2022-12-08, 20:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Att vi har två skyldiga mgm inlåsta finns det väl egentligen inga tvivel på.
Men hur blir det om JJ går efter TT och erbjuder den inte ont anade TT skjuts istället för att ta cykeln, finns den möjligheten ?

Hm, jag undrar om Tove skulle tycka det var ok?
JJ har ju uppbenbarligen druckit. Det är ju därför grannen erbjuder skjuts.

Sträckan till Toves kile eller hem till pappan är ju inte heller så långt; mindre än två kilometer till hennes kille och bara 800 m hem till pappan.

Jag utesluter inte att mordet kan ha skett utomhus, men ser det inte som det troligaste alternativet. Jag tror nog att Tove varit ganske ovetande om hur farligt det var, även om hon kanske inte var bekväm med att gå in i lgh för att prata.

Hon kanske inte ens ville gå in till JJ, men samtidigt verkar det ju ändå så att de hamnat där. Det är inte på vägen till något, utan tvärtom, har de ju gått åt motsatt håll från A sett från Nöjet och passerat pappans bostad kan man säga.
Citera
2022-12-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Någon i tråden föreslog att bäddsoffan (som JJ har) kan ha gett ifrån sig bullrande ljud om de försökte dra ut extrabädden, som sitter undertill.

OT: Säger bara detta: Hatar bäddsoffor och sängskåp!

Det var väl inte fastställt att JJ hade en sån? Utan mer att OM hon hade det så kan det vara den som lät.
Alltså en trådsanning?
Citera
2022-12-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag bara försökte se det ur den version som MH gett i P7:an. Är det rimligt utifrån det vi vet?

Nu sitter utredningen på bra många fler svar på det än vi vet, och jag tror som du.

Jovisst, JJ ljuger och försöker föregå en utredning redan innan hon blir gripen... det är ju väldigt talande för vilken person hon är.

Naivt möjligen, men hon är ganska ung också. Orefaren och kanske van vid att andra tror på hennes lögner? Kommit undan en mordbränning???

Tror vi kommer få se mer av det i förhören.

Det är inte helt orimligt iaf. Teoretiskt kan M sovit igenom allting och trott att T lämnade lägenheten, även om mycket talar emot. Det är väl inte ens bekräftat att hennes mobil varit vid fyndplatsen?
Citera
2022-12-08, 20:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rekylkrut
Ja jag tror det fanns fantasier planer om att ta bort T
De lurade henne till Nöjet Hur ? Vet ej

Jag tror att det är i JJs huvud allt sitter, allt kontrollbehov och hat. Konflikten ligger mellan henne och Tove.
Hur hon fått med MH i sin plan det återstår att se och hur mycket MH medverkat i allt.
Citera
2022-12-08, 20:12
Medlem
Varje gång jag tänker på det här fallet så känns det så sjukt overkligt att sätta sig in i hur de här föräldrarna måste må över att så pass unga vuxna ändå gör sådana här saker. Och särskilt då två unga kvinnor. Det måste ju verkligen ha kommit som en blixt från en klar himmel ändå. I många unga män har det ju ändå funnits ett mönster av våld etc i många år som eskalerat. I J:s fall är det möjligt att det har funnits det (om den misstänkta mordbranden nu var hennes verk), men utöver detta så måste det ju vara ett oerhört traumatiskt fall för deras familjer, släkt och vänner. Mina tankar går till dem. Och givetvis också till T:s familj, släkt och vänner. Man undrar ju verkligen hur det kunde gå så här fel.
Citera
2022-12-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Varje gång jag tänker på det här fallet så känns det så sjukt overkligt att sätta sig in i hur de här föräldrarna måste må över att så pass unga vuxna ändå gör sådana här saker. Och särskilt då två unga kvinnor. Det måste ju verkligen ha kommit som en blixt från en klar himmel ändå. I många unga män har det ju ändå funnits ett mönster av våld etc i många år som eskalerat. I J:s fall är det möjligt att det har funnits det (om den misstänkta mordbranden nu var hennes verk), men utöver detta så måste det ju vara ett oerhört traumatiskt fall för deras familjer, släkt och vänner. Mina tankar går till dem. Och givetvis också till T:s familj, släkt och vänner. Man undrar ju verkligen hur det kunde gå så här fel.

Som förälder kvittar det blev om det är dotter eller son?
Citera
2022-12-08, 20:37
Medlem
Citat:

Ja det är hemskt att tänka sej in i, man hade ju älskat sin dotter exakt lika mycket ändå, dock hade man väl försökt få henne att berätta sanningen om vad som hänt och ta konsekvenserna. Hon skulle tjäna på det både för sitt eget välmående och straffmässigt.
Senast redigerad av anteanti 2022-12-08 kl. 20:42.
Citera
2022-12-08, 20:51
Medlem
Xedomes avatar
Citat:

Absolut. Håller med.

Det finns väldigt många parametrar som vi inte har en susning om. Även om jag för egen del har en tendens att intressera mig för avarterna, måste jag tillstå att verkligheten både är enklare - och mer komplex - än de fantasier jag som enskild människa lyckas uppbringa.

I nuläget ser jag tyvärr ej heller någon större mening med det senare, tyvärr.
Citera
2022-12-08, 20:53
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Som förälder kvittar det blev om det är dotter eller son?

Självklart. Det handlar om personlighet.
Citera
2022-12-08, 20:53
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Ett rep bakifrån, går inte skrika men sparka, en hästtjej vilka ofta är väldigt starka, lägg även till att hon är 180cm
Sedan då? 3-4 tunga dunsar.
Citera
2022-12-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Sedan då? 3-4 tunga dunsar.

Jadu vad tror du själv händer om två människor drattar i golvet samtidigt, hamnar den ena ovanpå den andra eller liknande har vi ju säkert över 100kg iaf i en smäll
Citera
2022-12-08, 21:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Jadu vad tror du själv händer om två människor drattar i golvet samtidigt, hamnar den ena ovanpå den andra eller liknande har vi ju säkert över 100kg iaf i en smäll
Två som faller samtidigt blir bara en duns. Grannarna hörde flera höga dunsar. En stol som välter blir det ingen hög duns av, möjligtvis av ett bord, men det återstår minst en duns.
Om nu en rem/ett rep är inblandat, tappar den som håller i det inte greppet om hon faller handlöst i golvet?
Jag får inte ihop det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in