2022-12-06, 03:40
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Fattas bara att hon jobbar för ryssen.
Citera
2022-12-06, 04:57
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Hon är gissningsvis skarp och säkerligen ganska charmig.
Precis som du påpekar så finns helt tydligt drag av cynism och en enorm vilja av att skaffa nya statusfyllda tjänster.
Förhållandet med Mats Löving verkar ha givit en ny tjänst och en pistol.

Det där med pistol är intressant.
Har Mats Löving givit kvinnan möjlighet att ha en tjänstepistol eller har Linda själv efterfrågat en pistol?
Vilken nytta har man av en pistol som ledare för NOA?

Mkt intressant detta med puffran. Någon sorts fascination över vapen äger hon.

Sen kan det vara så att hon inte haft tid att plugga eftersom hon kastats in i hetluften för tidigt. Därför studiemytomani. Kommer till flera sådana fall där formell utbildning saknats och personen ifråga sen börjat mytomanisera för att kompensera. Ta tex den svenska piloten som flög 737r utan problem fast han ej genomfört utbildningen. Han klarade av jobbet galant ändock. Han blev dömd att ordna sitt cert bla.

Hennes modus operandi är genomskinligt. Hon väljer ut den högsta chefen och sen börjar han också trixa för att göra sin älskling nöjd. Manipulativ de luxe. De män hon belägrat borde inte få ha kvar sina jobb. De är olämpliga då de i sin förblindande kärlek till detta specimen varit beredda att begå brott. Att hon sedan känner sig förföljd när hon bryter förhållandet när hon fått alla fördelar hon så hett eftertraktat är naturligt. Inte för att jag tror att hon har ett samvete, men hon vet mkt väl vad hon sysslar med.
Citera
2022-12-06, 05:02
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Onekligen en intressant kvinna som jag följt på avstånd ett bra tag.
Förödande, livsfarlig och drivande med en stor medlidande offerkofta.
Hon är expert på spelet, kanske den bästa spelaren?
Kan dock inte placera vem hon spelar för ?
Om hon är vår vän eller fiende, den inre eller yttre ?

Går hon på egen drivkraft, som en borderline i full galopp mot sin egna grav?
Eller vad driver henne och får henne att komma såhär långt ?
Passion och hämnd eller en cynisk främmande verksamhet?

När jag hörde om ÖBs hemliga möten med hemlig älskarinna inne på helt fel platser (säkerhetsobjekt)
detta under samma period Galna Ivan hade Roupuchas längs våra kuster.
(Veckorna innan de gick in i Ukr.)

Då tappade många precis allt förtroende för Bydens smutsiga byk.
Då var det några som var inne på att han duperats av främmande makt,
när det sen kom fram med vem han bedrev otukt med,
Då visste jag själv inte längre vad som skedde.
Bägge "säkerhetsklassade", Vem spelar ut vem ? Inre eller yttre ?

Ett tag tänkte jag Staaf var vår spelare som bevisade ÖBs inkompetens,
och att någon inre bevisade detta,
idag kan jag inte säga om det är så.
Kanske är bägge lika bra kålsupare och sitter i samma sjunkande båt ?

men Klassisk taktik som i alla tider fungerat.
Svårt det där, att kunna se klart innan alla kort ligger på bordet.

Men de är många som nu står med byxorna nerdragna med kuken i handen som kufar och byfånar
Kanske de svär för att de gick i honungsfällan men de gick dit frivilligt.

I offentligheten ännu bara Mats Löfving (Noa) & Micael Bydén (ÖB) som får skämmas öppet.
Fler kommer att falla hårt, ungefär som GT sjöng
och när Ni faller faller Ni hårt.

Frågan som kvarstår är dock om Linda H Staaf är vår vän eller inte ?
Jag kan inte svaret på den frågan.

Sen måste jag erkänna för mig själv att "nyllet" på Stoppa Pressarna har bra källor,
vilka de än är så har de nära och full insyn i ärendet då det är därifrån allt skvaller kommit ut först som vi andra tisslat och tasslat om länge.

Arma jävla Sverige !

Mkt bra skrivet. Hon kan mkt väl gå Sovjets ärenden, men hon är fridlyst som jag ser det och har flugit under radarn genom att knulla runt med dessa sopor, som nu gjort sig omöjliga. Bydén (ÖB) måste bort från sin tjänst. Polisen måste också bort, och sen har vi alla andra som hon knullat sönder för att släcka bränder. Hon kan vara borderline, och hon måste vara extremt manipulativ. Hon är körd nu.
Citera
2022-12-06, 05:34
Medlem
Snacka om korruption! Fick jobbet av mannen hon hade ett förhållande med.
Citera
2022-12-06, 05:40
Medlem
B´stards avatar
Att hon har mage att anklaga Löfving för saker som skulle ha hänt innan hon ens började på NOA! Det var ju han som tog henne dit, trots att hon saknade kvalifikationer. Fräck och otacksam...
Citera
2022-12-06, 06:40
Medlem
Gambanteins avatar
Som många har varit inne på är förtroendet nere på en lägstanivå för tre personer: Byden, Löfving och Staaf. Men sannerligen också för juvelen som möjliggjorde att riksbetäckerskan nu befordrats in i regeringens inre cirklar.

Sverige är djupt russofobiskt och ser Ivan överallt. Hur är det dock med de egna säkerhetsriskerna?

Någon ondgjorde sig över att Staaf kanske var planterats av Ryssen. Tror jag inte mycket på. Alldeles för genomskinligt för GRU. Däremot skulle jag inte förvåna mig om ett ännu mer infiltrerande land kan ha rekryterat denna k-häxa för att ha tyglarna på Byden under full kontroll.

Oavsett hur illa det är, visar denna såpa hur otroligt naivt och degenererat Sverige har blivit. Inte undra på att landet kallar in brandkåren NATO som desperat sistaåtgärd. Landets egen integritet som fungerande oberoende stat är sedan länge blott ett minne i säkerhetspolitiska böcker.

Ankdammens förändring till fullständig bananrepublik är nu ett faktum. Lämna det sjunkande skeppet medan ni kan... Detta kommer inte sluta väl.
Senast redigerad av Gambantein 2022-12-06 kl. 06:42.
Citera
2022-12-06, 06:48
Medlem
Gambanteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Läste att polisforskare Holgersson försökt begära ut hennes CV, men fått nej. De hänvisar till någon " säkerhet".

Samtidigt ska hon haft relation med både ÖB och en polischef. Samma chef som rekryterade henne.

Har även framkommit att hon helt saknar polisutbildning. Tydligen inget som krävs för att leda NOA...

Gör hon sig inte skyldig till falsk tillvitelse när hon uppträder i polisuniform utan att vara polis?

Känns som det finns mer än en hund begraven här.

Mitt i prick! Minst en hel kennel....
Citera
2022-12-06, 06:55
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Fattas bara att hon jobbar för ryssen.

Well, de skulle gnugga, händerna av förtjusning. Full insyn precis överallt.
Citera
2022-12-06, 07:12
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Riktigt snygg. Hon förtjänar jobbet. Sluta klaga
Citera
2022-12-06, 07:24
Medlem
Wayaheads avatar
Slynan Staaf är själva definitionen på the Jezebel spirit, med sug i både blick och mun!

Att sånt här får pågå helt öppet visar återigen hur förlorat Sverige är!

Se upp!

Jezebel’s ultimate goal is always control.
The Jezebel spirit is always motivated by its own agenda, which it relentlessly pursues.
The Jezebel spirit attacks, dominates or manipulates, especially male authority.
Queen Jezebel usurped political authority of the kingdom. This spirit’s ultimate goal is to conquer or neutralize the prophet because a discerning leader is its greatest enemy.
Jezebel causes fear, flight and discouragement.
This spirit often causes a spiritual leader to flee from his appointed place by character assassination and ruining his reputation.
People under Jezebel’s influence are natural leaders, although often covertly.
The Jezebel spirit attempt to seek out people of influence to win their ear, gain credibility and win endorsement for their toxic cause.
People under Jezebel’s influence are often insecure and wounded, with pronounced egocentric needs.
They are often trying to fill a love deficit. People under Jezebel’s control always have deep, unhealed wounds from sources such as rejection, resistance, fear, insecurity, self-preservation and bitterness, which in turn, spreads its defilement to many.
The Jezebel spirit functions subtlety and deceptively.
People controlled by Jezebel use flattery to win you over to their domination. Jezebel spirits are masters of manipulation by guilt and undermining or discrediting another’s influence. Those under Jezebel’s control use flirtation and are extremely jealous of anyone they perceive to be a threat.
Senast redigerad av Wayahead 2022-12-06 kl. 07:27.
Citera
2022-12-06, 07:32
Medlem
Hon är en säkerhetsrisk. Ge henne sparken.
Citera
2022-12-06, 07:33
Medlem
Det är inte bra att Bydén tänkte med kuken.

Som ÖB måste han kunna stå emot frestelsen.

Speciellt när det handlar om en sådan farlig och beräknande person som Staaf-slynan. Nu är han fast i klistret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in