2022-12-09, 10:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Spaghetti ”bolognese” med lammfärs, spenat och halloumi. Ingen lunch. Osäker om frukost.

Jävligt specifik rätt också i sann aspanda. Kul!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Jag får ej heller ihop hur hon hunnit med alla arbeten och utbildningar innan 2004. Efter gymnasiet körde hon "långtradare runt hela Sverige", pluggade nordiska språk, körde taxi, jobbade som vakt, läste juridik i USA och Sverige och tog en jur.kand 270 poäng, samt en ek.kand. 180 poäng, startade en juristfirma i Östersund där hon arbetade (mer än en vecka gissar jag), och sedan tingsnotarie i Norrköping. Högskolepoängen juridik/ekonomi är 7,5 års heltidsstudier. Då återstår 1,5 år för resten av ovanstående verksamheter (innan polisarbetet tog vid), och då har jag inte ens räknat med Deloitte .. (rätta mig om jag har fel).
Rent allmänt angående studierna är det inte jätteovanligt att läsa dubbla heltidsutbildningar samtidigt. Det är inte övermänskligt om åtminstone en av utbildningarna är av enklare karaktär, t.ex. ekonomi. Jag vet egentligen inte så mycket om juristutbildningen, men jag föreställer mig att inte heller den är av särskilt krävande karaktär om man inte eftersträvar högsta betyg. Det skulle i ett svep reducera utbildningstiden till max 4,5 år.

Om det här specifika fallet vet jag förstås ingenting.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Tycker lite synd om Linda Staaf faktiskt. Hon kontaktade säkerhetschefen för att få perspektiv - inte för att polisanmäla en kollega för brott. Säkerhetschefen hemlighöll för Staaf att han gjort en polisanmälan. Inte snyggt, tycker jag.

Fast det är väl just det en säkerhetschef ska göra? Larma och dra igång utredningar om någon blivit sökt på upprepade gånger. Ville Staaf tala ut skulle hon väl gått till en terapeut?
Citera
2022-12-09, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Jag är helt oinsatt i Staaf-grejen men läste nyss detta på Expressen:

Källor berättar att Ari Stenman efter mötet kontaktade rikspolischef Anders Thornberg som då ska ha informerat Mats Löfving. Däremot kontaktade rikspolischefen inte Linda Staaf. Det bekräftas av Staaf.

Men polisanmälan säger hon att hon inte kände till.

– Jag visste ingenting om detta tills du kontaktade mig. Jag hade ingen aning om brottsanmälan. Säkerhetschefen frågade mig om jag hade blivit utsatt för något brott av Mats och jag svarade klart och tydligt nej och sen gör han ändå anmälan.

– I anmälan till Särskilda utredningar påstås också att vi skulle ha varit närstående, vilket är långt ifrån vad det faktiskt har varit. Det står också att de påstådda brotten skulle ha ägt rum från den första januari 2015, vilket jag inte kan tolka på annat sätt än påhittade uppgifter.

Linda Staaf säger att hon nu efteråt har pratat med säkerhetschefen om anmälan.

– Han sa att han hade gjort en annan bedömning huruvida det kunde ha varit fråga om brott.

Staaf säger att hon då ifrågasatte att hon inte fått kännedom om anmälan.

– Han svarade att jag då kunde ha påverkat förundersökningsåtgärderna.

Tycker lite synd om Linda Staaf faktiskt. Hon kontaktade säkerhetschefen för att få perspektiv - inte för att polisanmäla en kollega för brott. Säkerhetschefen hemlighöll för Staaf att han gjort en polisanmälan. Inte snyggt, tycker jag.

Hon är anledningen till denna soppa där en av Sveriges bästa poliser inte agerade exemplariskt och för ÖB:s otrohet och du tyckte synd om henne?

Om hon hade fortsatt att skriva sin mysterieroman hade inget av detta hänt.

Jag hoppas att detta kommer att få henne att lämna justitiedepartementet.
Citera
2022-12-09, 11:00
Medlem
FolgenSieMirBittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Då har vi alltså en kvinna som varit ihop med chefen för NOA, och numera är ihop med ÖB.
Har jag fattat rätt?

Lite av en "händelse"???? Frågar eftersom det varit andra ärenden där personer (Peyman x2) långt in i försvarets underrättelseverksamhet visat sig handla med hemlig information. Samt att det verkar vara ganska mycket underrättelseärenden i Skandinavien just nu.
Hon har ju alla möjligheter att leta fram information sängvägen. Har SÄPO koll på henne, eller ligger de flera steg efter??
Hon är alltså en vandringspokal i maktens boningar. Hur långt kan hon klättra på detta viset?
Citera
2022-12-09, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Fast det är väl just det en säkerhetschef ska göra? Larma och dra igång utredningar om någon blivit sökt på upprepade gånger. Ville Staaf tala ut skulle hon väl gått till en terapeut?

Citera
2022-12-09, 11:01
Medlem
Han sa att han har fullt förtroende för henne och hennes kompetens och kunskap. Att hon har gjort ett fantastiskt jobb under hans två år på Noa, säger en anställd inom polismyndigheten.

I en skriftlig kommentar skriver Johan Olsson:

”Polismyndigheten har varken nu eller tidigare haft anledning att ifrågasätta Linda H Staafs kompetens eller bakgrund. Hon har under sina år som strategisk chef bidragit på ett värdefullt sätt till verksamheten, bland annat genom att utveckla det internationella arbetet. Hon har uppvisat hög kompetens och stort engagemang i att driva och utveckla underrättelseenheten på nationella operativa avdelningen.”

Linda Staaf slutar efter årsskiftet på Noa

OM ALLT ÄR SÅ BRA VARFÖR SKALL HON DÅ FLYTTAS TILL ETT HITTE-PÅ-JOBB
Citera
2022-12-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Frågan är bara vilken som är längst?

Listan med Staafs påhittade meriter.
Eller listan på alla äktenskap som Staaf har krossat med sina kärleksaffärer?

Även om att listan över horbockarna vars äktenskap har krackelerat efter några lunchmöten med Linda lär vara lång, tycks hennes meritlista ändå vara längre..

Själv skulle jag jätte gärna vilja höra henne prata på engelska, franska, spanska, tyska och arabiska. Innan hon gör det tror jag inte ett ord om hennes språkkunskaper..
Citera
2022-12-09, 11:03
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Hon är anledningen till denna soppa där en av Sveriges bästa poliser inte agerade exemplariskt och för ÖB:s otrohet och du tyckte synd om henne?
Fast att ha självkontroll och vara lite stoisk är något man måste vara som vuxen även om kuken ska ha sitt. Vi klagar ofta på Flashback att cheyer inte behöver ta egenansvar men det gäller även män. Om det nu är så att hon är en narcissist så har hon haft villiga (höhöhöhö) enablers.
Citera
2022-12-09, 11:05
Bannlyst
Jag ser ljust på framtiden för Linda med en tjänst på någon av Stadsmissionens försäljningsställen inom kort.

Håll utkik!
Citera
2022-12-09, 11:07
Medlem
KillPus avatar
Är bekräftat nu att blondinen använt ngt mellan benen och inte ngt mellan öronen för befordran!

https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-gav-orutinerad-linda-staaf-toppjobb/
Citera
2022-12-09, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Fast att ha självkontroll och vara lite stoisk är något man måste vara som vuxen även om kuken ska ha sitt. Vi klagar ofta på Flashback att cheyer inte behöver ta egenansvar men det gäller även män. Om det nu är så att hon är en narcissist så har hon haft villiga (höhöhöhö) enablers.

Det måste vara något i hennes fitta som hade fått Mats och nu Michael att tappa förståndet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in