Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Du - utrota folkslag och avrätta kvinnliga soldater rutinmässig när de tagits till fånga har det "civiliserade" västerlandet gjort tidigare i Ukraina och de som stod för detta betraktas som nationalhjältar av bla Zelenski.
Vad har detta med något att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Jag skrev bara att det var ett krigsbrott vi bevittnade när de tillfångatagna ukrainarna tvingades utropa leve Ryssland. Det där är riktigt trist och att sådant filmas som något bra. Tycker just det att behandling av fångar är värt att diskutera här i tråden. Sådant där verkar blivit helt "normalt" i detta krig och man undrar ju lite vad som pågår när kameran inte är på? Gör inte du det?
Nej, faktiskt inte. Jag vet att båda sidor inte behandlar sina krigsfångar särskilt väl. Men Ryssland initierade allting med sin invasion. Det som sker mer krigsfångar på båda sidor är deras ansvar.
Men skillnaden är att Ukraina vill bli västifierat. Det vill sluta med korruption och de vill sluta med sitt skitdåliga behandlande av människor. Detta är krav som väst har på Ukraina för att de ska få vara med i både NATO och EU. Detta försöker Ryssland stoppa. Ryssland vill behålla sin folkliga empatilöshet, sin Dedovshchina och sina tortyrer av fångar i fängelse. Det har de visat med tydlighet de senaste 30 åren.
Där ligger kärnan i det hela. Hur man man då hålla på Ryssland?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Du vet lika mycket om krig som maskinhallar och murgröna. Konstigt vad en del okunniga i allt som du hela tiden försöker få diskussionen off topic. Vad är du egentligen kunnig om - ta den debatten i den tråden. Fekalier eller homoerotiska fantasier eller något trevligare?
Nej, men sannolikheten säger att det varken är murgröna eller en maskinhall där soldaterna inte behöver ha vinteruniform. Att det är grönt och ingen har vinteruniformer säger att filmen inte är ny. Så enkelt är det.
Resten är svammel från din sida. Du har ingen aning om vad jag kan om varken krig, maskinhallar eller murgröna. Bara ett fånigt försök från dig att leda diskussionen.