2022-12-09, 12:16
  #1069
Medlem
MustMasters avatar
Jag har inte läst igenom hela tråden så det kanske redan har avhandlats.

Hur har Staaf skött sin tjänst som underrättelsechef? Hon kan vara underkvalificerad men ändå gjort ett bra jobb.

Trots min frågeställning anser jag hela anställningsförloppet samt hennes agerande i sitt privatliv är fel. Man gör inte så i något av fallen och vore jag henne skulle jag skämmas. Dels för sättet jag fått ett arbete och dels för att bli allmänt känd som karriärsknullaren. Att folk inte har någon skam i kroppen... jisses.
Citera
2022-12-09, 12:20
  #1070
Medlem
Vem var rikspolischef när hon fick jobbet?
Citera
2022-12-09, 12:21
  #1071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Onekligen märkligt att 21 sökande försvann, då det var dags att söka igen.

Och den nya ansökningstiden var lämpligt nog bara en vecka. Linda sökte nästsista dagen. Misstänker att de andra som tidigare varit intresserade inte hade någon aning om att man återigen kunde ansöka till samma tjänst.

Är man ensam sökande är det inte så konstigt om man ”vinner i hög konkurrens” 😂
Citera
2022-12-09, 12:21
  #1072
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Om du känner oro, och att någon kanske försöker sätta dit dig i lönndom och att detta även skadar arbetsgivaren, ska du då inte på något sätt kunna ta upp det med arbetsgivaren, menar du? Skulle en säkerhetschef vara ointresserad av att få stopp på en pågående förtroendeskada? Jag vet ju inte om det var så, jag tolkade bara in den möjligheten efter att ha läst Expressens artikel. Men självklart kan jag ha fel.

Så vad tycker du själv?
På en normal arbetsplats "ja" men nu knullar ju folk med varandra och arbetsrelaterade issues blandas ihop med privatlivet.
__________________
Senast redigerad av Ratad 2022-12-09 kl. 12:25.
Citera
2022-12-09, 12:23
  #1073
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Säkerhetschefen AS kanske var hennes nästa "mål" genom förtroligt samtal om det dumpade exet som fixat NOA-tjänsten? Hon tänkte inte på att i hans jobb ingår att utreda oegentligheter?

Hennes CV vid ansökan till NOA måste finnas och kunna begäras ut. Där kanske står var hon tagit examen Ekonomi och Juridik? Internetskola på distans kanske? Jag sökte på hennes namn (Hanss*n och H Staaf) efter studentuppsatser i Divaportalen, men hittade inget.

Jag tror inte att hon är smart som polis bör vara för hon har aldrig varit polis.

Men visselblåsaren hade nog en agenda att han och falangen han ingår i ville ta bort Mats och trodde att det skulle ske med hjälp av en åklagare men åklagaren var också listig och valde att inte ta något ansvar och överlämnade den varma potatisen tillbaka till polisen.
Citera
2022-12-09, 12:23
  #1074
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Vem var rikspolischef när hon fick jobbet?

Just så, den gemensamma nämnaren i hela polissoppan är sossen Eliasson.
Citera
2022-12-09, 12:24
  #1075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Vem var rikspolischef när hon fick jobbet?

Lista över tidigare rikspolischefer
Sten Heckscher: 1 mars 1996–31 december 2004
Stefan Strömberg: 1 januari 2005–31 december 2007
Bengt Svenson: 1 januari 2008–31 december 2014
Dan Eliasson: 1 januari 2015–15 februari 2018
Anders Thornberg: 15 februari 2018–sittande
Citera
2022-12-09, 12:24
  #1076
Medlem
BorgeHs avatar
Det skall bli intressant att se hur denna affär utvecklar sig.

Vad gäller Mats Löfving är det uppenbart att han brutit mot de jävsbestämmelser som finns för statligt anställda. Om jävsförhållandet uppmärksammas eller åberopas innebär detta i allmänhet att den dom eller det beslut där jäv förekommit blir ogiltigt eller förklaras ogiltigt. Fru LS lär med all sannolikhet bli av med sin polismästartjänst och sin höga lön som Mats Löfving ordnat. Skulle också gissa att Mats Löfving tar förtidspension eller kanske placeras på hittegodset i Norrköping.

Vad gäller ÖB Micael Bydén så måste hans kärlekshistoria med LS leda till att hans omdöme ifrågasätts av försvarsministern och regeringen. Att landets ÖB "faller" för en kvinna med LS bakgrund och inleder en "hemlig" affär med henne är ett tecken på ett agerande som är en säkerhetsrisk. Ett troligt utfall av denna affär är att Micael Bydén avgår som ÖB och kanske avslutar sin karriär i det militära som flygattaché långt bort, kanske i Nya Zeeland. Förhållandet med LS avslutas samtidigt, då LS hittar andra kandidater.

Vad gäller LS hoppas jag någon åklagare inleder en undersökning av hennes meriter. Det är faktiskt straffbart att ljuga ihop falska meriter, det kallas visst för osant intygande. Säpo försöker också desperat hitta något hon gjort som kunde leda till en rättegång, men blir snabbt bortkollrade av LS. Jag tror dock att LS snart lämnar Sverige, likt doktor Åsa som lämnade doktor "Brasa" och flyttade till USA när han tänt eld på Harry Scheins hus. Då LS är förmodligen intelligentare än de flesta av oss hittar hon säkert snabbt nya värddjur. Om några år kanske vi ser henne i en TV-serie om svenska blonda kvinnor som är gifta med miljonärer i USA!

Polisforskaren som började röja i denna affär kommer dock att få mycket svårt framöver att få forskningsanslag. Han återgår därför efter något år till Polisens ingripandeverksamheten i någon förort.
Citera
2022-12-09, 12:25
  #1077
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hur är det med hennes s k tingsnotarietjänst - det är hård konkurrens på dessa - är den på
riktigt eller någon annan typ av praktiktjänst i domstol

O hur började hon inom polisen - det har ju funnits - o finns? - polisens volontärer - det
var väl sängkamraten Jan Staaf som fixade in henne? Eller fixade hon in honom först

F.d. maken utreder påskupploppen..
Misstänker att han INTE kommer att komma fram till slutsatsen att det var en dåligt ledd operation av polisens sida.
Citera
2022-12-09, 12:26
  #1078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Jag har inte läst igenom hela tråden så det kanske redan har avhandlats.

Hur har Staaf skött sin tjänst som underrättelsechef? Hon kan vara underkvalificerad men ändå gjort ett bra jobb.

Trots min frågeställning anser jag hela anställningsförloppet samt hennes agerande i sitt privatliv är fel. Man gör inte så i något av fallen och vore jag henne skulle jag skämmas. Dels för sättet jag fått ett arbete och dels för att bli allmänt känd som karriärsknullaren. Att folk inte har någon skam i kroppen... jisses.

Ganska väääärdeeelööööztt - hon stationerad norrköping o koranbränningarna där o närområdet linköping gick åthelvete.
Citera
2022-12-09, 12:28
  #1079
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Jag har inte läst igenom hela tråden så det kanske redan har avhandlats.

Hur har Staaf skött sin tjänst som underrättelsechef? Hon kan vara underkvalificerad men ändå gjort ett bra jobb.

Trots min frågeställning anser jag hela anställningsförloppet samt hennes agerande i sitt privatliv är fel. Man gör inte så i något av fallen och vore jag henne skulle jag skämmas. Dels för sättet jag fått ett arbete och dels för att bli allmänt känd som karriärsknullaren. Att folk inte har någon skam i kroppen... jisses.

Staaf har inte gjort ett bra jobb. Ta bara korankravallerna i våras som ett exempel. Det var Staafs undermåliga underrättelsearbete som gjorde att de poliser som hade att hantera händelsen inte fick relevant info och därför inte kunde bemästra situationen. Ansvaret för att det gick som det gick faller på Staaf som hade ansvaret för underrättelsearbetet.
Citera
2022-12-09, 12:30
  #1080
Medlem
Linda Staaf började inom polisen 2006 som revisor och avancerade senare till ekonomichef. 2015 anställdes hon på en polismästartjänst, internutbildades och fick på så vis polismans befogenheter. Hon har inte gått Polishögskolan.

https://www.dn.se/sverige/lofving-arendet-pressar-hogsta-polisledningen/#:~:text=%E2%97%8F%20Linda%20Staaf%20b%C3%B6rjade% 20inom%20polisen%202006%20som%20revisor%20och%20av ancerade%20senare%20till%20ekonomichef.%202015%20a nst%C3%A4lldes%20hon%20p%C3%A5%20en%20polism%C3%A4 startj%C3%A4nst%2C%20internutbildades%20och%20fick %20p%C3%A5%20s%C3%A5%20vis%20polismans%20befogenhe ter.%20Hon%20har%20inte%20g%C3%A5tt%20Polish%C3%B6 gskolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in