2022-12-07, 15:45
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Oj, oj, oj. Ni ger er inte. Men 2020, 35 300 barn. 2021 var det 32 500 barn. Antal vårdnadsöverflyttningar finns ju i varje enskild domstol och det har jag inte orkat härva igenom men antingen var det SCB eller Mfof som hade statistik över vårdnadshavare som inte tillhör de biologiska föräldrarna.

Tycker Du ska visa fakta än att endast komma med påståenden.

Fakta om varför de tog dina barn?
2022-12-07, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
För att knyta tillbaka till trådstarten och ursprungliga ämnet, så tycker jag det är knepigt att Fia så omdömeslöst hänger med i olika sammanslutningar där både ödlefolk, skalärvågor, avrättningar av landsförrädare, rasideologi och annat får stå helt oemotsagt. Det till och med uppmuntras. Så hennes ”Jag Fia tar avstånd från allt våld” är i sammanhanget både vagt och för lite för att vara trovärdigt.

Hon säger ju inte emot knäppgökar som Fritjof när dom sitter i samma sändningar. Hon nickar och sen skriker hon ut sitt budskap.

Tom har ju en uppenbar psykisk ohälsa att skylla på, Fritjof likaså. Men Fia borde kunna vara smartare än att frottera sig med konspirationsteoretiker och idioter.

Fia släpper in allt och alla. De är det största problemet. Fia tror jag absolut skulle kunna fått träffa sin barn mer om hon inte överklagade varenda beslut och gjort hemtagnignsbegäran för varje gång. Hon får ju höra i domarna att hon är en god förälder osv men varför umgänge inte genomförs är dels pga ena pojken genomgår trauma behandling vilket är viktigt om pojken nu faktiskt utsatts för trauma som Fia sagt hela tiden. Därför vill psykologen ej att umgängen ska ske tills behandlingen är över.

Den andra pojken har de funnits några fungerande telefonumgängen men anledning till umgängesbegränsning är ju för att Fia inte accepterar soc umgängesplan. Jag kan förstå varför hon tycker hon ska ha mer men av ren erfarenhet så vet jag att man måste som förälder göra allt soc säger helt enkelt vara tyst och göra precis som de säger det är tyvärr så de fungerar med soc. Och det behöver gå många år tyvärr. Jag har ju sett det via släkt hur de utövar sitt yrke och hur de ser på saker och vad man inte får/ska göra/säga när man har med soc att göra.

Personligen skulle jag aldrig vilja sätta ett barn till världen i dagens samhälle då samhället är så sjukt. Idag är nog Sverige de största angiverisamhälle som existerar, man kan inte prata med sina grannar/konflikter med vänner och lösa saker utan vi går att anmäler anonymt och sen börjar allt kaos.

Jag har alltid sen min släkt blev drabbad att myndigheterna gör så mycket konstiga beslut men innan de blev drabbade trodde jag också på att soc & LS ville bara hjälpa och stötta. Idag vet jag bättre, självklart finns de några få där ute som verkligen sköter sig men det är alldeles för få och miljön inom yrket är för tuff så de som verkligen vill jobba med människor slutar eller blir sjukskrivna.

Dagens trista sanning
2022-12-07, 17:45
Medlem
Lillamig72s avatar
Att hamna på både rapport o aktuellt som ett hot och för att sprida desinformation mot Sverige är bra jobbat.👍🏻
Grattis Fia.
Nu får du helt säkert tillbaka dina pojkar. Är nog jobbigt som barn att se sin mamma i ett sådant sammanhang..

Att därefter genast planera att störa Nobelmiddagens gäster genom skrikdemonstrationer samtidigt som en galen arab har uppmuntrat till martyrskap.
Är snudd på en terrorhandling. Lägg till Lutmark med anhang på det. Så…

Vem vet vilka våldsbejakande galningar det lockar fram. Vi såg ju hur det gick under påskupploppen. Där 200 poliser skadades.

I Tyskland försökte nu liknande rättshaverister och galningar störta demokratin och ta över Tyskland…

Det här gör nog dina pojkar stolta över dig.
På det här sättet får du inte dina pojkar tillbaka. Det lovar jag dig.
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-07 kl. 18:23.
2022-12-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Intressant, källa på att det var dem och inte de andra? Då kan du isåfall lägga ut den händelserapporten om du nu är så säker på det för här på flashback läggs de upp såna dokument dagligen för att kunna vara 100% säker på att källan är sann.

Då kan ju du även berätta hur många som var där & vem som på polisen beslutade att bevilja handräckningen på sjukvårdens begäran och vilken läkare och vilket sjukhus som gjorde den begäran.

Du låter ju sjukare än Tom. Tror du på fullaste allvar all det går att få fram en offentlig handling med namn på läkare som skriver beslut om tvångsvård?

Jag har bara tittat på Händelserapporten och tänker INTE lägga ut den för dig att spinna vidare på. Jag har haft med dig att göra Monnshine så mycket så jag vet vad du går för.
2022-12-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Varför? Kanske för han inte mår bra?
Förlorat jobbet. ALLA vänner. Släkt. Familj. Grannar. Arbetskamrater. Sambon mm mm.
Allt efter fadern tragiska bortgång. Alla nära Tom har försökt få honom att få hjälp av vården då alla upplever en total förändring med ett gränslöst beteende. Han var en snäll kille som blir mer och mer utnyttjad pga. Han tror han är gud. Som ingen klarar sig utan. Ber er googla på bipolär sjukdom. Han har ju redan haft en svår depression och nu är han inne i en manisk period. Har en vän som lider av sjukdomen så känner väl till bipolaritet.
Extremt Självgod. Köpmani. Extremt lite sömn. Alla som försöker hjälpa avskärmas till fiender. Målar upp en bild av verkligheten som endast han ser. mm mm. Men när maniska perioden avtar då kommer ångesten av vad han gjort.
Min vän har idag ett fungerande liv med hjälp av vården.
Så om hans nya umgänge bryr sig om Tom bör de inte hetsa honom fortsätta detta vansinne.

Det är ju så att begår Tom brott under sin sjuka persiod och andra ute på FB hejar på honom kan de bli dömda till medhjälp. Jag håller med dig till 100% vad gäller människor med bipolär sjukdom, och då speciellt Tom.

Tyvärr har Toms eskapader förstört för så många människor redan som INTE finns runt hans entourage, utan som i tystnad kämpat för sina rättigheter. Nu är det mer eller mindre omöjligt för dom att föra diskussioner med myndigheterna på det sätt som de kunde för bara några månader sedan. Väkrtare måste vara med på alla möten där avdelningschefer på Länsstyrelser har med drabbade.
Detta hänvisar man till en "händelse" i Jönköping. Det känns nu tröstlöst för massor av människor ute i landet att några få har förstört för så många.

Jag ställer mig bakom alla er som vill stötta familjen mot dessa ärekeidioter. Jag hoppas att Tom ska få den vård han behöver och det innan någon skadas fysiskt, Tom eller någon annan oskyldig.
2022-12-07, 18:37
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
För info för dom som följer här och tror att Tom är gud… Toms mamma är väldigt ledsen över hans beteende. Enligt säkra uppgifter är hon en fantastiskt snäll och varm person. Hon har farit väldigt illa av detta. Först att hennes make tog livet av sig och nu Tom som förstör hela familjen.. Så tänk på det när ni hyllar honom på Facebook. Att hänga ut sin levande mamma som han gör, är fruktansvärt!! Hon mår fördjävligt. Det är tur hon har sin dotter, som försöker med allt för att lugna ner sin instabila bror.

Så sjukt att anklaga Tom för allt som händer i familjen. Om det finns problem så fanns dom säkert innan också... Så sluta anklaga en person för allt.
Han må vara manisk, men det kanske är ett
symptom på allt elände han haft och går igenom.
Värsta jag vet är när människor skyller på en person för allas problem.
2022-12-07, 18:47
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Du låter ju sjukare än Tom. Tror du på fullaste allvar all det går att få fram en offentlig handling med namn på läkare som skriver beslut om tvångsvård?

Jag har bara tittat på Händelserapporten och tänker INTE lägga ut den för dig att spinna vidare på. Jag har haft med dig att göra Monnshine så mycket så jag vet vad du går för.

LPT är en tvångsintsats enligt lag och de papprena är Alltid offentliga handlingar.
Så dem har vi alla rätt att begära ut och läsa.
2022-12-07, 18:50
Medlem
Svt skildrade problematiken med ett fall där en mamma kidnappade sitt barn. Tttta på båda delarna men mest noga på slutet av del 2, så ser ni personer ni känner igen. Bland annat Witte.

Ni komemr att se hela gräddan av rättshaverister tilslammans med Indianen (Fd Polis numera tracker) som likt Tom spider ut dynga.

https://www.svtplay.se/dokument-inifran-att-radda-ett-barn
2022-12-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anniara
LPT är en tvångsintsats enligt lag och de papprena är Alltid offentliga handlingar.
Så dem har vi alla rätt att begära ut och läsa.

Det är sant men inte det som står i polisens händelserapport
2022-12-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Svt skildrade problematiken med ett fall där en mamma kidnappade sitt barn. Tttta på båda delarna men mest noga på slutet av del 2, så ser ni personer ni känner igen. Bland annat Witte.

Ni komemr att se hela gräddan av rättshaverister tilslammans med Indianen (Fd Polis numera tracker) som likt Tom spider ut dynga.

https://www.svtplay.se/dokument-inifran-att-radda-ett-barn
Mamman dyker upp i kommentarsfält hos mammorna som finns i kretsen kring Tom och Fia , Mamma Anna får inte träffa sin son utan bara ha ett övervakat samtal 1 gång i veckan så bra blir det om man tar hjälp av sådana som Witte och de andra
2022-12-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Att hamna på både rapport o aktuellt som ett hot och för att sprida desinformation mot Sverige är bra jobbat.👍🏻
Grattis Fia.
Nu får du helt säkert tillbaka dina pojkar. Är nog jobbigt som barn att se sin mamma i ett sådant sammanhang..

Att därefter genast planera att störa Nobelmiddagens gäster genom skrikdemonstrationer samtidigt som en galen arab har uppmuntrat till martyrskap.
Är snudd på en terrorhandling. Lägg till Lutmark med anhang på det. Så…

Vem vet vilka våldsbejakande galningar det lockar fram. Vi såg ju hur det gick under påskupploppen. Där 200 poliser skadades.

I Tyskland försökte nu liknande rättshaverister och galningar störta demokratin och ta över Tyskland…

Det här gör nog dina pojkar stolta över dig.
På det här sättet får du inte dina pojkar tillbaka. Det lovar jag dig.

Länk till SVT?
2022-12-07, 19:48
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anniara
Du skulle ha flyttat till ett skyddat boende. Jag har själv fått bo på ett skyddatboebnde med mina barn pga pappan.
Och jag flydde akut till en kvinnojour med hjälp av socialtjänsten när min son var 4 månader.
Det är vad man som mamma är skyldig att göra. Skydda sitt barn mot psykiskt o fysiskt våld. Därför är det här ämnet personligt för mig.
Jag köper inte alla snyfthistorier om kidnappade barn.
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-07 kl. 20:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in