2022-12-06, 19:33
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Dunsarna i lägenheten kommer från en gammal bäddsoffa som JJ har i sin sparsmakade vindsvåning.
När de skulle skulle fälla upp extrabädden till den stupfulla MH så blev det lite tekniska problem eftersom tjejer inte har den logiska hjärnhalvan helt utvecklad.

BP är i Nye men FP är öster om Vetlanda.
Att FP är öster om Vetlanda har polisen officiellt gått ut med.

Kom ihåg att ni läste det först här.

Tack, då vet vi… att du inte vet var Nye ligger.
Citera
2022-12-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, jag måste vara dummast i världen. Blev lite förvånad att just du skulle ha grepen som tilltänkt mordvapen.

Däremot tror jag att påsen om den hittas eller kan identifieras som tillhörande Tove, då kan man också vara mer säker på att cykeln som setts stå vid JJ:s verkligen vr Toves och ingen annans.

För hur ska man annars säkert kunna avgöra att just den cykeln var Toves?

😂 Segt att du bemödade dig med ett så välformulerat inlägg med argument, med varför grepen inte använts.

Vi får väl käka upp det här om det nu visar sig att den använts. Men då går den till kriminalhistorien som det mest udda mordvapnet. Grepen slår både stekspaden och skon som faktiskt folk lyckats ha ihjäl någon med.
Citera
2022-12-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Orkar nån så kan man ju köra hyresvärdens hemsida eller nån uthyrningssajt kopplad till Vetlanda i Wayback Machine för att se om bilder dyker upp.

http://www.hoglandshem.se/vetlanda-12040809

En av delägarna kallar sig ”Real Estate Princess” på soc medier förresten. Står inte helt i paritet med visst underhållsbehov här och där.

Även Torngatan 5 inom deras bestånd ligger ute till försäljning. Så man kan ju anta att även det aktuella huset i det här fallet också hade sålts av om det varit möjligt.
Citera
2022-12-06, 19:40
Medlem
Citat:
Dunsarna i lägenheten kommer från en gammal bäddsoffa som JJ har i sin sparsmakade vindsvåning.
När de skulle skulle fälla upp extrabädden till den stupfulla MH så blev det lite tekniska problem eftersom tjejer inte har den logiska hjärnhalvan helt utvecklad.

Vilka är BP och FP?

Om det nu var bäddsoffan som väsnades borde väl J sagt det till grannen som undrade vad det var som lät?

Edit. Kom på det, brottplats och fyndplats.
Citera
2022-12-06, 19:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Så du menar att media som varit på platsen, sett polisen, avspärrningarna, fotat och även fotat likbilen inte har en ANING om var de är?
Citera
2022-12-06, 19:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
😂 Segt att du bemödade dig med ett så välformulerat inlägg med argument, med varför grepen inte använts.

Vi får väl käka upp det här om det nu visar sig att den använts. Men då går den till kriminalhistorien som det mest udda mordvapnet. Grepen slår både stekspaden och skon som faktiskt folk lyckats ha ihjäl någon med.

Ja, haha.
Jag har faktiskt inte bemödat mg att besvara några av de här inläggen om grepen, men eftersom du är du, då blev jag väldigt konfunderad

Ja, ibland får man äta upp det man skrivit. Men det får man tåla, att man gör bort sig ibland.

Jag skrattade i Lena tråden och skrev att naturligtvis fattade jag att FUP inte var 14.000 sidor plus slasken lika mycket nästan. Haha, så fel jag hade.

Så... man ska aldrig säga aldrig
Citera
2022-12-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tvärtom!!! Jag har hela tiden undrat varför donkenpåsen och cykelpåsen är så viktiga eftersom det skrivits så mycket om detta. Du måste har blandat ihop mig med någon annan här.

Blandar inte ihop dig med någon, de är du som rör ihop det med påsarna.
För din information så det ingen som har diskuterat vad som finns i donkenpåsen, den lär ju inte innehålla något annat än mat och är således ointressant.
Utav snart 36000 inlägg så nämns bara donkenpåsen utav dig.
Den röda påsen har det skrivits massor av(och där i ligger ett burkliknande föremål och alltså inte mat.
Citera
2022-12-06, 20:00
Medlem
Citat:

Vad bra då har vi ju en till misstänkt i fallet! Du har ju tydligen varit i lägenheten när detta inträffade och varit med på både BP och FP.
Sen att du inte kan geografi är ju lite tråkigt.
trams trams trams
Citera
2022-12-06, 20:01
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ja det finns lite frågetecken kring det hela, därför jag håller den teorin i en lös tråd.
Det med att han är f.d militär och legosoldat och allt som har skrivits i tråden är bara trådsanning, inget som är bekräftat någonstans.
Han är verksamhetsansvarig på Emåförbundet och då kan man ju misstänka att kan är god vän med natur och dess omgivningar.
Sen så har man ju sett rätt många exempel på anställda som absolut inte har en aning om vad dom pysslar med på jobbet.

Han kan vara f.d soldat i elitstyrkan och kan varenda cm utav området och är som en superspion.
Han kan ha skippat militären helt och flytt till Sverige och blivit anställd på Emåförbundet bara för att han hade ett välskrivet CV om hur perfekt hans liv är med utbildningar osv(känns det igen på någons P7a kanske?) och därmed inte kan ett skit egentligen om sitt arbete utan förlitar sig på att dom andra har mer erfarenhet och han leder bara gruppen.

Det är sånt vi inte vet.
Men hade varit väldigt intressant att veta.

Sagt att man låg och sov.
Ingen mobil
Ingen gps i bilen
Inga vittnen
=Osynlig och kan göra vad han vill för han "ligger ju och sover" = Polisen kan inte göra något.
Eller
Gjorde något på telefon eller hade vittnen som visar att han inte var i Illharjen eller på något annat skumt ställe mitt i natten/tidig morgon.

Såna här frågor vill jag gärna reda ut istället för att snacka om påsar och grepar och att grannen skulle vara skyldig

Nej visst kan det vara så. Jag har ingen anledning döda din teori om medhjälp. Vi vet ju inte så mkt. Kan vara värt att tänka över. Jag tycker bara den amatörmässiga placeringen av kroppen,tyder på väldigt oerfarna GM.

Och den meningslösa diskussionen om påsar, grepar, cykelhandtag, grannar, hyllor och tvättställ får vi nog stå ut med ett tag till då vissa snöar in på saker. Men det kan ge ett gott skratt mitt i i den hemska tragiken.
Citera
2022-12-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
Även Torngatan 5 inom deras bestånd ligger ute till försäljning. Så man kan ju anta att även det aktuella huset i det här fallet också hade sålts av om det varit möjligt.

Det är nog bara att sälja på om de känner för det. Finns nog inget som hindrar förundersökningen eller försäljning vad jag kan komma på.
Citera
2022-12-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vilka är BP och FP?

Om det nu var bäddsoffan som väsnades borde väl J sagt det till grannen som undrade vad det var som lät?

Edit. Kom på det, brottplats och fyndplats.

Vem har bevis på att grannen frågade J om vad som lät? Det enda som finns är just grannens version! Tänkvärt?!
Citera
2022-12-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Kalla inte dina påståenden teorier, är ett hån mot ordet teorier.
Jag kan åtminstone hålla med dig om att poliser inte alltid är så smarta. Men precis samma sak gäller all övrig befolkning också. Tex du, tex jag. Dagsform och hjärnkapacitet varierar vet du.

Dina svar leder inte tråden framåt direkt! Ditt ego har tappat kontrollen. Lägg ner om ni vill komma framåt i tråden i stället för att bara hitta bevis för att J är skyldig för att istället se objektivt på det som framkommit. Har du aldrig arbetat i ett team för att lösa något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in