2022-12-09, 12:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och den nya ansökningstiden var lämpligt nog bara en vecka. Linda sökte nästsista dagen. Misstänker att de andra som tidigare varit intresserade inte hade någon aning om att man återigen kunde ansöka till samma tjänst.

Är man ensam sökande är det inte så konstigt om man ”vinner i hög konkurrens” 😂

Känns som det där om att hänga upp en platsannons utanför dörren där bara ett fåtal kan se den. Då har man så att säga annonserat ut jobbet enligt gängse regler men fått bara den sökande man vill.

Det ändrades alltså också till att det var Löfving ensam som fattade beslut om att anställa henne. Innan var det alltså en grupp och de hade kanske sett mer kompetens hos någon av de övriga 21.
Citera
2022-12-09, 12:40
Medlem
Statsminister2030s avatar
Nän som vet om Linda Staaf har nån bakgrund i SSU eller liknande förbund/organisation som "ger förtur"
Citera
2022-12-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Så jag antar att nästa Arméchef heter Linda H Staff?
Flygchef, hon hade ju tom Cert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Eller att de återigen måste söka samma tjänst för att bli aktuella.

Exakt! De andra blev inte informerade och ansökningstiden förlänges så att Linda hann gå några nödvändiga kurser för att överhuvudtaget anses kunna söka jobbet.

Det är helt häpnadsväckande hur oprofessionellt detta sköttes.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Uppfattat.
Hon bör väl även delvis klandras för den massiva våg av skjutningar som äger och har ägt rum. Borde ligga på underrättelsechefens bord att hålla koll på de kriminella grupperingarnas aktiviteter ute i samhället. Har iofs för mig att jag läst att hon tagit på sig äran för att en kryptochatt (inte Encro) knäcktes. Hur mycket hon egentligen hade med saken att göra är en annan femma.

Det var helt och hållit Fransk Underrättelsetjänst som knäckte Encro. Svensk polis hade bara att tacka och ta emot all info dom fick.
Citera
2022-12-09, 12:43
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Dan Eliasson..
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rikspolischef

Dan Eliasson har lyckats förstöra precis allt han har varit inblandad i. . . Maken till inkompetent idiot får man leta efter. Maud Olofsson möjligtvis
Citera
2022-12-09, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Dan Eliasson..
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rikspolischef

Undrar om hon har legat med honom också? 🤔
Citera
2022-12-09, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Värre när Expressen skriver om det. När det bara var Stoppa Pressarna så behövde man ju inte bry sig. Nu är chefen alltså inkallad till kvartssamtal till högsta bossen. Då lär det inte gå att tysta ner längre.

Intressanta senaste uppgifter att man eller en person då förlängde ansökningen och la till just för hans käresta Staaf skulle få jobbet. Sedan gav henne bara papper på att du får bära pistol och la dessutom till 8 papp extra i hennes lönekuvert.

Att Anders kände till och struntade i säkerhetsprövning talar för att bristen ligger på polisledning och därför är de problem som finns allvarliga.

Det är bra att detta uppmärksammas i förhållande till Sveriges idiotiska kandidatur till Nato.
Citera
2022-12-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Exakt! De andra blev inte informerade och ansökningstiden förlänges så att Linda hann gå några nödvändiga kurser för att överhuvudtaget anses kunna söka jobbet.

Det är helt häpnadsväckande hur oprofessionellt detta sköttes.

Hur är det med befattningsbskrivningen o antalet sökanden till hittepåjobbet på justitiedepartmentet?

Ni som kastar skit på Dan Eliasson - fundera äver hans livstidsinkomster o pensioner så blir ni nog tyzzttaa
Citera
2022-12-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Hon grep aldrig någon eller löste några fall.

Nähä och?

Hur många fall brukar polischefer lösa och hur många brukar de gripa? Läs på lite om hur saker funkar!!!

LS har varit polisCHEF inte polis. Det är två olika saker.

Det är mycket i den här härvan som är åt skogen. Att hon inte gått polishögskolan är inte en av dom sakerna.
Senast redigerad av Macke85 2022-12-09 kl. 12:51.
Citera
2022-12-09, 12:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Jag har inte läst igenom hela tråden så det kanske redan har avhandlats.

Hur har Staaf skött sin tjänst som underrättelsechef? Hon kan vara underkvalificerad men ändå gjort ett bra jobb.

Trots min frågeställning anser jag hela anställningsförloppet samt hennes agerande i sitt privatliv är fel. Man gör inte så i något av fallen och vore jag henne skulle jag skämmas. Dels för sättet jag fått ett arbete och dels för att bli allmänt känd som karriärsknullaren. Att folk inte har någon skam i kroppen... jisses.

Har polisen under den tiden hon varit anställd gjort ett bra jobb? Mest skjutningar i hela Europa. Kravaller osv. Inte så bra har det gått. Det är ju givetvis inte enbart hennes fel men en del av det.

Hon var ju ute och gottade sig åt att detta med Trojan Shield dvs när polisen lyckades knäckta krypteringar som kriminella pratade genom.

Det lät då precis som det var svenska polisen förtjänst och hennes men detta var ju en internationell operation:
Citat:
internationell polisinsats
https://sv.wikipedia.org/wiki/Operation_Trojan_Shield

Att Sverige kom med på ett hörn och bjöds in beroedde helt enkelt på att polisen i andra länder blev överraskade om hur mycket som handla om Sverige och kriminella här...
Citera
2022-12-09, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det var helt och hållit Fransk Underrättelsetjänst som knäckte Encro. Svensk polis hade bara att tacka och ta emot all info dom fick.

Det där med att de skulle ha förhindrat tio mord är också lögn, det finns tydligen inga belägg att de skulle ha förhindrat ett enda, enligt professorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in