2022-12-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är nog bara att sälja på om de känner för det. Finns nog inget som hindrar förundersökningen eller försäljning vad jag kan komma på.

Jag tänker främst på att man som hyresvärd kanske vill ligga lågt med eventuella spekulationer om försäljning och ekonomi. Lättare att gå ”under radarn” om man säljer de fastigheter som inte är aktuella just nu. I en liten stad har många koll på fastighetsförsäljningar och särskilt den lite äldre generationen.

Hade jag själv varit hyresvärden hade jag velat ligga lågt.
Citera
2022-12-06, 22:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nejdå.
Jag är helt övertygad om att fyndplatsen är den som finns i tråden, sydost om Vetlanda, nära JJs fars gård.
Det har skrivits av flera tråddeltagare att bilderna är därifrån, det har skrivits i media. Jag har länkat till dig.

I samband med att polisen gjorde sin undersökning av fynplatsen, verkade det ju vara lite svårt för media att hitta dem först, då polisen nämnt öster om Vetlanda.

Men eftersom många media var på platsen och både rapporterade (om sydost) och fotade, så fattar jag inte varför du absolut inte tror att de vet var någonstans de är och var kroppen hittades.

Sydsydost. Kolla en kompass. Det är nästan söderut. Solen går upp i öster och klockan 11 står den i sydsydost.
Menar du på fullt allvar och vid dina sinnens fulla bruk att polisen ljuger i TV?
https://www.svtplay.se/video/37290229/nyheter-direkt/dod-person-hittad-i-vetlandatrakten-2-nov-20-55

Bara det att någon sett en ambulans vid platsen gör mig misstänksam.
Lik hämtar man med ambulans utan med politibil.
Citera
2022-12-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Inte generellt men det förekommer(idioti enligt mig och många andra).
Dock ska ryttaren veta att det är den som ska anpassa sig i formen efter hästen och inte tvärtom.
Man vill inte förstöra en häst som är tränad för trav=bortkastade pengar och tid.

Exakt. Det är väl när travhästen blir pensionerad från tävlingar som den säljs och blir ridhäst till slut.
Citera
2022-12-06, 23:04
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Hej alla!

Jag börjar bli extremt otålig då jag inte får svar av en person som jag skrivit till i en annan tråd!
Kan ni som är intresserade gå in och läsa vad användaren har skrivit och vad jag har frågat?

(FB) Styckmord i Malmö dec 2002, Marua Ajouz. Ex-pojkvän gripen 2022-12-06.

Mitt inlägg är sist på sidan.

Jag undrar om det finns någon Vetlandabo som har hört samma rykte?? Jag är ganska säker på att personen syftar på Tove men jag vet inte. Jag anser personen som trovärdig, sen är ju rykten alltid rykten..

Jag minns att jag har läst i denna tråd om att någon hintar om att det är jaktmark där T hittades och att personerna som jagar där har vapenlicens men jag hittar inte det nu!

Tack för infon, men det kan du glömma. Man menar enbart att det kan ha varit en olycka som ev. i Vetlandafallet. Inte att TT sköts.
Citera
2022-12-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Sydsydost. Kolla en kompass. Det är nästan söderut. Solen går upp i öster och klockan 11 står den i sydsydost.
Menar du på fullt allvar och vid dina sinnens fulla bruk att polisen ljuger i TV?
https://www.svtplay.se/video/37290229/nyheter-direkt/dod-person-hittad-i-vetlandatrakten-2-nov-20-55

Bara det att någon sett en ambulans vid platsen gör mig misstänksam.
Lik hämtar man med ambulans utan med politibil.

Kolla på bilderna så ser du politibilen från alla möjliga vinklar, men jag har då aldrig sett en ambulans i tråden eller ens hört talas om en.

Och dina väderstreck är skitsamma. dom går inte ut med exakta väderstreck. måste du ha kordinaterna utav polisen för att du ska tro på dom eller?
Citera
2022-12-06, 23:06
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nopenixnej
Har inte polisen sagt att det inte finns fler misstänkta?

Det som sagts är "Inte just nu". De är ju inte klara med utredningen. De håller väl fortfarande på att binda de två häktade till brottet. När de kört det spåret till världs ände får de väl ge upp och börja om.
Citera
2022-12-06, 23:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Okej? så om det inte finns massa andra hästar, hur skulle dom då kunna ta fel?
Då borde ju uteslutningsmetoden också säga att det är JJ som rider.
Så man ser bara skillnad på ryttaren? Du ser inte skillnad på ett stort svenskt varmblod gentemot en islandshäst?
Du säger ju emot dig själv i dina egna inlägg.
Har J en islandshäst?
Citera
2022-12-06, 23:08
Medlem
[quote=S.V.E.R.I.G.E|82664170]Jag tänker främst på att man som hyresvärd kanske vill ligga lågt med eventuella spekulationer om försäljning och ekonomi. Lättare att gå ”under radarn” om man säljer de fastigheter som inte är aktuella just nu. I en liten stad har många koll på fastighetsförsäljningar och särskilt den lite äldre generationen.

Hade jag själv varit hyresvärden hade jag velat ligga lågt.
Citera
2022-12-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Har J en islandshäst?
Ingen aning, men personen anser att det lika gärna kunde varit någon annan man såg ute och rida på söndagen och att det var svårt att se om det var JJ.
Först fanns det fler hästar i Nye och sen helt plötsligt så gjorde det inte det.
och man ser tydligen bara skillnad på ryttaren.
Personen i fråga säger att 95% av alla travhästar är bruna och att det är just travare som JJs far har.
Men vad är det som säger att alla andra i nye har bruna travhästar? kan lika gärna ha vita islandshästar.
Citera
2022-12-06, 23:13
Medlem
Citat:
Det som sagts är "Inte just nu". De är ju inte klara med utredningen. De håller väl fortfarande på att binda de två häktade till brottet. När de kört det spåret till världs ände får de väl ge upp och börja om.

Du är ju bombsäker på att det inte är dom som är häktade som gjort det?
"När de kört det spåret till världs ände får de väl ge upp och börja om."
Hur kan du vara säker på att det inte leder någonstans?
Citera
2022-12-06, 23:18
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Kolla på bilderna så ser du politibilen från alla möjliga vinklar, men jag har då aldrig sett en ambulans i tråden eller ens hört talas om en.

Och dina väderstreck är skitsamma. dom går inte ut med exakta väderstreck. måste du ha kordinaterna utav polisen för att du ska tro på dom eller?

Jag är fullt nöjd med det exakta väderstreck de gått ut med i presskonfernsen jag länkade till.
Du vet man kan klicka på länken, va?

Vi vet ändå att BP inte är i lägenheten så BP måste finnas på annan plats.
Om nu FP, mot förmodan är i sydsydost så är ju inte BP där.
Citera
2022-12-06, 23:18
Medlem
Rengens avatar
Citat:

Citat:
Du är ju bombsäker på att det inte är dom som är häktade som gjort det?
"När de kört det spåret till världs ände får de väl ge upp och börja om."
Hur kan du vara säker på att det inte leder någonstans?
Smalandsbo, till skillnad från oss lekmän vet PeterNoster vad som hänt Tove.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in