2022-12-06, 12:03
Medlem
TheQues avatar
Skönt för Maura's familj att de kanske kan få ett avslut nu. Hade varit spännande och få veta vad det är för typ av vittnesuppgifter som har lämnats.

Med tanke på att vi bor i Sverige och detta hände för 20 år sen så skulle det inte förvåna mig om straffet blir skrattretande lågt om dom faller, precis som i fallet Malin Lindström med motiveringen att "det hade gått lång tid" sen mordet skedde. Som att det skulle göra saken mindre allvarlig.. Ett hån för alla anhöriga rent ut sagt!

Någon som har bilder på MGM eller länk till hans sociala medier?
Citera
2022-12-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
https://www.ffplatab.se/

Hans företag om det är han.

Har den personen bott i Malmö tidigare?

Ja, ex pojkvännen bodde väl vid Värnhem då han bodde i Malmö 🤔 eller videdal kanske det va
Någon får gärna rätta mig om jag har fel
Senast redigerad av aurorasangel 2022-12-06 kl. 12:31.
Citera
2022-12-06, 12:33
Medlem
Stämmer! Vid Ellstorp!
Citera
2022-12-06, 12:34
Medlem
Men har han här FW bott på Ellstorp tidigare? Hittade ingenting om det.

Filip W*lender.
*o

Eftersom att han inte själv utförde allt detta utan dom var ett grabbgäng så hoppas jag verkligen att övriga också grips - döms.

Väldigt lite info om honom på nätet för att driva eget bolag. Verkar dessutom bo själv i villan.
Senast redigerad av davidladde 2022-12-06 kl. 12:42.
Citera
2022-12-06, 12:45
Medlem
Jag minns bara en person ur det gänget... han blev tung heroinknarkare efteråt men kanske har kommit på benen igen!
Citera
2022-12-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Jag tror jag vet vad misstänkte gärningsmannen heter. Förnamnet är väldigt svenskt. Han är skriven i Uddevalla tillsammans med en lite yngre tjej. Delägare i ett företag med en hemsida som ser ut att vara skapad för 15 år sen.

Redan 2015 skrevs detta. Vem kan tjejen vara?
Citera
2022-12-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bundari
Jag minns bara en person ur det gänget... han blev tung heroinknarkare efteråt men kanske har kommit på benen igen!
Vad är detta för gäng? Va Nordanå första bästa åker utanför stan eller har någon koppling dit?
Citera
2022-12-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurorasangel
Ja, ex pojkvännen bodde väl vid Värnhem då han bodde i Malmö 🤔 eller videdal kanske det va
Någon får gärna rätta mig om jag har fel

Han bodde med Marua invid Värnhem.
Citera
2022-12-06, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bundari

Där förekom heroin-dilning i anslutning till paret och kretsen samt kompisarna.
Citera
2022-12-06, 15:17
Medlem
Ex-pojkvän gripen för mordet på Marua Ajouz – efter tjugo år

https://www.aftonbladet.se/a/dw7yKj

Alltid misstänkt honom utifrån den bevisning som fanns. Vore väldigt konstigt att han skulle gå fri.

Sjukt bara att det ska ske efter 20ÅR.. han har vell säkerligen lagt allt bakom sig och det är bortglömt, byggt upp helt nytt liv nu såhära lags.
Citera
2022-12-06, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Maruas expojkvän är gripen för mordet på henne!!

https://www.expressen.se/nyheter/ex-pojkvannen-gripen-for-mordet-pa-marua-18/

Han blev lite förvånad (!)

”Den gripne mannen är Maruas expojkvän och gripandet är resultatet av ett års intensivt arbete från polisens kalla fall-grupp.
– Gripandet gick lugnt till. Han blev lite förvånad, säger Karin Bogyo, utredare.”
Citera
2022-12-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Han blev lite förvånad (!)

”Den gripne mannen är Maruas expojkvän och gripandet är resultatet av ett års intensivt arbete från polisens kalla fall-grupp.
– Gripandet gick lugnt till. Han blev lite förvånad, säger Karin Bogyo, utredare.”
Borde ju haft snutnojja i 20år. Varje gång en polis närmat sig bör han ju blivit nervös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in