2022-12-08, 20:03
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du kan förstås fortsätta påstå massa saker i ditt märkliga fyrkantiga-cirkel-scenario, för det är bara i din fantasi som Bitcoin är värt 0.
Du hade alltså fel och kunde inte svara på frågan.

Pinsamt.

Ta en paus från forumet nu, bara ett tips. Folk skrattar åt dina inlägg.
2022-12-08, 20:05
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Bitcoin - The network är användbart helt oavsett vad priset är på Bitcoin - The asset.
Även detta uttalande är fel. All mining skulle försvinna såklart och nätverket skulle dö.

Varför skulle man ens vilja ha ett extremt långsamt nätverk för att skicka meddelanden runtomkring internet?
2022-12-08, 20:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Även detta uttalande är fel. All mining skulle försvinna såklart och nätverket skulle dö.

Varför skulle man ens vilja ha ett extremt långsamt nätverk för att skicka meddelanden runtomkring internet?

Hur är det om priset på dollar är 0? Då skulle ingenting hända?
2022-12-08, 20:14
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Hur är det om priset på dollar är 0? Då skulle ingenting hända?
Vad har detta med saken att göra?

Vi kan alltså konstatera att du hade inga argument som inte innefattar bitcoins pris.

= ponzi
2022-12-08, 20:26
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Lista gärna butiker som tar emot bitcoin.

Skriv sedan en motivering till bitcoins värde som gäller fortfarande även om/när priset är 0. Då har du beskrivit ett inneboende värde.
Absolut. Bitcoin beach i El Salvador.
Kan du nu erkänna att ”du kan egentligen inte betala någonstans med bitcoin.” är ett felaktigt uttalande?
Enligt dig finns det inte en enda person eller företag som accepterar bitcoin. Det är felaktigt. Jag säljer gärna min soffa till dig för bitcoin.
2022-12-08, 20:29
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
100% fel. Du kan inte växla värdelösa bitcoins till eller från dollar. Ingen köper dem såklart.
Men du kan växla bitcoin till dollar idag. Betyder det då att du inte tycker bitcoin är värdelöst idag?
2022-12-08, 20:30
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Absolut. Bitcoin beach i El Salvador.
Kan du nu erkänna att ”du kan egentligen inte betala någonstans med bitcoin.” är ett felaktigt uttalande?
Enligt dig finns det inte en enda person eller företag som accepterar bitcoin. Det är felaktigt. Jag säljer gärna min soffa till dig för bitcoin.
Du nämner en (1) butik i Sydamerika som argument för påståendet att du kan skicka betalningar till valfri butik världen över.

Dessutom existerar bitcoin beach enbart som PR för just bitcoin.

Tror du själv förstår hur pinsamt detta är.
2022-12-08, 20:31
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Men du kan växla bitcoin till dollar idag. Betyder det då att du inte tycker bitcoin är värdelöst idag?
Nej, det går absolut inte att härleda från det jag har skrivit.
2022-12-08, 20:34
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Du nämner en (1) butik i Sydamerika som argument för påståendet att du kan skicka betalningar till valfri butik världen över.

Dessutom existerar bitcoin beach enbart som PR för just bitcoin.

Tror du själv förstår hur pinsamt detta är.
Du bad mig nämna en butik. Inte för att belägga påståendet att ”du kan skicka betalningar till valfri butik världen över.”. Det har jag nämligen aldrig sagt. Det hittade du på för att göra en poäng.
Jag nämnde den butiken för att visa att ditt påstående ”du kan egentligen inte betala någonstans med bitcoin.” är helt felaktigt. Vill du revidera det påståendet nu?
2022-12-08, 20:38
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
100% fel. Du kan inte växla värdelösa bitcoins till eller från dollar. Ingen köper dem såklart.

Citat:

Citat:
1. Du påstår att man inte kan växla värdelösa bitcoin till dollar.
2. Du påstår att bitcoin är värdelöst idag.
3. Man kan bevisligen växla bitcoin till dollar idag.
Does not compute. Vilken punkt är felaktig? Alla kan inte vara sanna.
2022-12-08, 20:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad har detta med saken att göra?

Vi kan alltså konstatera att du hade inga argument som inte innefattar bitcoins pris.

= ponzi
Det var DU som började med högst hypotetiska scenarion för att du trodde du kunde göra en poäng. Om vi sätter samma hypotetiska scenario på andra saker så ser vi att dessa inte heller funkar...i dessa högst hypotetiska scenarion.
Så då har du inte lyckats göra en poäng.

Ses vi vid nästa halmstrå?
2022-12-08, 20:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vi är eniga att Bitcoin är värt 0, i ditt hypotetiska scenario där Bitcoin är värt 0.
På samma sätt är dollar värt 0, i ett hypotetiskt scenario där dollar är värt 0.

Vet inte vart vi kommer med att postulera dessa hypotetiska scenarion, för Bitcoin är värt 17000 dollar, och en dollar är värt 0.000058 Bitcoin i den objektiva värld vi tvingas dela med varandra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in