2022-12-06, 22:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det är inget nytt att det pekar på JJ och MH och det är ingen här i tråden som har hjälpt utredare och åklagare så jag förstår inte vad alla tjafsar om. Ska man vara amatördetektiv så är väl tanken att det ska leda till något nytt.
Samma sak hela tiden.
Ok, här får ni ngt att bita i:
MH däckar i bäddsoffan, T lånar ut sin mobil som har donkenapp till JJ, en försoningsmiddag kan hon ju ändå bjuda på, JJ och grannen drar till donken för att fixa fyllekäk, T vill hem och hoppar upp på cykeln, när hon svänger ut på Storgatan kommer en mjölkbil som är på väg till Nye och kör på T. Föraren av mjölkbilen kollar snabbt hur T mår, hon är ok och föraren kör mot sjukhuset men upptäcker att T inte lever. Föraren vill inte åka fast för rattfylla för han tog sig några stänkare på dagen. Föraren kör ut mjölkbilen till Nye dit han ändå skulle tanka på hos en mjölkbonde, slänger av T vid fyndplatsen- därav de djupa hjulspåren. OBS SPEKULATION

Bita i? Långsökt och osannolikt så det känns bara löjligt
Senast redigerad av Kellywoman 2022-12-06 kl. 22:28.
Citera
2022-12-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
T:s mobil? Den ligger väl kvar i JJ:s lägenhet? T tröttnade ju och cyklade hem, T och JJ hade ju kommit överens om att ses dagen därpå så mobilen var inte så viktig, T ville ju bara hem till killen och sova. När mjölkmannen tankat på åker hen samma väg tillbaka och flyttar cykeln. Ekrarna är ju skadade, likaså handtaget.
Men nä jag håller med det var en dålig story.
Inga unga människor klarar av att gå en hel natt utan sin mobil. Tror knappt de klarar 10 minuter utan. Att glömma kvar nycklar och annat händer, men aldrig mobilen så det är helt uteslutet för mig att en 20-åring frivilligt skulle gå iväg utan sin mobil. Speciellt mitt i natten, då klamrar man hårt tag i den och ringer någon när man är på väg hemåt för de flesta tycker det är obehagligt att gå hem i mörker mitt i natten.
Citera
2022-12-06, 22:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
95% av alla travhästar är bruna.... och det är travhästar JJs pappa har.
Rider man aktivt tävlande travhästar?
Citera
2022-12-06, 22:22
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är nog bara att sälja på om de känner för det. Finns nog inget som hindrar förundersökningen eller försäljning vad jag kan komma på.

Någon som har koll på om polisen fortfarande genomsöker huset...?

Lgh är väl ? avspärrad men har de även spärrat av källaren på något vis...?
Citera
2022-12-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Nej. Om du fattar så finns det flera sätt som mordet kan ha begåtts på! Du lika lite som jag sitter på fakta. Skillnaden är att jag INTE litar på grannens historia, tillrättalagd! Men OM J är mördaren så tror jag inte att det skedde i lägenheten. Jag tror Tove gick ut ur lägenheten på ett eller annat sätt!
Till skillnad från många kallar jag inte de som tror att J är mördaren och att grannen talar sanning, med nedvärderande ord!

Vi vet inte om grannen ljuger, men i såfall gör även hans far det oxå, är det någon som vi vet redan nu har ljugit så är det JJ, så att i detta fallet gå ut och anklaga grannen det är ganska låg nivå och lite väl magstarkt faktiskt, och jag menar att då får du nog även tåla lite hårda ord emot dej, man hoppas han inte läser här.
Citera
2022-12-06, 22:26
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Bästa träningen när man inte är på travbanan och tränar.
Citera
2022-12-06, 22:30
Medlem
Citat:
Så i Nye finns massor av hästar, speciellt åt det håll Jj far håller till? Svar nej.
Dålig syn/ dåligt minne? Svar nej. Med håret uppsatt i hästsvans, sedd framifrån, på lite avstånd och inte full dager är det lätt att ta fel.

Okej? så om det inte finns massa andra hästar, hur skulle dom då kunna ta fel?
Då borde ju uteslutningsmetoden också säga att det är JJ som rider.
Så man ser bara skillnad på ryttaren? Du ser inte skillnad på ett stort svenskt varmblod gentemot en islandshäst?
Du säger ju emot dig själv i dina egna inlägg.
Citera
2022-12-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
det vet du inte vetlanda-GW, du har inte facit ännu, du tror bara att det är så

Nä men jag har ögon som kan läsa och en hjärna som fungerar (:
Citera
2022-12-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Inte generellt men det förekommer(idioti enligt mig och många andra).
Dock ska ryttaren veta att det är den som ska anpassa sig i formen efter hästen och inte tvärtom.
Man vill inte förstöra en häst som är tränad för trav=bortkastade pengar och tid.
Citera
2022-12-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Hej alla!

Jag börjar bli extremt otålig då jag inte får svar av en person som jag skrivit till i en annan tråd!
Kan ni som är intresserade gå in och läsa vad användaren har skrivit och vad jag har frågat?

(FB) Styckmord i Malmö dec 2002, Marua Ajouz. Ex-pojkvän gripen 2022-12-06.

Mitt inlägg är sist på sidan.

Jag undrar om det finns någon Vetlandabo som har hört samma rykte?? Jag är ganska säker på att personen syftar på Tove men jag vet inte. Jag anser personen som trovärdig, sen är ju rykten alltid rykten..

Jag minns att jag har läst i denna tråd om att någon hintar om att det är jaktmark där T hittades och att personerna som jagar där har vapenlicens men jag hittar inte det nu!

Du får nog läsa lite mer vad det står, vad jag förstår det som är det inte planerat utan en olyckshändelse(som i vetlandafallet menar dom). Absolut inte att T skulle blivit skjuten av någon jägare mitt i natten, vad skulle hon ut i skogen och göra?
Citera
2022-12-06, 22:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Inte generellt men det förekommer(idioti enligt mig och många andra).
Dock ska ryttaren veta att det är den som ska anpassa sig i formen efter hästen och inte tvärtom.
Man vill inte förstöra en häst som är tränad för trav=bortkastade pengar och tid.
Nej, jag hade för mig det.
Citera
2022-12-06, 22:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Bästa träningen när man inte är på travbanan och tränar.
Jaha!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in