2022-12-08, 15:10
  #271381
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag tror redan Europa har lovat Ukraina uppbyggnad om jag nu inte minns fel. Stod i media för inte så längesedan.
Ja med ryska pengar!

Europa kommer att stå för byggnadsarbetare mm. Ryssen betalar.

Det kommer att bli en bra affär för Europa!

Ryssland kommer att få lida ekonomisk i minst en generation.

Fan vad gott de ska bli!
Citera
2022-12-08, 15:10
  #271382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ja om man tänker på det så spelar det ingen roll hur gamla grejer Ryssland använder när dom bara skjuter artilleri överallt. Jag är osäker om Ukraina kan lyckas övertyga omvärlden att hålla igång det här kriget i 1-2-3 år till. Det innebär att Väst måste övertyga företag att börja göra allt i sovjetammo och sovjetvapen. Det är allt Ryssland har, dom har aldrig rustat ner sin armé. Ryssland kan fortsätta detta krig som dom gör nu i kanske 7-8 år sen har dom verkligen slut på allt.

Det finns möjligheter till det i vissa fd sovjetländer. Men det blir också en övergång till natostandard i UA. MLRS / HMARS, 155 mm artilleri m.m. Standarden finns ju där även fast 20 pjäser kommer från Tyskland, 10 från Italien, 20 från Frankrike etc. Det är inte heller så att någon som är van vid 152 artilleri behöver ett halvår för att lära sig 155. Snarare en vecka. Det lär märkas i antalet fullträffar.

När det gäller Rysslands lust att ta förluster i ett krig som, för mig, framstår som helt meningslöst självskadebeteende undrar jag om det inte finns en gräns inom dom 1,2,3 åren också. Jag tror inte ryssar är dummare än folk i allmänhet och jag tror det finns missnöje som kommer växa.
__________________
Senast redigerad av YBB641 2022-12-08 kl. 15:17.
Citera
2022-12-08, 15:11
  #271383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
EU skuldsätter framtida generationer. Det kommer ta många år!

Ja, vad gör man inte för att skydda sig mot våldtäktsmongoler!
Det är värt lite cash om du frågar mig.
Citera
2022-12-08, 15:12
  #271384
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Hur ska man införa att Ryssland betalar krigsskadestånd? Jag kan berätta, det kan man inte och det kommer inte att hända.

Jo det kommer givetvis att ske, inget konstigt med det. De kommer givetvis inte att betala, därav använder man sig av konfiskerade pengar.
Citera
2022-12-08, 15:12
  #271385
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Hur ska man införa att Ryssland betalar krigsskadestånd? Jag kan berätta, det kan man inte och det kommer inte att hända.
Jodå det blir inga problem.

För att det ska bli nån lättnad i sanktionerna måste de betala och lämna ut krigsförbrytarna.

De kommer annars att bli ett jättelikt Nordkorea
Citera
2022-12-08, 15:13
  #271386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Börja fredsförhandla är en bra start. Det är onödigt att så många tvingas dö. När vi vet att Ryssland kommer vinna tillslut ändå.

Hur vet DU att ryssland kommer vinna.
Allt visar på att dom håller på o sparkas ut ur Ukraina.
Om ryssland drar sig ur Ukraina där dom inte har rätt att vara så slipper många dö..
Citera
2022-12-08, 15:13
  #271387
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Den uppfattningen delar inte jag, Zelensky kommer ryta om det och kalla den alliansen som räddar hans land en svag allians, igen. Väst förstår vad som händer om vi skickar det nyaste och Ryssland får tag i det. Dom kommer dela teknologin med Kina och Iran, och då har dom även teknologi för att återigen komma förbi sanktioner. Ryssar är proffs på att bygga om vapen.

Jo det är sant.. men tror rädslan i så fall mer kommer vara att Ukraina använder det i självaste Ryssland.
Citera
2022-12-08, 15:13
  #271388
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Jodå det blir inga problem.

För att det ska bli nån lättnad i sanktionerna måste de betala och lämna ut krigsförbrytarna.

De kommer annars att bli ett jättelikt Nordkorea


Exakt, det finns många metoder att använda sig av.. Detta är ju ingen nyhet, detta har ju praktiserats många gånger i världshistorien.
Citera
2022-12-08, 15:14
  #271389
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
EU skuldsätter framtida generationer. Det kommer ta många år!


Hur menar du nu?
Citera
2022-12-08, 15:15
  #271390
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Ja med ryska pengar!

Europa kommer att stå för byggnadsarbetare mm. Ryssen betalar.

Det kommer att bli en bra affär för Europa!

Ryssland kommer att få lida ekonomisk i minst en generation.

Fan vad gott de ska bli!


Nej det stod inget om att Ryssland kommer stå för notan vad jag minns av texten iallafall.
Det var mer att Europa "vill hjälpa".
Citera
2022-12-08, 15:17
  #271391
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Det finns möjligheter till det i vissa fd sovjetländer. Men det blir också en övergång till natostandard i UA. MLRS / HMARS, 155 mm artilleri m.m. Standarden finns ju där även fast 20 pjäser kommer från Tyskland, 10 från Italien, 20 från Frankrike etc. Det är inte heller så att någon som är van vid 152 artilleri behöver ett halvår för att lära sig 155. Snarare en vecka.
Jag tror inte Estland/Lettland/Litauen har den produktionskapaciteten längre. Dom har nog tagit bort allt sovjetrelaterat för att komma med i Nato och det var i 2004. Dom kanske fortfarande har blueprints för allt sovjetskit men det är inte en enkel process att börja masstillverka massa sovjetvapen/ammo. Jag tror väst snart kommer börja tänka på vad konsekvenserna verkligen är om Ukraina blir en satellitstat till Ryssland, Ukraina kan vinna detta om det är ett kort krig typ till Oktober 2023 men väst kommer glömma bort Ukraina om det ska vara ett långvarigt krig.
Citera
2022-12-08, 15:18
  #271392
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Jodå det blir inga problem.

För att det ska bli nån lättnad i sanktionerna måste de betala och lämna ut krigsförbrytarna.

De kommer annars att bli ett jättelikt Nordkorea
Ryssland har Kina för att komma förbi sanktioner. Du förstår inte Ryssland eller ryssar om du tror att dom kommer bli utpressade till att betala krigsskadestånd. Det kommer aldrig någonsin hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in