2022-12-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Eftersom Lam*bertz gjort en anmälan gällande falsk tillvitelse. Då hade åklagaren haft både en anmälan om falsk tillvitelse och bevis för det. Då hade åklagaren knappast lagt ner förundersökning gällande falsk tillvitelse.

Jo som jag skrev är systemet riggat till kvinnornas fördel, ytterst sällan de åtalas för falskanmälningar. Detta behöver ändras och straffen för falsk anmälan bör vara upp till det dubbla maxstraffet för brottet som man falskanmäler.
Citera
2022-12-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jo som jag skrev är systemet riggat till kvinnornas fördel, ytterst sällan de åtalas för falskanmälningar. Detta behöver ändras och straffen för falsk anmälan bör vara upp till det dubbla maxstraffet för brottet som man falskanmäler.

Nej, rättssystemet är inte riggat till kvinnors fördel. Paranoid much?

Och du svarade fortsatt inte på min fråga. Anser du att falsk tillvitelse är ett allvarligare brott än mord?
Citera
2022-12-07, 17:21
Medlem
Citat:
Nej, rättssystemet är inte riggat till kvinnors fördel. Paranoid much?

Jo det ser du på de extremt låga beviskraven för våldtäkt och på att nästan ingen som falskanmäler ens åtalas.

Citat:
Och du svarade fortsatt inte på min fråga. Anser du att falsk tillvitelse är ett allvarligare brott än mord?

Jag har svarat på detta flera gånger men du är inte läskunnig.
Jag anser att maxstraffet ska vara dubbelt så högt som maxstraffet för brottet som falskanmäls så hur allvarlig en falskanmälan är beror på vilket brott som falskanmäls. Det handlar förstås om hur höga risker den som falskanmäls utsätts för. När det gäller falskanmälda våldtäkter får männen ofta hela sina liv förstörda och då bör kvinnan som falskanmäler också få ett mycket kännbart straff.
Citera
2022-12-07, 17:40
Medlem
Citat:
Jo det ser du på de extremt låga beviskraven för våldtäkt och på att nästan ingen som falskanmäler ens åtalas.

Jag har svarat på detta flera gånger men du är inte läskunnig.
Jag anser att maxstraffet ska vara dubbelt så högt som maxstraffet för brottet som falskanmäls så hur allvarlig en falskanmälan är beror på vilket brott som falskanmäls. Det handlar förstås om hur höga risker den som falskanmäls utsätts för. När det gäller falskanmälda våldtäkter får männen ofta hela sina liv förstörda och då bör kvinnan som falskanmäler också få ett mycket kännbart straff.

Det är inte extremt låga beviskrav för våldtäkt. Om det hade varit det, så hade betydligt fler blivit åtalade och dömda för det av de kring 4000/år, som blir anmälda för det. Det är höga beviskrav. Som sig bör. Hur många anmälningar gällande falsk tillvitelse görs per år? Och hur många av dessa gå till åtal? Kolla på det först, innan du påstår att "nästan inga falskanmälningar går till åtal". Kanske är det så att en majoritet av alla anmälningar gällande falsk tillvitelsegår till åtal?

Nej. Du har inte svarat på min fråga. Frågan är mycket enkel.
Anser du att falsk tillvitelse är ett allvarligare brott än mord? Kan du vara så god att svara på denna enkla fråga?
Citera
2022-12-07, 17:49
Medlem
Citat:
Det är inte extremt låga beviskrav för våldtäkt. Om det hade varit det, så hade betydligt fler blivit åtalade och dömda för det av de kring 4000/år, som blir anmälda för det. Det är höga beviskrav. Som sig bör. Hur många anmälningar gällande falsk tillvitelse görs per år? Och hur många av dessa gå till åtal? Kolla på det först, innan du påstår att "nästan inga falskanmälningar går till åtal". Kanske är det så att en majoritet av alla anmälningar gällande falsk tillvitelsegår till åtal?

Nej jag har redan berättat för dig att du klumpar ihop våldtäkter av helt olika typer. Överfallsvåldtäkter där negern inte kan identifieras leder förstås inte ens till åtal men ångersex med en sexpartner har helt andra utfall, här kommer samtyckeslagen in.

Citat:
Nej. Du har inte svarat på min fråga. Frågan är mycket enkel.
Anser du att falsk tillvitelse är ett allvarligare brott än mord? Kan du vara så god att svara på denna enkla fråga?

Som jag skrev stumpan så ä beror det på vilka konsekvenser som den oskyldigt anklagade drabbas av om han fälls. Får han hela sitt liv förstört så är en falsk anmälan extremt allvarlig. I våldtäktsfall kan han få hela livet förstört även om han frikänns.

Jag föreslog att en falskanmäld våldtäkt ska kunna ge det dubbla straffet som en våldtäkt kan ge och det är lägre straff än för mord, alltså lindrigare. Men när du sätter fingret på det så är detta kanske för lindrigt straff med tanke på konsekvenserna för männen som falskanmäls.
Citera
2022-12-07, 18:25
Medlem
Citat:
Nej jag har redan berättat för dig att du klumpar ihop våldtäkter av helt olika typer. Överfallsvåldtäkter där negern inte kan identifieras leder förstås inte ens till åtal men ångersex med en sexpartner har helt andra utfall, här kommer samtyckeslagen in.

Som jag skrev stumpan så ä beror det på vilka konsekvenser som den oskyldigt anklagade drabbas av om han fälls. Får han hela sitt liv förstört så är en falsk anmälan extremt allvarlig. I våldtäktsfall kan han få hela livet förstört även om han frikänns.

Jag föreslog att en falskanmäld våldtäkt ska kunna ge det dubbla straffet som en våldtäkt kan ge och det är lägre straff än för mord, alltså lindrigare. Men när du sätter fingret på det så är detta kanske för lindrigt straff med tanke på konsekvenserna för männen som falskanmäls.

En normal människa som ångrar sex, gör allt för att glömma händelsen. Denna anmäler inte sitt ångerknull för våldtäkt. Det är endast svårt empatistörda människor som falskanmäler folk för våldtäkt. Och det är en ytterst liten andel människor som är så pass svårt empatistörda.

Våldtäktsanmälningar görs i regel för att en person upplever sig ha blivit våldtagen. Sedan får det utredas om det var en våldtäkt eller inte. Och det är rättsväsendets sak att avgöra. Det krävs då bevis för någon ska åtalas och dömas för våldtäkt.

Så då är det alltså bättre att folk som vill falskt tillvita en person, mördar personen istället. Enligt dig är ju falsk tillvitelse ett allvarligare brott och ska ge högre straff än mord. Mord är inte ett så värst allvarligt brott, enligt dig, får du det faktiskt att låta som.
Citera
2022-12-07, 18:35
Medlem
Citat:
En normal människa som ångrar sex, gör allt för att glömma händelsen. Denna anmäler inte sitt ångerknull för våldtäkt. Det är endast svårt empatistörda människor som falskanmäler folk för våldtäkt. Och det är en ytterst liten andel människor som är så pass svårt empatistörda.

Många tjejer är empatistörda, du och ipsi har t.ex. tydligt visat upp detta.
Tjejer är också känslostyrda och har kraftiga humörsvängningar.

Citat:
Våldtäktsanmälningar görs i regel för att en person upplever sig ha blivit våldtagen. Sedan får det utredas om det var en våldtäkt eller inte. Och det är rättsväsendets sak att avgöra. Det krävs då bevis för någon ska åtalas och dömas för våldtäkt.

Eller för att hon vill hämnas när hon "känner sig" förorättad.

Citat:
Så då är det alltså bättre att folk som vill falskt tillvita en person, mördar personen istället. Enligt dig är ju falsk tillvitelse ett allvarligare brott och ska ge högre straff än mord. Mord är inte ett så värst allvarligt brott, enligt dig, får du det faktiskt att låta som.

Jaha det är så du tänker, du mördar hellre om det ger lägre straff. Ja du visar verkligen hur empatistörd du är.

Dessutom hade du fel eftersom jag förslog en falskanmäld våldtäkt ska ge dubbla straffet mot en våldtäkt vilket är lägre än vad mord ger.
Citera
2022-12-07, 19:04
Medlem
Citat:
Många tjejer är empatistörda, du och ipsi har t.ex. tydligt visat upp detta.
Tjejer är också känslostyrda och har kraftiga humörsvängningar.

Eller för att hon vill hämnas när hon "känner sig" förorättad.

Jaha det är så du tänker, du mördar hellre om det ger lägre straff. Ja du visar verkligen hur empatistörd du är.

Dessutom hade du fel eftersom jag förslog en falskanmäld våldtäkt ska ge dubbla straffet mot en våldtäkt vilket är lägre än vad mord ger.

Du vet inte vad empatistörd är, om du tror att empatistörd är att ha en annan åsikt än vad du har.

Nu fantiserar du. Känner en person sig förorättad, så är väl ändå det jädrigt dålig upprättelse att falskanmäla en person för våldtäkt.
1. Det kommer med stor säkerhet inte ge upprättelse.
2. Man förstör livet för en medmänniska.
Jag kan komma på minst tre mycket bättre sätt att "hämnas" på i så fall. Bland annat att nonchalera den som "förorättat" en och leva ett så bra liv som möjligt. Det är en bra hämnd om man blivit förorättad. Jag minns själv den härliga känslan av när en person som förorättat mig som ung (mobbing), några år senare ville ha en dejt (när jag blivit snygg och framgångsrik). Och jag helt kallt kunde avvisa personen. Det var tillfredställande. Ytterst tillfredställande. Man säger ju det: "en bra hämnd serveras bäst kall".

Vad får dig att tro att detta handlar om mig? Det handlar om dig och dina sjuka tankar om att falsk tillvitelse är det mest förfärliga brott som finns. Och det handlar om att empatistörda personer som fattar att mord ger kortare straff än falsk tillvitelse, givetvis hellre skulle mörda än att falskt tillvita då. De är ju empatistörda och kan därmed lika gärna mörda som falskt tillvita. Inte vill du väl få empatistörda personer att se mord som ett mindre allvarligt brott, än falsk tillvitelse? Du inser väl också att dessa empatistörda människor kommer försöka få det att se ut som de har agerat i nödvärn? Och deras mordoffer kan inte ens uttala sig/inte få upprättelse. Men visst. Kör du på med din tanke om att falsk tillvitelse ska ge längre fängelsestraff än mord.

Du skrev 20 år för falsk tillvitelse. Finns alltså gott om folk som bara fått mellan 10-18 år för mord. Riktigt ruggiga mord tom.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-12-07 kl. 19:08.
Citera
2022-12-07, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vi kommer inte längre än så.
Det lät som att du trodde att om åklagaren ska ta med även det som är till den misstänktes fördel så ska åklagaren vara både åklagare och försvarare, och så är det naturligtvis inte.
Citera
2022-12-08, 02:17
Medlem
Citat:
Du vet inte vad empatistörd är, om du tror att empatistörd är att ha en annan åsikt än vad du har.

Nej det ät inte för att du har en annan åsikt som du är empatistörd, utan för att du i så många trådar visat att du skiter i att oskyldiga män döms till många års fängelse. Allt detta toppade du nu dock genom att skriva "Så då är det alltså bättre att folk som vill falskt tillvita en person, mördar personen istället.".

Att resonera att det är bättre att mörda personen visar hur extremt empatistörd du är.

Citat:
Nu fantiserar du. Känner en person sig förorättad, så är väl ändå det jädrigt dålig upprättelse att falskanmäla en person för våldtäkt.

Javisst är det dåligt men många kvinnor ligger på denna nivå.

Citat:
1. Det kommer med stor säkerhet inte ge upprättelse.
2. Man förstör livet för en medmänniska.

Vilket många kvinnor gör. Kvinnor kan bli extremt hatiska när de känner sig förorättade och tänker då inte ens rationellt, kvinnor är känslostyrda.

Citat:
Jag kan komma på minst tre mycket bättre sätt att "hämnas" på i så fall.

Du låter som en av kvinnorna som anmälde Assange för våldtäkt, hon publicerade innan sin anmälan en 7-stegslista på hur man sätter dit en man som varit otrogen. Ett av stegen var en falsk anmälan för våldtäkt.

Citat:
Du skrev 20 år för falsk tillvitelse. Finns alltså gott om folk som bara fått mellan 10-18 år för mord. Riktigt ruggiga mord tom.

2-4 år för varje fall skrev jag och denna kvinna har gjort detta minst 5 gånger unders sitt liv. Givetvis ska hon inte bli straffimmun efter det första fallet utan hon ska få det för varje fall.
Citera
2022-12-08, 09:34
Medlem
Citat:
Nej det ät inte för att du har en annan åsikt som du är empatistörd, utan för att du i så många trådar visat att du skiter i att oskyldiga män döms till många års fängelse. Allt detta toppade du nu dock genom att skriva "Så då är det alltså bättre att folk som vill falskt tillvita en person, mördar personen istället.".

Att resonera att det är bättre att mörda personen visar hur extremt empatistörd du är.

Hur vet du att dessa män är "oskyldigt dömda"? Har du bevis på att så är fallet? Källa tack! Jag är inte empatistörd för att jag litar på rättsväsendet. Du har som sagt var ingen koll på vad som menas med att vara empatistörd.

Det är inte jag som resonerar så. Just eftersom jag har en viss grad av inlevelseförmåga, så kan jag dock tänka mig att empatistörda individer skulle kunna tänka att mord är bättre än falsk tillvitelse, om de vill göra en person illa och mord ger lägre straff än falsk tillvitelse. kalla det logiskt tänkande.

Citat:
Vilket många kvinnor gör. Kvinnor kan bli extremt hatiska när de känner sig förorättade och tänker då inte ens rationellt, kvinnor är känslostyrda.

Men varför känner sig kvinnorna förorättade, tror du? Har de måhända blivit våldtagna och det är därför de känner sig förorättade?

Citat:
Du låter som en av kvinnorna som anmälde Assange för våldtäkt, hon publicerade innan sin anmälan en 7-stegslista på hur man sätter dit en man som varit otrogen. Ett av stegen var en falsk anmälan för våldtäkt.

Då låter jag inte som henne. Eftersom jag anser att falsk tillvitelse ska man inte pyssla med överhuvudtaget. Det är ett lagbrott och kan förstöra livet för den som blir falskt tillvitad. Vad jag skrev var att det finns minst tre sorters sett att hämnas på som är betydligt bättre. Den bästa är att leva ett gott och bra liv och nonchalera den idiot man ogillar. Inte ge personen en ny chans, ingenting. Så kan denna få lida och ångra sin otrohet eller vad det nu är den har gjort. Och sakna en. Medans man själv lever det goda livet. Mycket bättre hämnd.

Citat:
2-4 år för varje fall skrev jag och denna kvinna har gjort detta minst 5 gånger unders sitt liv. Givetvis ska hon inte bli straffimmun efter det första fallet utan hon ska få det för varje fall.

Hon har bevisligen gjort det en gång. Du har inte bevis för fler än en gång. Och det är helt sjukt att du anser att falsk tillvitelse är ett värre brott än mord. Snacka om empatilöst. Beröva en människa livet är det allra värsta brott som finns. Det anser förmodligen varenda människa. I synnerhet om dödandet var långt och utdraget med tortyrliknande inslag. Och sedan dör personen. Mördad. Givetvis ska mord ha högre straffskala än något annat brott. Men du anser alltså att falsk tillvitelse är det värsta brottet, så att det tom. toppar brottet mord. Ja, tjena.
Citera
2022-12-08, 09:39
Medlem
Citat:
Hur vet du att dessa män är "oskyldigt dömda"? Har du bevis på att så är fallet? Källa tack!

Det är åklagaren som ska ha bevisbördan men idag döms män på sagor.
Tycker man det är rätt bör även kvinnor dömas med beviskrav på den nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in