet. Dock är majoriteten snygga män catfishs idag online.
Citera
2022-12-09, 12:41
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Varför skulle det vara en red flag med singelförälder?
Och varför skulle en singelmamma vara mer "skadat gods" än någon annan singel?
Och varför ser du barn som "bagage"?

Jag anser att du gör konstiga kopplingar.

Jag och mina barns medförälder är alltså singelföräldrar. Ingen av oss är "skadat gods". Vi blev förälskade, blev ett par, förlovade oss, levde ihop, fick två underbara barn ihop. Sedan följde tid av sömnbrist och olika viljor (småbarnstiden kan vara påfrestande på parrelationen, hur bra än parrelationen var innan småbarnsperioden, tom. forskning visar på detta), vilket inte exet klarade av riktigt och exet tappade därmed känslorna för mig. Väldigt tung period för oss båda. Givetvis. exet mådde dåligt av att ha tappat känslorna för mig och jag mådde dåligt av frustration av att gå i ett kärlekslöst/sexlöst förhållande. Men vi försökte ändå få det att fungera. Vi försökte i flera år. Till slut dumpade exet mig. Det var en jobbig period, men vi båda har kommit över det nu. Vi samarbetar bra kring våra gemensamma barn och har ett riktigt bra upplägg där vi hjälps åt fullt ut som föräldrar, så gott som varje dag. Vi är lyckliga och har en god vänskap. Våra barn har det bra. Vi är knappast "skadat gods". och våra barn är knappast "bagage".

Och jag vet fler singelföräldrar. Fina människor. Inget "skadat gods" där inte.

Så vart får du ditt resonemang ifrån?

Skadat gods dvs könet. Livmodersframfall. Livmodern tittar ut här och då från fittan. Extremt osexigt.
Citera
2022-12-09, 12:50
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan

Du kan dessutom inte säga att de är ofrivilligt singlar och sedan att en 30-årig man väljer inte en 30-årig kvinna . Om jämnåriga inte duger, är du inte ofrivilligt ensam. Precis det jag försöker förklara för den oförmögne skribenten under mig.

Vad jag menar är att 25-åringen som tycker att det är jobbigt idag, kommer ha det mycket svårare vid 35 då de flesta kvinnor har partners. Överskottet bland singlar ökar dessutom underifrån. Omkring 35 börjar kvinnor förändras och du kan räkna med konkurrens även från män som är 25 om samma singelkvinnor plus att de som är yngre och kan tänka dig en äldre man, de har en rätt bra marknad av desperata män i den ålderskategorin.

Men du behöver inte oroa dig. De flesta män inser inte vart landet ligger först sent.

De tror , när de berättar om att de varit med 35 åringar eller 53 åringar, att de är heta när de är frånstötande och uppenbarligen saknar en marknad.

Ni män, ni har aldrig med er huvudet i verkligheten för ni är så upptagna med pillesnoppen.

Du ska givetvis kämpa idag för att få en jämnårig kvinna och förstå att det är ditt beteende som är problematiskt till stor del, inte din status. Annars kommer det ändå sluta med att du försöker få kvinnor likt mig.

Alltså vad snackar du om? Du irriterar mig enormt mycket. Jag har suttit på internet sedan jag var 33. Jag hade personliga svårigheter som omöjliggjorde att jag skulle fokusera på män i många år.

Du får faktiskt ta och skärpa dig. Jag har enbart träffat män för barnfrågan. Det innebär att det i allra högsta grad är frivilligt jag är singel. För jag hade absolut inte nedlåtit mig till männen jag har bakom mig annars.

Dessutom gör du en rätt skev uppdelning ungefär som om singelkvinnor som väljer att vara singlar eller inte hittar en bra man är dåliga och i det påståendet ligger ett annat nämligen att alla män med relationer är bra. Kvinnomord, våldtäkter, sexuella övergrepp mot barn, kvinnofridsbrott, kvinnomisshandel, barnmisshandel, djurmisshandel är en del av vad upptagna män i relationer begår för slags brott.

Efter allt som är brottsstatistik, tillkommer sådant jag anser är dåliga män. Sexistiska tendenser, attityder och beteenden. Jag ser fler relationer där jag aldrig hade varit med en dylik man än de kvinnor i relationer där jag tycker att deras män håller måttet och är bra familjemän.

Jag har fortfarande som jag säger, haft en enorm marknad och du kan definitivt inte sitta och hitta på att samtliga skulle varit dåliga. Eller hur? Däremot måste jag känna attraktion först och främst och det gör jag så gott som aldrig. Eftersom jag är bekväm idag kanske jag skulle kunna träffa någon mindre seriöst, fortfarande efter mina villkor. Jag skulle sannolikt dumpa honom rätt snabbt eftersom det är efter mina villkor alla män bedöms.

Ni är inte ens värda så mycket att man skulle sätta det först på listan. Du kan förfan inte ta någon som skitit helt i allt med dejting 1 till 3 år i stöten och påstå att det är deras personlighet som brister för annars skulle de minsann haft någon. Jag satt t.ex i mer än tre år och vägrade dejta män eftersom det saknade prio för mig. Att jag kanske hade mått bra med en partner, hör inte till saken. Det viktigaste är att jag inte velat dejta dem. Och när jag gör det ska de igenom nålsögat.

Du ska helt lägga ner alla grundlösa påståenden om mitt singelliv. Du har uppenbart stora problem som man själv.

Med 10: or syftar jag självklart på symmetriska ansikten, bredare käkar, i god form kroppsligen och liknande. De kvinnor normalt dras till. Även de finns också på nätet. Dock är majoriteten snygga män catfishs idag online.

Jag vet att vissa spirituella kvinnor lever i frivillig celibat. Men du verkar inte så spirituellt intresserad.

Därför antar jag att du är singel för att du inte lyckats hitta en bra partner du vill bilda familj med.

Men att du är öppensinad för att skaffa en partner om du hittade en tillräckligt bra.

Man hör ju på hur du talar om män.

Men du menar altså att du oavsett vad vill leva och dö utan en partner? Varför vill du det om man får fråga? För enligt mig låter inte det särkilt sannolikt, kanske du ljuger för dig själv? Sen inser jag att det finns undantag men sättet du talar känns det mest som självförnekelse.
Citera
2022-12-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Det är ju precis så det inte är! Ensamheten bland unga män är rekordhög och blir bara värre. Alla män sitter och tokswipear och varenda tjej har hundratals matchningar.

Varför ignorerar du statistiken? Jag är med på att du inte tillhör vår generation och inte hade samma bekymmer på er tid, men siffrorna finns. Titta på inceldokumentären där de gör exemplet live. Det är så det ser ut i vardagen idag.

Unga män har det inte lätt att få partner. Unga kvinnor har det. Så är det bara.

Bra att du äntligen erkände åldersskillnad, du försökte verkligen luras med "jämngamla" när SCB säger att 1/10 par är det.

En 30 årig man väljer inte en 30-årig kvinna.
Det finns skäl till att mina ex som jag haft seriösa relationer med eller åtminstone långvariga gifte sig eller hade långa relationer efter mig medan de som inte värderade mig och andra kvinnor, fortsatt gå singlar mestadels av tiden.

Att vara singel, är inte en förlust men att förlora en partner som du i ser försent att du inte ville skulle försvinna eller att det inte alls är lätt att ersätta människor, är en stor förlust.

Om du går singel tills du blir äldre missar du träningen i relationer och att man är som bäst när man har högst erfarenhet.
Citera
2022-12-09, 15:13
Medlem
Citat:
Om du får välja. Äter du en ny plockad fräsch frukt eller en som legat på marken och börjat skrumpna?
Det är inga pensionärer vi snackar om så en otroligt löjlig jämförelse.
Skulle aldrig i livet leva ihop med ett barn jämfört med en i min ålder med livserfarenhet. Så mkt högre värderar jag mitt eget liv iaf.

Jag är 40, så en 20-åring är för mig ett barn. Min son är närmre 20 så tanken att jag själv skulle leva i ett förhållande med en är otänkbart. Detsamma gäller om jag vart man. Vet flera 20-åringar som är ihop med 35-40 åringar. Träffar man en av slumpen och blir kär är det en annan sak, men att aktivt välja bort folk i sin egen ålder fattar jag verkligen inte.

Tycker själv att kvinnor i min ålder är attraktiva. Likaså män så jag väljer den skrumpna frukten.
Senast redigerad av granskottet80 2022-12-09 kl. 15:34.
Citera
2022-12-09, 15:23
Medlem
Citat:

Det oskrivna är att den 30-årige mannen som har kvinnor att välja bland är en topp 20% herre som ni ställer er på kö för att få vara med. Resten av 80% har inte ens denna möjlighet eftersom kvinnor tror att 80% av männen är "under medel" fast de inte är det. Mobiltelefonen gjorde detta av misstag när alla ni kvinnor började få hundratals matchar fastän ni är medelmåttiga.

Medelmåttiga tjejer vill inte ha medelmåttiga män. 80% av kvinnorna går till 20% av männen. Unga män är mer ensamma än någonsin som resultat.

Citat:

Kvinnorna nådde väggen vid 30 senast, 27 är farozonen. Är man som man 25 idag och har det svårt som du skriver har man inget val än att satsa på karriär och klättra i värde, eftersom det är så vi män värderas.

Citat:
Jag hade personliga svårigheter som omöjliggjorde att jag skulle fokusera på män i många år.

Jag har enbart träffat män för barnfrågan. Det innebär att det i allra högsta grad är frivilligt jag är singel.

Dessutom gör du en rätt skev uppdelning ungefär som om singelkvinnor som väljer att vara singlar eller inte hittar en bra man är dåliga

Du sprang efter toppen fast du själv är medelmåttig som de flesta kvinnorna gör, och sedan valdes du bort.

Du hade kunnat hitta en man hur lätt som helst.

Det enda du faktiskt haft emot dig själv är att när du började surfa var du 33, alltså slagit igenom väggen riktigt hårt redan.
Men er generation hade det mycket lättare att hitta partner ändå. Dessa problem jag beskriver för män är nya problem för en ny generation.
Senast redigerad av KlinkersAerBra 2022-12-09 kl. 15:27.
Citera
2022-12-09, 15:25
Medlem
Citat:
Det finns skäl till att mina ex som jag haft seriösa relationer med eller åtminstone långvariga gifte sig eller hade långa relationer efter mig medan de som inte värderade mig och andra kvinnor, fortsatt gå singlar mestadels av tiden.

Att vara singel, är inte en förlust men att förlora en partner som du i ser försent att du inte ville skulle försvinna eller att det inte alls är lätt att ersätta människor, är en stor förlust.

Om du går singel tills du blir äldre missar du träningen i relationer och att man är som bäst när man har högst erfarenhet.

Du svarade till fel person.
Citera
2022-12-09, 15:25
Medlem
Citat:
Jag vet att vissa spirituella kvinnor lever i frivillig celibat. Men du verkar inte så spirituellt intresserad.

Därför antar jag att du är singel för att du inte lyckats hitta en bra partner du vill bilda familj med.

Men att du är öppensinad för att skaffa en partner om du hittade en tillräckligt bra.

Man hör ju på hur du talar om män.

Men du menar altså att du oavsett vad vill leva och dö utan en partner? Varför vill du det om man får fråga? För enligt mig låter inte det särkilt sannolikt, kanske du ljuger för dig själv? Sen inser jag att det finns undantag men sättet du talar känns det mest som självförnekelse.
Du vet ingenting om mig ouska absolut inte göra en mängd antaganden om att jag inte lyckats baserat på att jag skulle kunna skriva en roman om mäns dåliga beteenden.

Du förstår, mäns dåliga beteenden innebär inte att jag är dålig och din underförstådda attityd är exakt vad som skapar sexism våld och övergrepp.

Du kan använda den här julen till lite självreflektion. Vi är färdiga. Män likt dig saknar helt vett och ni är skyldiga kvinnor för mycket som medlöpare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in