Citat:
Ursprungligen postat av
Bajslukt
Vad som är skrämmande är att det sker så pass högt upp, i salarna där man hanterar rikets säkerhet. Om än inte förvånande, så är det ändå skrämmande och skamligt. Än värre att något så uppenbart får fortgå..
Att många av dom här männen är duktiga inom sitt gebit och nått högt i sina karriär är ingen garanti för att dom är erfarna och fattar strategiskt och moraliskt omdömesfulla beslut inom helt andra områden.
Det är bara att titta på hur Morgan Johansson, Per Nuder, den här polischefen etc ser ut så förstår man att dom inte direkt badat i fitta under uppväxtåren.
När andra mer "poppulära" killar knullade runt och utvecklades mer normalt i sin sexualitet i yngre år satt många av dom här bara hemma på rummet i mamma och pappas villa och läste skolböcker och runkade. Sen inleddes ett resonemangsäktenskap med en tjej med lite liknande bakgrund och allt lunkade på.
Sen, pang en dag står dom där i 40-50 årsåldern och får plötsligt en status bland tjejerna dom aldrig haft och inte har en susning om hur dom ska hantera.
Erfarenheterna är på en nivå av vad många andra män låg på redan i puberteten och självinsikten är lika med noll.
Dom begriper mindre om kvinnor och hur det är lämpligt att förhålla sig till dom ut i från en maktposition än vad en genomsnittlig 23årig arbetsledare på Mc Donalds gör.
Frun och familjen dumpas, landets bästa och rikets säkerhet kastas över bord när omdömmet sviktar fundamentalt och dom inte förstår att dom bortsett från sitt jobb är lika oatraktiva som dom alltid varit.
Hade han anställt en person för ekonomisk vinnig hade det kunnat vara trolöshet mot huvudman men det är så klart knepigare att bevisa om man tänker med kuken, försöker vinna tillbaka försvunna ungdomsår och utnyttjar sin maktposition för att headhunta en snyggare och yngre fru.
Själv ser jag det, naturligtvis, bara som ytterligare ett i raden av bevis på att "dom högutbildade" fått en status i samhället, utanför sin yrkesroll, som ofta helt saknar grund i deras leverne, moral och värderingar.
Det är lite för många män på höga nivåer som sviker sina fruar och arbetsgivare och tänker med kuken för att dom ska förtjäna mer respekt än vilken svennebanan som helst. Och för den delen även kvinnor som särar på benen.
Det var naturligtvis Mats som sa till henne att söka tjänsten och det är inte till det han ska använda sin makt och sitt inflytande.
"Vilken relation hade du och Mats Löfving när han som chef anställde dig som underrättelsechef?
– Jag och Mats Löfving var inte obekanta med varandra. Jag satt i hans ledningsgrupp för Polismyndigheten i Östergötlands län i flera år. Han visste självklart vem jag var då jag sökte tjänsten på Noa och jag utgår ifrån att jag anställdes för mina kvalifikationer för tjänsten."
Citat:
Ursprungligen postat av
Wayahead
Är du så jävla dum att du inte ser vilka högdjur hon fäller? Det är inte bara ”haft sex”, lixom ba va!
Linda lever under parollen; med min fitta som vapen! Precis som de flesta kvinnor!
Är det inte mer relevant att prata ut ifrån termer vad Mats fällde och inte fällde och hur han skötte sitt uppdrag. Det var ju inte hon själv som gav henne jobbet direkt.