Citat:
Ursprungligen postat av
jonjonesHW
Ja om man tänker på det så spelar det ingen roll hur gamla grejer Ryssland använder när dom bara skjuter artilleri överallt. Jag är osäker om Ukraina kan lyckas övertyga omvärlden att hålla igång det här kriget i 1-2-3 år till. Det innebär att Väst måste övertyga företag att börja göra allt i sovjetammo och sovjetvapen. Det är allt Ryssland har, dom har aldrig rustat ner sin armé. Ryssland kan fortsätta detta krig som dom gör nu i kanske 7-8 år sen har dom verkligen slut på allt.
Det finns möjligheter till det i vissa fd sovjetländer. Men det blir också en övergång till natostandard i UA. MLRS / HMARS, 155 mm artilleri m.m. Standarden finns ju där även fast 20 pjäser kommer från Tyskland, 10 från Italien, 20 från Frankrike etc. Det är inte heller så att någon som är van vid 152 artilleri behöver ett halvår för att lära sig 155. Snarare en vecka. Det lär märkas i antalet fullträffar.
När det gäller Rysslands lust att ta förluster i ett krig som, för mig, framstår som helt meningslöst självskadebeteende undrar jag om det inte finns en gräns inom dom 1,2,3 åren också. Jag tror inte ryssar är dummare än folk i allmänhet och jag tror det finns missnöje som kommer växa.