Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Låt säga att det var så, för enkelhetens skull. Var är Lindbäck nu? I NHL, bara hindrad av en av ligans bästa målvakter från en än större roll.
Ja? Lindbäck stack ju för att han tröttnade på att stå som tvåa bakom Markström. Idag spelar Lindbäck i Nashville där han under Pekka Rinnes frånvaro tog hand om förstespaden och gjorde ett väldigt bra jobb också. Medens Markström harvar i AHL. Där han kanske avslutade säsongen starkt, men han inledde den inte speciellt bra.
Citat:
Justin Goldman som Bodin har intervjuat har Markström som bäste målvaktslöftet i världen, så vi kan nog avskriva teorin du har där.
Kan jag inte säga mer om än att jag tror det när jag ser det. Eller snarare så här, jag tror inte han tycker så längre. Kanske för 2-3 årsedan, men inte nu längre.
Citat:
"Känns lite som en ny Liv, som är en toppmålvakt i Elitserien men inte riktigt lyckas etablera sig i NHL."
Ja, väldigt specifikt så. Med betoning på känns. Det är skillnad på att dömma ut någons chanser och säga att man inte tror på personen. Jag har aldrig sagt att "Markström kommer aldrig bli något, han är misslyckad." Jag har bara sagt att jag inte tror han kommer bli en etablerad NHL målvakt. Det är skillnad.
Citat:
Vet inte om jag skulle kalla att bli psykad som tonåring av 20000 kanadensare och ett helt lag som fundamentala brister, även om han givetvis höll på med en del saker han inte bör hålla på med i den specifika matchen. Vet inte vad du menar med spelet längs med isen, är det något man ska fokusera på med Jacob så är det snarare hans brist på aktiva armar.
Han har inte heller imponerat så värst i Slutspelen hemma i Elitserien heller för den delen. Något man tittar mer på i Nordamerika än i Sverige. Där borta har grundseriestatistik mycket mindre betydelse för en målvakt än slutspelsstatistik.
Egentligen är hela den här idskussionen lite ovidkommanande då den dels är off topic, tråden handlade egentligen om Lehner, och då det inte är något vi kommer kunna avgöra på ett bra tag. När Markström lagt skridskorna på hyllan kan vi ta upp det igen, försöka hitta en gemensam definition av vad som är "lyckad" och sedan se om Markström nådde upp till den nivån.
Hade någon sagt till mig att jag kunde få spela i AHL, ha ett JVM silver på merilistan och ha gjort ett inhopp i NHL så hade jag varit jävligt nöjd och stolt själv. Men då är jag å andra sidan inte en målvakt som folk anser vara en av de mest lovande.
Det finns ju höga förhoppningar på Markström om att han ska uppnå mer än det han gjort hittills, och det lär han göra, jag ställer mig bara tveksam till om han kommer kunna uppnå allt det folk tror att han ska göra.