2022-12-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
JJ har ju iaf sagt att hon ser sitt liv som förstört i och med sin häktning

Ja det är det
Citera
2022-12-08, 19:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Ljuden talar för BP lgh. Dunsar sparkar mm utan skrik talar för en specifik dödsorsak.
Har du någon idé om hur det "specifika" ska ha gått till?
Jag utgår ifrån att jag vet vad du syftar på och egentligen ligger det nog närmast till hands, men jag kan inte få någon sammanhängande, vettig bild av ett sådant förlopp.
Citera
2022-12-08, 19:21
Medlem
Den här artikeln verkar vara mer eller mindre saxad från expressen:

Citat:
"Polisen och åklagarna har sedermera konfronterat kvinnorna med de bevis och indicier som de kommit över – men kvinnorna har inte erkänt eller ändrat sina berättelser om kvällen."

https://www.hant.se/nyheter/polisens-strategi-for-att-fa-fram-ett-erkannande-i-tove-fallet/8929163
Citera
2022-12-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att Tove dog i lgh är det jag tror är troligast. Detta pga av de höga dunsarna och att ingen svarar. Att JJ är skyldig, det tvivlar jag inte på, MHs inblandning är lite diffus... men är hon med ut till Nye, då ljuger hon iaf på P7:an, vilket gör att jag är misstänksam mot hennes nekande i ö.

Att två kan döda en person utan skrik, det är lättare att förstå än att en person som jagar efter någon ute lyckas med det. Det skulle iofs vara ett mycket överrumplat överfall med det sk muggningsgreppet med en böjd arm över halsen och en hand övermunnen. Eller tillhygge.

Men jag har ändå svårt att tro på det. Väldigt risky ute.
Och även om det inte är omöjligt, borde det vara väldigt svårt att få in en kropp i bilen ensam. Man får väl klättra in i bilen, sedan dra för allt vad tygen håller. Har lite svårt att se det.

Jag tror att det möjligen kan vara så att MH har varit med i mindre delar av förloppet, t ex hållit fast Tove, men JJ har kanske gått över gränsen, dödat henne.

Eller så har MH varit "tvungen" att hjälpa till att fosla bort kroppen, då via källaren.

Helt otroligt dock att MH inte öppnar upp, och det ställer till det också för mig.

Att vi har två skyldiga mgm inlåsta finns det väl egentligen inga tvivel på.
Men hur blir det om JJ går efter TT och erbjuder den inte ont anade TT skjuts istället för att ta cykeln, finns den möjligheten ?
Citera
2022-12-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag tror att de överföll T snabbt och ströp henne. Därför inga skrik.
Ja. Det är det mest troliga och att MGMs utsagor bara är lögner och då menar jag att varenda ord är lögn.
Men om någonting är sanning. Var kan då möjligen vara sanning. Mer än att de tre varit på nöjet och att de tre varit hemma hos JJ ?
Citera
2022-12-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Ja. Det är det mest troliga och att MGMs utsagor bara är lögner och då menar jag att varenda ord är lögn.
Men om någonting är sanning. Var kan då möjligen vara sanning. Mer än att de tre varit på nöjet och att de tre varit hemma hos JJ ?

De tog ett rep eller skärp tror jag
Citera
2022-12-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Ljuden talar för BP lgh. Dunsar sparkar mm utan skrik talar för en specifik dödsorsak.
Bara ljud räcker ju inte för ett fällande. Oljuden kan ju uppkommit genom nästintill vad som helst.
Även om det är troligt att oljuden kom genom en attack på TT så finns det annat som kan ha låtit.

Ska bli väldigt intressant att se möblemanget i fup. När den väl kommer ut.
Att förvänta sig den snarast. Är väl ungefär som att barn väntar på tomten, redan i juni
Citera
2022-12-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Har du någon idé om hur det "specifika" ska ha gått till?
Jag utgår ifrån att jag vet vad du syftar på och egentligen ligger det nog närmast till hands, men jag kan inte få någon sammanhängande, vettig bild av ett sådant förlopp.

Ett rep bakifrån, går inte skrika men sparka, en hästtjej vilka ofta är väldigt starka, lägg även till att hon är 180cm
Senast redigerad av anteanti 2022-12-08 kl. 19:43.
Citera
2022-12-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rekylkrut
De tog ett rep eller skärp tror jag

Rep,skärp, arm eller händer och det lutar åt strypning.
Till detta tillkommer en massa oväsen i form av dunsar.

Vi kan nog alla med fog säga att bara detta är klart misstänkt. Men finns det så mycket som ett enda frågetecken. Så finns det all anledning att räta ut detta.
Citera
2022-12-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Ett rep bakifrån, går inte skrika men sparka, en hästtjej vilka ofta är väldigt starka, lägg även till att hon är 180cm

Bara förbannat synd att TT inte insåg vad som var påväg att hända. Vilket hon kanske insåg, men försent ?
Samtal på tu man hand i köket. Men inga höga röster. Bara tystnad och plötsligt ett jävla dunsande.
Vem vet. Kanske hamnade ev rep kring Toves hals redan i köket, varpå såväl stolar som bord slog i golvet ?
Citera
2022-12-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Inblandade verkar haft Snapchat igång så polisen kan följa dom nu i efterhand steg för steg ända från nöjet.

2 mobiler kan nog spåras tillsammans ända fram till 3:50.

Enkelriktade? Du vill sprida osäkerhet inget annat.

Grannens mobil under kan inte kopplas ihop med TTs på samma sätt som med JJs för då hade han också varit häktad.

För att se vart en person befinner sig med snap behöver man öppna snapappen. Den uppdaterar sig alltså inte på egen hand.
Citera
2022-12-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Hehe jag har inte testat, känns obehagligt så håller mig till text 😂 antar att jag är lite gammal med 😅 på min mobil så finns det en mikrofon symbol på sidan av där man skriver så antar man trycker in den och pratar bara.

Ha ha ja jag såg det sen, galet så inrutad man är när det gäller vissa saker.
Nu vet jag iaf hur man skickar röstmeddelande 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in