Citat:
Ursprungligen postat av
swefinans
Vad får man från bitcoin helt seriöst?
Jag listade ju ett par tydliga exempel på vad man får för möjligheter med Bitcoin? Tog du inte till dig så läs igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
swefinans
Man förväntar sig endast capital gain från prishöjning och inget annat. Vad händer om folk slutar köpa?
Det är detsamma med guld, diamanter, aktier och fonder.
Ingen som köper Google, Facebook, Microsoft förväntar sig någon utdelning, för dom har ALDRIG haft utdelning. De som köper aktier, förväntar sig "capital gain från prishöjning och inget annat", eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
swefinans
Nej bitcoin har bra teknologi men är inte ett tillgång som man ska investera i utan endast typ använda när tillfället ges.
Precis, den har ett användningsområde. Det i kombination av högst begränsad utbud ger den ett pris.
Du kanske inte har nytta av detta användningsområde, men andra har och därför kan du ändå se det som en investering.
Citat:
Ursprungligen postat av
swefinans
Bitcoin kommer aldrig att vinna över de andra finansiella institut då centralbanker och banker fungerar som en högra hand för regeringens politik etc. Det är ju i princip "en del av regeringen".
Vad har du fått denna åsikt ifrån? Inte genom att följa nyhetsflöde särskilt noggrant gissar jag?
Politiker i USA är positiva och många stater och städer slåss om att bli "Bitcoin capital of the world".
Flera politiker för nästa presidentval är positiva till Bitcoin och har det på sin politiska agenda. Jag har inte hört en enda presidentkandidat som är negativ. Några exempel du kan kolla upp själv:
Rep. Thomas Massie
Governor Jared Polis
Andrew Yang
Rep. Ted Budd
Rep. Trey Hollingsworth
Rep. Darren Soto
Rep. Stacey Plaskett
Rep. Tom Emmer
Senate Candidate Cynthia Lummis
Rep. Warren Davidson
Rep. Patrick McHenry