2022-12-08, 14:56
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Det är många saker "som inte går" men som kan genomföras med kreativa metoder. Vi lever i en värld där USA och väst styr, så vi kan genomföra lite vad vi vill...
Nej det kan vi inte, vilken jävla värld lever du i?
Citera
2022-12-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Måste ändå kännas något pinsamt för Nato att ännu inte lyckas avsluta kriget med sina specialvapen.

vilka specialvapen har de skickat?
Citera
2022-12-08, 14:59
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Nej det kan vi inte, vilken jävla värld lever du i?

Verkligheten. Om du tror enbart Ryssland använder sig av oärliga metoder så är du ute och cyklar.
Citera
2022-12-08, 14:59
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Måste ändå kännas något pinsamt för Nato att ännu inte lyckas avsluta kriget med sina specialvapen.
Nato hade nog kunnat fått slut på detta krig om dom skickar deras allra nyaste i allt, men det kommer aldrig hända. Du kommer inte se usa skicka B-21 till Ukraina. Ukraina är våra "allierade" men vi låter dom dö för att vi inte vill att Ryssland ska få tag på våra nya vapen. Vilka jävla allierade! Stark relation!
Citera
2022-12-08, 15:02
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Verkligheten. Om du tror enbart Ryssland använder sig av oärliga metoder så är du ute och cyklar.
Det nekar jag inte men väst kan inte skicka flera tusen miljarder till Ukraina på ett oärligt sätt, alla hade fått reda på det. Zelensky är inte heller så smart så han hade säkert råka tjalla på hela väst isåfall. tank u west partnee for many money for maj beutiful country, slava ukraini!
Citera
2022-12-08, 15:04
Medlem
Citat:
Nato hade nog kunnat fått slut på detta krig om dom skickar deras allra nyaste i allt, men det kommer aldrig hända. Du kommer inte se usa skicka B-21 till Ukraina. Ukraina är våra "allierade" men vi låter dom dö för att vi inte vill att Ryssland ska få tag på våra nya vapen. Vilka jävla allierade! Stark relation!

Tids nog kommer det skickas när det blir desperata.. och Zelensky knäpper med fingrarna att han vill ha.
Zelensky har ju väst runt sitt lilla finger..
Citera
2022-12-08, 15:07
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Det nekar jag inte men väst kan inte skicka flera tusen miljarder till Ukraina på ett oärligt sätt, alla hade fått reda på det. Zelensky är inte heller så smart så han hade säkert råka tjalla på hela väst isåfall. tank u west partnee for many money for maj beutiful country, slava ukraini!

Inte nu, men när Ryssland ska betala krigsskadestånd, då kommer dessa frysta pengar att gå till Ukraina.
Citera
2022-12-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Snacka om tvärtomspråk!

Hur det än slutar så är det ju givet att Ryssland får betala för återuppbyggnaden!

Du tror väl inte att väst kommer hjälpa Ryssland att bygga upp Ukraina om de vinner?

Och om Ryssland förlorar så kommer de även då att få betala…

Ryssland bygger upp sin del av Ukraina och
Europa får svälja alla kostnader som man nu plöjer ned (bokstavligen) i Ukraina.

Om Europa skulle ‘vinna’ blir det till ett katastrofalt högt pris för alla inblandade.
Europa kommer få vara med och betala oavsett.
Citera
2022-12-08, 15:08
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, Ukraina har tydligen fått ett genombrott vid Svatove.

Citat:
Uppdateringen 08.12.2022 blir något kort eftersom jag vill återkomma till vårt genombrott av de ryzka linjerna vid Svatove. Måste få mera kött på benen angående vad som får publiceras.
Bakhmut håller och blir förstärkt, ävenså Vuhledar.
En sak måste jag belysa angående våra attacker på de ryzka flygbaserna. Många tidningsexperter säger att attackernas betydelse är ringa och endast av politisk betydelse. Varför kan inte dessa sk experter använda huvudet lite. Militärt är det av MEGA betydelse. Som säkert alla redan har fått information om att dessa baser är Ryzzlands bas för kärnvapen bärarna, eller bombflygen. Två saker är av betydelse; Ryzzland har bara ett dussin av dessa flyg så 3 förstörda/i obrukbart skick är en mindre katastrof. Den viktigaste militära egenskapen som kom fram är att Ukrainas flygvapen kunde utföra en precisionsattack ostört på dessa baser. Då måste man ställa sig följande fråga: vad kan inte då NATO eller USA åstadkomma med sina stelt och precisionsvapen? I praktiken betyder det att väst kan slå ut kärnvapenbärarna innan de ens lyft. Detta i sin tur MINSKAR kärnvapenhotet, inte eskalerar risken.
SLAVA UKRAINI

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2022-12-08, 15:08
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Tids nog kommer det skickas när det blir desperata.. och Zelensky knäpper med fingrarna att han vill ha.
Zelensky har ju väst runt sitt lilla finger..
Den uppfattningen delar inte jag, Zelensky kommer ryta om det och kalla den alliansen som räddar hans land en svag allians, igen. Väst förstår vad som händer om vi skickar det nyaste och Ryssland får tag i det. Dom kommer dela teknologin med Kina och Iran, och då har dom även teknologi för att återigen komma förbi sanktioner. Ryssar är proffs på att bygga om vapen.
Citera
2022-12-08, 15:09
Medlem
Citat:
Jag tror redan Europa har lovat Ukraina uppbyggnad om jag nu inte minns fel. Stod i media för inte så längesedan.

EU skuldsätter framtida generationer. Det kommer ta många år!
Citera
2022-12-08, 15:10
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Inte nu, men när Ryssland ska betala krigsskadestånd, då kommer dessa frysta pengar att gå till Ukraina.
Hur ska man införa att Ryssland betalar krigsskadestånd? Jag kan berätta, det kan man inte och det kommer inte att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in