2022-12-07, 06:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
En polischef och nån med initialer? Lika uthängd som rubriken på denna tråd? Nja.
Överbefälhavaren, högsta hönset inom det militära.
Citera
2022-12-07, 06:58
Medlem
Gambanteins avatar
Citat:
En polischef och nån med initialer? Lika uthängd som rubriken på denna tråd? Nja.

Din fråga om "nån med initialer" andas intellektuell tyngd
Citera
2022-12-07, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Jag kollade DIVA. Finns ingen uppsats av någon Linda Staaf. Däremot finns det flera personer med namnet Linda Hansson som skrivit uppsatser.

https://www.diva-portal.org/smash/resultList.jsf?dswid=5921&af=%5B%22personName%3A%5 C%22Hansson%2C+Linda%5C%22%22%5D&p=1&fs=true&langu age=sv&searchType=SIMPLE&query=Linda+Hansson+&aq=% 5B%5B%5D%5D&aq2=%5B%5B%5D%5D&aqe=%5B%5D&noOfRows=5 0&sortOrder=author_sort_asc&sortOrder2=title_sort_ asc&onlyFullText=false&sf=all

Denna uppsats är inom juridik: https://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?dswid=5921&pid=diva2%3A239545&c=15&sear chType=SIMPLE&language=sv&query=Linda+Hansson+&af= %5B%22personName%3A%5C%22Hansson%2C+Linda%5C%22%22 %5D&aq=%5B%5B%5D%5D&aq2=%5B%5B%5D%5D&aqe=%5B%5D&no OfRows=50&sortOrder=author_sort_asc&sortOrder2=tit le_sort_asc&onlyFullText=false&sf=all

Dessa är inom ekonomi:
https://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?dswid=5921&pid=diva2%3A1015843&c=13&sea rchType=SIMPLE&language=sv&query=Linda+Hansson+&af =%5B%22personName%3A%5C%22Hansson%2C+Linda%5C%22%2 2%5D&aq=%5B%5B%5D%5D&aq2=%5B%5B%5D%5D&aqe=%5B%5D&n oOfRows=50&sortOrder=author_sort_asc&sortOrder2=ti tle_sort_asc&onlyFullText=false&sf=all

https://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?dswid=5921&pid=diva2%3A1102865&c=3&sear chType=SIMPLE&language=sv&query=Linda+Hansson+&af= %5B%22personName%3A%5C%22Hansson%2C+Linda%5C%22%22 %5D&aq=%5B%5B%5D%5D&aq2=%5B%5B%5D%5D&aqe=%5B%5D&no OfRows=50&sortOrder=author_sort_asc&sortOrder2=tit le_sort_asc&onlyFullText=false&sf=all

jag gick igenom samtliga du skickade länkar på, en av dom är tidsmässigt skriven runt 2000 men där får jag det till att den är kopplad till Luleå universitet men Linda säger sig läst vid STHLM och bör därmed också tagit sin kandidat där, jag tror inte någon av dessa är skriven av henne
Citera
2022-12-07, 07:56
Medlem
mörkläggningen är igång, nu har wikipedia raderat allt om Linda H staaf:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Linda_H_Staaf
Citera
2022-12-07, 08:05
Medlem
Desto mer jag läser om denna person, desto mer ser jag vilken undermänniska polisen lyckats anställa. Nu hittade jag att hon "Pratar flytande engelska, franska och spanska, har även läst tyska och arabiska"

därtill, redan i tio års åldern fram till hon vart 15 år så gav hon ut en egenproducerad månadstidning

https://chef.se/linda-h-staaf-det-galler-att-inte-ge-efter/

Jag förstår att många poliser som jobbar på gatan inte vill jobba kvar inom polisen, att utnämna denna mytoman till en hög chef är helt vannsinne, undrar vilka beslut hon fattat i sin chefsroll och vad de lett till
Citera
2022-12-07, 08:08
Medlem
Citat:
Det tycks vara så, att det uppkommit, att en svensk kvinna har haft sex. Och för det skall hon stenas av svennebanan-sharia-lagar.
De gifta männen som bedrivit otukt och försatt sina fruar och barn i klander blundar man åt.
Kvinnan skall hängas ut. Det är det viktiga förståss

Helt fel om detta vore skandalen, men jag förstår det inte så? Är det inte att Linda Staaf helt verkar sakna rätt utbildning och kompetens/erfarenhet för att bli chef för NOA, men blev det ändå för att hon hade ihop det med chefen som tillsatte positionen? Som är skandalen som det framställs alltså. Jag gör ingen bedömning eftersom det är slaskmedia uppgifter i grund och botten.

Att hon var ekonom och inte polis. Chefen för NOA måste ju vara ytterst kompetent, det är inget låtsas chefjobb likt GD direkt.
Citera
2022-12-07, 08:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Eller hur… Tror dock Staaf är lite för smart för att dra en metoo-snyftare då hon förmodligen redan har en eller flera plan B-killar som hon kan utnyttja väntandes i kulisserna. Även om det finns gott om korkade snubbar så kan även den mest blåpillrade beta-försörjaren få kalla fötter om hans tilltänkta stora kärlek börjar köra långa litanior i kvällspressen om hur utnyttjad hon blivit av alla män som öst pengar och befordringar över henne. Det blir ju lite problem med den kognitiva dissonansen då eftersom den nye förmodligen köpt någon historia om att hon är en duktig och framåt tjej som tagit sig fram i en mansdominerad miljö på egen maskin. Men man kanske inte ska underskatta oss män när det gäller att låta det lilla huvudet sköta tänkandet….

Intressant för övrigt att hon valt karriärer som långtradarchaffis(om det ej är lögn) samt polisanställd, båda mansdominerade yrken.

Som sagt: Jag tror vi får se henne pysa utomlands med en rik äldre beundrare. Ni läste det här först. Kanske ett skvallerreportage om några år? ”Lindas nya liv i Florida” eller liknande.

Lastbilschaffis varade tydligen ngt år då hon hjälpte till att köra flyttbil i familjens flyttfirma efter gymnasiet, hon har inte hängt på vägarna precis tillsammans med tatuerade riktiga tradarchaffisar.
Senast redigerad av pe11e 2022-12-07 kl. 08:15. Anledning: Rättning
Citera
2022-12-07, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
mörkläggningen är igång, nu har wikipedia raderat allt om Linda H staaf:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Linda_H_Staaf

Ehhh … sjukaste.

Enligt wiki har denna person/länk raderat sidan:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Användare:Yger

Sen stog det så här:

Tyvärr, denna sida raderades nyligen (inom de senaste 24 timmarna). Loggen för radering, skydd och flyttning av sidan visas nedan som referens.

7 december 2022 kl. 05.32 Yger Diskussion Bidrag raderade sidan Linda H Staaf (Innehållet förklarade inte ämnets relevans: mellanchef)
Citera
2022-12-07, 08:24
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det tycks vara så, att det uppkommit, att en svensk kvinna har haft sex. Och för det skall hon stenas av svennebanan-sharia-lagar.
De gifta männen som bedrivit otukt och försatt sina fruar och barn i klander blundar man åt.

Linda har bara använt sin charm för att förblinda vice rikspolischefen samt ÖB.

Det är männen som har visat att de inte är mogna sina uppdrag som innehavare av några av de högst säkerhetsklassade tjänster i Sverige.

Politruken Thornberg har också tittat åt sidan och låtit detta pågå. Vi behöver rensa i toppen och tillsätta nya chefer för polisen och försvaret.
Citera
2022-12-07, 08:25
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Är du så jävla dum att du inte ser vilka högdjur hon fäller? Det är inte bara ”haft sex”, lixom ba va!

Linda lever under parollen; med min fitta som vapen! Precis som de flesta kvinnor!
Citera
2022-12-07, 08:53
Medlem
PoljeXs avatar
Staaf är inte och har aldrig varit chef för Noa. Chef för Noa heter Mats Olsson.
Däremot gjorde dåvarande Noachefen Mats Löfving henne till underrättelsechef vid Noa när de hade ett förhållande.
Löfving är numera petad till länspolismästare eftersom han inte kan behålla byxorna på.
Har du missat att det var Löfving som riggade den här skandalen och anställde Staaf, inte tvärtom? Han har länge haft rykte om sig att vara psykopat med märkligt beteende och det får väl nu anses bevisat.

Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Helt fel om detta vore skandalen, men jag förstår det inte så? Är det inte att Linda Staaf helt verkar sakna rätt utbildning och kompetens/erfarenhet för att bli chef för NOA, men blev det ändå för att hon hade ihop det med chefen som tillsatte positionen? Som är skandalen som det framställs alltså. Jag gör ingen bedömning eftersom det är slaskmedia uppgifter i grund och botten.

Att hon var ekonom och inte polis. Chefen för NOA måste ju vara ytterst kompetent, det är inget låtsas chefjobb likt GD direkt.
Citera
2022-12-07, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Är du så jävla dum att du inte ser vilka högdjur hon fäller? Det är inte bara ”haft sex”, lixom ba va!

Linda lever under parollen; med min fitta som vapen! Precis som de flesta kvinnor!
Håller med man kan se till Statistiken på div. DatingSiter,...det går Nio Ruggugglor på 10 st med Foto´s i alla Ålderskategorier, den Tionde ser skaplig till bra ut/kan vara ett Ess,...
Å det Esset vill F-n inte ha 10-15 år äldre Män, tillsammans med en hel del av Ruggugglorna ... de vill ha yngre än dem själva.
Ge mig hennes telefon-nummer så skall jag ringa upp och skrika med min ljusa GammalMansröst i luren när hon svarar; "-Dä blir inge Sääxxx!" och sen snabbt lägga på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in