2022-12-08, 17:36
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det känns som att de kommer att gå fria, de håller käften, och några tekniska bevis verkar inte finnas.
Blattar kan det det där med tystnadskultur. Släktingar har så klart hjälpt till att frakta bort kroppen.

Om de inte har hittat ett huvud i garderoben är de snart ute i det fria.

Alltså, jag vet inte riktigt om man kan kalla dessa för blattar, men tror inte det spelar någon roll eftersom det är OT. Trots att jag står för minskad invandring och långt till höger i den politiska skalan, så kan jag ändå ana en viss efterblivenhet i ditt inlägg. Kan man inte uttrycka sig i text och tal, så förlorar man ändå, oavsett vad man än uttrycker.

OT: Varför tror du att de går fria? Vad baserar du ditt uttalande på? Tycker du det verkar vettigt att sitta häktad så pass länge utan att det egentligen inte finns bevis? Vad säger du om alla indicer? Bil fångad på kameran, mobiler i rörelser plus att de med hjälp av teknisk bevisning hittat kroppen...? Eller tror du att de skulle kunna hitta kroppen genom att undersöka min mobil till exempel? Förstår inte vad du argumenterar om riktigt. Skriv ordentligt och lägg upp din hypotes om VARFÖR du tror som du gör. Annars är ditt argument lika värt som att jag skulle påstå att jorden går under imorgon.

Ta det lugnt med E-tabletterna, "Vobbler". Det är inte så bra för sinnet i det långa loppet.
Senast redigerad av TonaldRump 2022-12-08 kl. 17:46.
Citera
2022-12-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, nog känns det så alltid.
Att hon sett Tove lämna...samtidigt tror hon JJ är ansvarig.
Hur då?
Efter att Tove gått förstår man då.

Säg att det stämmer, JJ har gått efter Tove.
Tove har sin påse i handen, lägger den i korgen, börjar ta ut cykeln från staketet för att låsa upp den? Då händer det?

Skulle JJ klara av att ta in Tove själv i bilen? Skulle inte Tove ha skrikit?

Då skulle alltså MH vara kvar i lgh?

Och dunsarna, kan det verkligen ha gått till så våldsamt med MH som ändå verkar kunna berätta om vad som har hänt under kvällen? Skulle Tove lämnat innan detta då.

Har MH i sf berättat om att JJ följt efter Tove?

Eller menar MH att det ska ha skett senare? När då? Hurlänge var MH hema hos JJ?

Och som sagt, Gulfkamerorna, de digital spåren till fyndplatsen, vems mobil har lmnat spår??? En eller båda?

Känns väldigt osäkert här, och tjejrna sitter BÅDA på sannilika.
Något har de.

Oavsett om mordet skett ute eller inne så finns där en avsaknad av gap och skrik.
Något som jag tycker är lite underligt. Vem som gjorde vad blir nog svårt att avgöra. Att någon av de två mgm är skyldiga är ganska givet. Men än mer troligt är väl att JJ är utföraren.

Innehållet i ditt inlägg är ingen omöjlighet.
Vi kan alltså än så länge inte ta det för självklart att TT dog i lägenheten.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-12-08 kl. 17:52.
Citera
2022-12-08, 17:38
Medlem
Till rhis mfl:

Alltså det är för mycket spekulation kring alternativa GM. Betänk faktum:

En tjej försvinner från sällskap hos två tjejkompisar.

Tjejkompisarna säger att deras vän lämnat självmant under natten.

Vad är det naturliga här, rent initialt i första läget av polisen att anta? Jo, det är att anta att tjejernas story stämmer, eftersom det är EXTREMT ovanligt att kvinnliga förövare skulle göra något mot sin tjejkompis i ett sådant här läge. Det misstänker man inte normalt, eftersom det i 99% av fallen är en manlig förövare. Det naturliga här vore alltså att polisen först skulle se över om T kunnat försvunnit på eget bevåg, eller vart en eventuell manlig GM skulle stå att finna.

Det gjorde man inte i det här fallet. Istället misstänkte man på direkten att de båda kvinnliga vännerna haft något med T:s försvinnande att göra.

Det är ganska glasklart att man redan från början har i praktiken nästan uteslutit andra GM, man har varit övertygade om att det är J och M som är GM. Annars skulle man inte så snabbt ha misstänkt två tjejer för att vara GM, just för att statistiskt sett är det extremt osannolikt. Detta innebär rent logiskt att det förmodligen redan från början framkom bevisning som antyder att dessa två är GM.

Skulle det inte vara tydligt åt vilket håll det här drar så hade man knappast så snabbt häktat J och M. Du/ni kan faktiskt läsa mellan raderna här. Det finns ingenting som antyder något annat i det här läget.
Citera
2022-12-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jag kom att tänka på detta gamla mordfallet där den friade GM drabbades av skuldkänslor och 10 år senare angav sig själv.
https://sverigesradio.se/artikel/5596058

Jag gissar att MH med hennes historia av psykisk ohälsa till slut pratar. Dock oklart vad advokaten råder henne till nu. Då straffen har blivit betydligt längre.
Du kan utgå från att advokaten rekommenderar henne att förneka.
Citera
2022-12-08, 17:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Källa på detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Konstig slutsats? De har ingenting. De släpps nästa vecka.

Hur vet du det?

Har t. ex. åklagaren berättat detta för dig och att de därmed kommer att släppas senast den 15 december?
Citera
2022-12-08, 17:54
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Du kan utgå från att advokaten rekommenderar henne att förneka.

Ja... Annars hade vi väl haft ett erkännande från MH. Antingen rakt av, eller någon form av "Jag gjorde det för att jag kände mig tvungen".
Citera
2022-12-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Ja... Annars hade vi väl haft ett erkännande från MH. Antingen rakt av, eller någon form av "Jag gjorde det för att jag kände mig tvungen".
Ja så ser i alla fall jag på det hela.

Visst jag kan ha fel men jag tror att båda är skyldiga.
Citera
2022-12-08, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Oavsett om mordet skett ute eller inne så finns där en avsaknad av gap och skrik.
Något som jag tycker är lite underligt. Vem som gjorde vad blir nog svårt att avgöra. Att någon av de två mgm är skyldiga är ganska givet. Men än mer troligt är väl att JJ är utföraren.

Jag tror att de överföll T snabbt och ströp henne. Därför inga skrik.
Citera
2022-12-08, 18:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inget nytt Lindome - fall.

Citat:

Det tror jag också.

Även om de skulle skylla på varandra så kommer det det inte att bli ett nytt Lindome - fall som inträffade för över 30 år sedan.
Citera
2022-12-08, 18:01
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok

Ljuden talar för BP lgh. Dunsar sparkar mm utan skrik talar för en specifik dödsorsak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det tror jag också.

Även om de skulle skylla på varandra så kommer det det inte att bli ett nytt Lindome - fall som inträffade för över 30 år sedan.
Nej, de kommer nog bedömas ha gjort detta tillsammans och i samråd.
Citera
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:

Rent personligt, så har jag alltid trott på dessa. Desto mer tiden går, desto mer känner jag att det är korrekt. Man sitter inte häktad så pass länge utan att det finns något som talar starkt för att man är skyldig.

Vore konstigt nu, efter typ tre månader, om det kommer ut en artikel med rubriken "Tonåringar från Vetlanda oskyldiga - var grannen hela tiden".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in