För det är i dagsläget det enda levande alternativet. Inget är överhuvudtaget på horrisonten - förutom såklart Bitcoin, och Bitcoin är strikt tekniskt begränsat. Lösningarna har varit kända i flera år ändå rör sig inte protokollet en tum. Om något går utvecklingen bakåt. Det community som driver (nåja) Bitcoin går bakåt i utvecklingen. Vi får väl se.
Men jag förstår att du egentligen bara undrar varför jag inte pumpar dina coin-bags... det är ett välkänt problem på den här marknaden.
CBDC står ju dock bara för "digital currency", så att det blandas ihop med dessa barnsliga missförstånd är alltså för att stater och opportunistiska konsultbolag gör den ihopblandningen.
Och när man då ändå blandar ihop det pekar jag på att det faktiskt finns framtida potential i blockchain-baserad CBDC. Men i sådant fall handlar det med nödvändighet om att det "blockhain-baserade" man utnyttjar är krypterade bevis postade mot publika kedjor. Där det enda alternativet idag alltså är Ethereum. Och Bitcoin skulle kunna bli det. Och det skulle om 10 år kunna finnas något annat som vi inte känner till idag, vem vet. Men det går med nödvändighet riktigt långsamt att uppnå dessa nätverk, och vi har som sagt inget på horrisonten. Det som ligger på horrisonten är just Ethereum, dvs Polygon, Optimism, Arbitrum, ZKSync, Aztec, osv, osv, osv. Det är den expansionen av Ethereum som gör att man kan börja se dessa möjligheter.
---------------------------------
Sen har jag väl valt att inte svara kebaben längre, och eventuella människor på samma nivå om de dyker upp. Jag är inte en elak människa; när jag skriver att ni är efterblivna så är det för att det de facto inte går att i text urkilja er från någon som faktiskt är formellt efterbliven, förutom det faktum att ni kan just skriva, vilket betyder att det döljer sig någon form av potential bakom det. Så ni får en spegel, helt enkelt, och möjlighet att titta i den. Det är inte för att vara elak, och eftersom det bara blir stora fåniga tårar hela tiden när ni tycker dummingen sebastianlarsson2 förnedrar ert intellekt genom att krasst beskriva den dumma-dummiga verkligheten så är det ingen vinning med det hela.
Men jag förstår att du egentligen bara undrar varför jag inte pumpar dina coin-bags... det är ett välkänt problem på den här marknaden.
Citat:
Nope. Inget i den här meningen stämmer alls. Ethereum kantas inte av problem och det finns idag inget alternativ. Om det mot förmodan är så att du på riktigt tror på detta och blev oskyldigt beskylld för att sitta och drömma med bags så är det dags att du ser över dina informationskällor, för de har lurat dig rejält.
Det du rabblar upp är ju problem som ethereum kantas av som är ett ickeproblem på andra kedjor.
Citat:
Nej, det finns inget uttalat sådant, och det är inte jag som blandar ihop det här. Jag länkade bland annat en rapport åt Riksbanken, och jag skrev förövrigt ett väldigt långt inlägg åt dig också. Ibland är det bättre att läsa än att skriva. I rapporten framgår det jag pratar om, att man hyr in konsultfirmor för att utforska DLT, distributed ledger technology, vilket 99 gånger av 100 (och absolut i det här fallet) bara handlar om att man vill åt den mytomspunna "underliggande blockchain-teknologin". Vilket är luft. Vissa scamar, många förstår inte bättre, de allra flesta bryr sig inte och vill bara ha betalt - men det är hursomhelst 100% luft. Idioti. Det existerar inte.
Är inte intresserad att spåna på OM en CBDC är möjligt på ethereums kedja utan är det ens uttalat ATT en framtida CBDC kommer ligga på en kedja?
CBDC står ju dock bara för "digital currency", så att det blandas ihop med dessa barnsliga missförstånd är alltså för att stater och opportunistiska konsultbolag gör den ihopblandningen.
Och när man då ändå blandar ihop det pekar jag på att det faktiskt finns framtida potential i blockchain-baserad CBDC. Men i sådant fall handlar det med nödvändighet om att det "blockhain-baserade" man utnyttjar är krypterade bevis postade mot publika kedjor. Där det enda alternativet idag alltså är Ethereum. Och Bitcoin skulle kunna bli det. Och det skulle om 10 år kunna finnas något annat som vi inte känner till idag, vem vet. Men det går med nödvändighet riktigt långsamt att uppnå dessa nätverk, och vi har som sagt inget på horrisonten. Det som ligger på horrisonten är just Ethereum, dvs Polygon, Optimism, Arbitrum, ZKSync, Aztec, osv, osv, osv. Det är den expansionen av Ethereum som gör att man kan börja se dessa möjligheter.
---------------------------------
Sen har jag väl valt att inte svara kebaben längre, och eventuella människor på samma nivå om de dyker upp. Jag är inte en elak människa; när jag skriver att ni är efterblivna så är det för att det de facto inte går att i text urkilja er från någon som faktiskt är formellt efterbliven, förutom det faktum att ni kan just skriva, vilket betyder att det döljer sig någon form av potential bakom det. Så ni får en spegel, helt enkelt, och möjlighet att titta i den. Det är inte för att vara elak, och eftersom det bara blir stora fåniga tårar hela tiden när ni tycker dummingen sebastianlarsson2 förnedrar ert intellekt genom att krasst beskriva den dumma-dummiga verkligheten så är det ingen vinning med det hela.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2022-12-07 kl. 19:24.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2022-12-07 kl. 19:24.