2011-05-30, 19:49
Medlem
Gefreiters avatar
Lehner är ju som sagt tänkt att vara Ottawas framtid framför mål, dock så har dom ju signat Anderson vilket kan dryga ut processen.

Men fan, killen är i gymnasieålder. Han har lång tid på sig.
Citera
2011-05-30, 22:55
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSheldonCooper
Svinig och svinig. Många killar/pojkar i 7-13 års åldern har som absolut största dröm att få bli hockeyproffs och spela i NHL, men ytterst få(om ens någon) av dem förstår ens i närheten av hur mycket träning och uppoffringar som krävs för att nå dit.
Är verkligen hans far svinig om han då "tvingar" honom att träna stenhårt för att nå drömmen? Tror nog Robin tackar honom rätt mycket idag när han fått testa på NHL... Men det hör väl inte till diskussionen egentligen.

Är inte så superinsatt i varken Lehners träningsschema eller hur mycket genomssnittsrookien i NHL har försakat men rent spontant tror jag det är rätt ohälsosamt och rent kontraproduktivt att försaka för mycket. Är ju en klyscha men ungar måste ju få chansen att vara ungar också. Nån gång måste han ju ta igen alla tonårsfyllor, finns risk att det inte blir så vackert.
Citera
2011-05-31, 18:19
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Lehner är ju som sagt tänkt att vara Ottawas framtid framför mål, dock så har dom ju signat Anderson vilket kan dryga ut processen.

Men fan, killen är i gymnasieålder. Han har lång tid på sig.

Är han verkligen det? trodde de flesta som är födda 91 tog studenten förra året, beror lite på hur man ser på saken iofs. En del som satsat på sin idrottskarriär går ju 4 år, men då tar han ju studenten om någon vecka och är inte i gymnasieålder enligt mig

Till topic, han har en hyffsad storlek och som tidigare sagt verkar ha en riktig vinnarskalle som krävs.
Så tror han har chansen om man fortsätter att ligga i, men det är ju upp till honom.
Citera
2011-06-06, 00:21
Avslutad
Jag tror absolut han kommer bli något, av det jag har sett av hans målvaktspel i Senators har han gjort en hel del fina reflexräddningar gång på gång, fenomenala räddningar när Ottawas försvarare inte lyckades med det dom skulle. Hans facit i AHL säger en del också.

En sak dock är att han måste träna på returerna, man ser att han inte har erfarenheten än, vilket inte är konstigt på något sätt. Fortsätter han jobba hårt så kommer han bli en grym målvakt.

Jag är helt säker på det
Citera
2011-06-06, 11:04
Medlem
Someone49s avatar
Jag Tror Att Han Inte Kommer bli en första målvakt i NHL men Han Kommer bli en andra
Citera
2011-06-06, 11:16
Moderator
vfs avatar
En vinst till så vinner han Calder cup vilket inte är så illa. Inte många svenska målvakter
som vunnit AHL. Lill-Honken gjorde väl det?
Citera
2011-06-06, 14:23
Medlem
Shiloos avatar
Lehner har alla förutsättningar att norpa åt sig en första spade, speciellt med tanke på Ottawas målvaktshistoria.

För övrigt är han ett levande bevis på att hårt arbete lönar sig. Killen har väl ungefär noll "medfödd" talang för målvaktsspelet och började även med ishockey relativt sent, han har inte fått något gratis. Att han är där han är idag vid den åldern är grymt imponerande.

Gissningsvis är han även den svenska 'prospecten' med bäst arbetsmoral.
Citera
2011-06-08, 12:52
Moderator
vfs avatar
Nu vann han Calder cup och blev även utsedd till MVP, inte så illa pinkat.
Citera
2011-06-08, 14:35
Medlem
pihlbaoges avatar
Tror han har potential att bli riktigt stor. Av det jag själv har känt så känns Anders Lindbäck som den mest lovande svenska målvakten i NHL efter Lunkan. Tyvärr för honom så har han den smått fenomenala Pekka Rinne framför sig. Blir svårt att få speltid bakom honom. Annars gillar jag det man sett av Enroth och Läck också. Inte sett Läck sen han stack över, men han var väldigt duktig det jag såg av honom i Elitserien, och Enroth känns lite som en sån som bubblat upp lite. Återigen står han bakom en väldigt bra målvakt dock.

Markström tror jag inte mycket på, känns som om hans utveckling har stagnerat, och jag är lite rädd för att Backlund kört fast. Anders Nilsson har nog alla möjligheter i NHL, fast frågan är om Islanders är ett bra lag att spela för. Man har ett gigantiskt kontrakt mot taket på DiPietro, som dock alltid är skadad.

Men Lehner känns helt klart som en spelare som skulle kunna vara en etablerad förstemålvakt i Ottawa om 2-3 år.
Citera
2011-06-08, 15:53
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSheldonCooper
Nu till något annat som kanske inte riktigt hör till den urspungliga diskussionen. Men vad tror ni om Lehners chanser till Jack A. Butterfield Trophy(MVP)? Var väl ändå i samband med att han kom in som det vände för Binghampton?
Själv har jag dock tyvärr inte lyckats se en enda spelminut från årets Calder Cup, så får helt lita på de som sett matchernas omdöme i denna fråga..

Sedär, det blev Jack A Trophy för Lehner tillslut med!
Citera
2011-06-10, 10:17
Medlem
kroems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihlbaoge
Markström tror jag inte mycket på, känns som om hans utveckling har stagnerat
Markström är fortfarande rankad i topp för målvaktstalanger... han hade en hyfsad avslutning av säsongen.

Kul för Lehner dock! Tror och hoppas att han kommer forsätta övertyga.
Citera
2011-06-12, 23:28
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroem
Markström är fortfarande rankad i topp för målvaktstalanger... han hade en hyfsad avslutning av säsongen.

Kul för Lehner dock! Tror och hoppas att han kommer forsätta övertyga.

Jag blir gärna motbevisad, men det känns som att han har stagnerat. Känns lite som en ny Liv, som är en toppmålvakt i Elitserien men inte riktigt lyckas etablera sig i NHL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in