Citat:
Ursprungligen postat av
Xade
Jag trodde och hoppades att pandemin skulle försvinna, men det verkar komma tillbaka hela tiden. Man hör om folk som blir riktigt dåliga även om de inte dör. Folk sjuka i 6 veckor med feber och huvudvärk etc. Då tar jag hellre 3 dagar med samma symptom efter vaccinet.
Jag är inte så nojjig för långtidseffekter av vaccinet.
Okej.
Har någon givit dig garanti på att du bara kommer bli sjuk 3 dagar om du tar sprutan? Nä, det tror jag knappast va.
Jag menar, du har redan tagit tre sprutor? Och dom hjälper ju tydligen inte längre, om dom nu någonsin gjorde det.
Orolig eller ej, om du väljer att INTE ta den här nya sprutan så kommer du i alla fall garanterat inte få några biverkningar av DEN.
Personligen satsar jag på några burkar kosttillskott i form av D-vitamin och zink, som bevisligen stärker immunförsvaret mot alla former virusinfektion. Sen käkar man en varierad kost och tränar lite kondition några dagar i veckan, så är man rätt helgarderad. Jag tycker att man ska lita på sitt inbyggda immunförsvar, snarare än på Pfizer. Immunförsvaret är fantastiskt. Och några veckors förkylning är faktiskt inte det värsta i världen heller, om det nu skulle bli så.