Citat:
Ursprungligen postat av
MustMaster
Jag har inte läst igenom hela tråden så det kanske redan har avhandlats.
Hur har Staaf skött sin tjänst som underrättelsechef? Hon kan vara underkvalificerad men ändå gjort ett bra jobb.
Trots min frågeställning anser jag hela anställningsförloppet samt hennes agerande i sitt privatliv är fel. Man gör inte så i något av fallen och vore jag henne skulle jag skämmas. Dels för sättet jag fått ett arbete och dels för att bli allmänt känd som karriärsknullaren. Att folk inte har någon skam i kroppen... jisses.
Har polisen under den tiden hon varit anställd gjort ett bra jobb? Mest skjutningar i hela Europa. Kravaller osv. Inte så bra har det gått. Det är ju givetvis inte enbart hennes fel men en del av det.
Hon var ju ute och gottade sig åt att detta med Trojan Shield dvs när polisen lyckades knäckta krypteringar som kriminella pratade genom.
Det lät då precis som det var svenska polisen förtjänst och hennes men detta var ju en internationell operation:
Att Sverige kom med på ett hörn och bjöds in beroedde helt enkelt på att polisen i andra länder blev överraskade om hur mycket som handla om Sverige och kriminella här...