Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Våldtäkt blir det iom. att han håller fast henne mot hennes vilja och hon har panik av fasthållandet och försöker ta sig loss. I den situationen kan inte sexet längre ses som frivilligt, även om det var själva fasthållandet som gav henne panik. Hon är ju i princip frihetsberövad mot sin vilja. Och därmed blir sexet de båda har till en våldtäkt.
På vilket sätt är hon "frihetsberövad"? är hon bara två armar och har inga ben eller ben?
Har du svårt för att visualisera vad hon själv berättar?
Tror du hon hänger och dinglar och därför bara kan använda sina armar till att freda sig?
Hon ligger i en säng, precis som honom och skulle hon fått seriös panik hade hon åtminstone minst sparkat bakåt, som en häst, inte bara försöka "komma loss med armarna".
Det enda hon har sagt är att han greppade hennes handleder. Allt annat verkar rimligen rörligt.
Hon gjorde inget mer än röra på sina armar - trots att det var de som enligt henne var hon begränsade. Hon låg där och tog emot, trots att hon alla tidigare gånger sagt nej/sluta/avbryt när hon inte vill.
Jag skulle aldrig vara den som i normala fall anklagar våldtäktsoffer för att inte ha gjort tillräckligt, men i det här fallet har hon inte ens gjort vad jag skulle tycka är minimalt, vilket är att säga stopp/nej/sluta.
Det finns helt enkelt ingen rimlig förklaring till varför hon valde att inte avstyra sexet, trots att hon alltid tidigare gjort det när hon inte velat.
Vad är din egen förklaring till att hon låter sig bli våldtagen? För hon är ju inte bara två armar och inget mer, och hon var inte rädd för honom, eftersom hon visste att han skulle sluta om hon bad honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Om det är svårt att greppa mitt resonemang kring detta så ger jag dig en metafor.
Metafor: Tänk dig att du åker i en bil frivilligt. Så plötsligt börjar föraren köra bilen i 200mk/h på en krokig och snårig bilväg med stora bergsmassiv på bägge sidor om den krokiga bilvägen. Du får panik. Då är inte bilturen längre frivillig från din sida, eller hur? Du vill sluta åka. Du vill att bilen ska stanna och att du får gå ut ur bilen. Och även efter bilturen kommer du förmodligen vara panikslagen. Inte sant? Kanske kommer du rentav ta kontakt med folk du känner/springer på och i panik berätta om det hemska du nyss upplevt?
Så fort jag inte känner mig bekväm hade jag sagt åt föraren att sluta, att jag inte vill åka med.
Det är exakt samma sak jag också förväntar mig av BO att hon skulle göra om hon inte ville åka med.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Hon har skador på sina armar av fasthållandet. Vilket är fastslaget från rättsmedicinsk expertis. Och hennes föräldrar vittnar om att dessa skador inte fanns där innan händelsen, men att de fanns där efter händelsen.
Som sagt, om det är skador på armen, åtala honom för ringa misshandel. Skador på armen är inte ett tecken på att man blivit våldtagen, det förstår du väl själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
I övrigt står det såhär om det du skriver om Berger King. Läs om, läs rätt, jag kopierar ett större stycke:
"Till slut fick han av hennes byxor helt. Hon tyckte det var obehagligt eftersom de inte pratat så mycket. Hon hade bara trosor på sig. Han tog tag i hennes armar med en hand och förde upp hennes armar över hennes huvud
......
När det inte gick så drog han ned hennes trosor till knäna.
Han stoppade in sitt könsorgan i henne och det gjorde jätteont eftersom hon inte alls var våt. Hon är mer torr än andra eftersom hon äter medicin som ger torra slemhinnor. Hon började skaka och fick panik. Han stötte in och ut flera gånger. Det hela tog kanske sju minuter. Hon försökte komma loss
med armarna och vred sig. Hon gillar inte att vara fast och fick en panik attack. Hon blev jätterädd och
skakade av panik. Plötsligt ringde telefonen och han svarade och sa att han skulle träffa en kompis på
Burger King. De klädde på sig och gick ut. Hon blev ledsen i hissen ned. Han frågade om det var något
men hon sa nej. Han gav henne en kram. När han gått började hon gråta och ringde Ma. Hon hade
sagt till sina föräldrar att hon var med Ma eftersom de inte tillät henne att vara med B. Hon grät
och var helt förstörd. Då träffade hon på S på torget. Hon ville absolut inte att S skulle ringa
hennes mamma eftersom hon var rädd att det skulle bli en anmälan. Hon fick blåmärken på armarna av att han höll fast henne. Hon har mått riktigt dåligt efteråt. Hon tar ångestdämpande och har svårt att sova. Hon drömmer mardrömmar om att han kommer ut från häktet och börjar Snappa med henne. Hon går och träffar en terapeut och ska gå på 20 samtal. Hon har svårt i skolan när det är mycket folk omkring henne."
Du tror det var burgaren som gjorde henne ledsen. Medans burgaren bara var en bisak i historien hon berättar för att berätta när hon började gråta. Du har misstolkat detta med burgaren.
Jag har redan gått igenom hela händelseförloppet i mitt första inlägg i tråden:
(FB) Karlstad: 18-åring dömd till mer än tre års fängelse för våldtäkt
Det handlar inte bara om vad som händer efter sexet utan även innan. Vad tänker du själv om att stämningen blev "konstig" när GM började prata om sitt ex? Läser man mellan raderna är det uppenbart att hon hade känslor för GM och trodde de skulle mysa ihop, men blev förkrossad över att det inte alls var lika mysigt som senast och att han dessutom hade känslor för sitt ex fortfarande och talade om exet framför henne.
Som sagt, jag tolkar det som att hon är chockad över detta och att det faktumet säkert också påverkade till att hon lät honom ha sex med henne fastän hon tyckte det var obehagligt.
Läs hela mitt första inlägg om du inte gjort det.