Citat:
Ursprungligen postat av
Snuttegullegull
För att knyta tillbaka till trådstarten och ursprungliga ämnet, så tycker jag det är knepigt att Fia så omdömeslöst hänger med i olika sammanslutningar där både ödlefolk, skalärvågor, avrättningar av landsförrädare, rasideologi och annat får stå helt oemotsagt. Det till och med uppmuntras. Så hennes ”Jag Fia tar avstånd från allt våld” är i sammanhanget både vagt och för lite för att vara trovärdigt.
Hon säger ju inte emot knäppgökar som Fritjof när dom sitter i samma sändningar. Hon nickar och sen skriker hon ut sitt budskap.
Tom har ju en uppenbar psykisk ohälsa att skylla på, Fritjof likaså. Men Fia borde kunna vara smartare än att frottera sig med konspirationsteoretiker och idioter.
Fia släpper in allt och alla. De är det största problemet. Fia tror jag absolut skulle kunna fått träffa sin barn mer om hon inte överklagade varenda beslut och gjort hemtagnignsbegäran för varje gång. Hon får ju höra i domarna att hon är en god förälder osv men varför umgänge inte genomförs är dels pga ena pojken genomgår trauma behandling vilket är viktigt om pojken nu faktiskt utsatts för trauma som Fia sagt hela tiden. Därför vill psykologen ej att umgängen ska ske tills behandlingen är över.
Den andra pojken har de funnits några fungerande telefonumgängen men anledning till umgängesbegränsning är ju för att Fia inte accepterar soc umgängesplan. Jag kan förstå varför hon tycker hon ska ha mer men av ren erfarenhet så vet jag att man måste som förälder göra allt soc säger helt enkelt vara tyst och göra precis som de säger det är tyvärr så de fungerar med soc. Och det behöver gå många år tyvärr. Jag har ju sett det via släkt hur de utövar sitt yrke och hur de ser på saker och vad man inte får/ska göra/säga när man har med soc att göra.
Personligen skulle jag aldrig vilja sätta ett barn till världen i dagens samhälle då samhället är så sjukt. Idag är nog Sverige de största angiverisamhälle som existerar, man kan inte prata med sina grannar/konflikter med vänner och lösa saker utan vi går att anmäler anonymt och sen börjar allt kaos.
Jag har alltid sen min släkt blev drabbad att myndigheterna gör så mycket konstiga beslut men innan de blev drabbade trodde jag också på att soc & LS ville bara hjälpa och stötta. Idag vet jag bättre, självklart finns de några få där ute som verkligen sköter sig men det är alldeles för få och miljön inom yrket är för tuff så de som verkligen vill jobba med människor slutar eller blir sjukskrivna.
Dagens trista sanning