2022-12-06, 10:21
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximilanvon
Testa stretcha framsida Axel/bröst. Kan vara att du är stel.

Du kan lägga dig på golvet och sträcka upp armen längs golvet samtidigt som du har ryggen i marken. Brukar hjälpa för mig
Tack för tipset.
Jag är ganska stel i hela kroppen och brukar försöka stretcha då och då men säkert inte så ofta som man borde. Idrott är roligt men de sliter också på kroppen vilket jag får erfara nu några år efter att man slutat.
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Då borde du prova kina-medicinen. Tigerbalsam är inte lika bra. Ta de japanska djupverkande plåstren. Registrerade som läkemedel av läkemedelsverket.
Jag använder ingenting även om jag testade Voltarengelen som visade sig vara värdelös.
Oftast brukar kroppen lösa sina problem själv men de är ju jobbigt att gå och ha ont så klart.
Har du nåt namn på plåstren? Lär väl bli svårt att få tag på om de är klassat som läkemedel?
Citera
2022-12-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Jag har sen flera veckor haft ont i översidan av min vänster underarm (är höger hänt), i eller under den stora muskeln på ovansidan som börjar vid armvecket och går ner över halva underarmen.

Det har även jag ofta i periodvis. Ibland mer ont ibland mindre. I mitt fall tror jag det beror att jag främst och hur jag håller i ratten med vänster arm när jag kör bil.
Citera
2022-12-06, 12:29
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Det har även jag ofta i periodvis. Ibland mer ont ibland mindre. I mitt fall tror jag det beror att jag främst och hur jag håller i ratten med vänster arm när jag kör bil.
Ja kör också med vänster hand på ratten (orten style sen man var yngre ) men har svårt att ja skulle få problem på grund av de nu när ja kört på samma sätt i så många år.
Har dessutom kört ganska lite senaste tiden.
Citera
2022-12-06, 13:04
Medlem
Citat:
Tack för tipset.
Jag är ganska stel i hela kroppen och brukar försöka stretcha då och då men säkert inte så ofta som man borde. Idrott är roligt men de sliter också på kroppen vilket jag får erfara nu några år efter att man slutat.

Jag använder ingenting även om jag testade Voltarengelen som visade sig vara värdelös.
Oftast brukar kroppen lösa sina problem själv men de är ju jobbigt att gå och ha ont så klart.
Har du nåt namn på plåstren? Lär väl bli svårt att få tag på om de är klassat som läkemedel?
De heter Salonpas och är receptfria.
Citera
2022-12-06, 13:33
Medlem
aina08s avatar
Citat:
De heter Salonpas och är receptfria.
Verkar som dom utgått på de flesta ställen... men ska titta vidare.
Tack för bra tips.
Citera
2022-12-06, 14:12
Medlem
Citat:
Verkar som dom utgått på de flesta ställen... men ska titta vidare.
Tack för bra tips.

De är inte lätta att få tag i. Om du har en liten asiatisk livsmedelsbutik i närheten, kan du fråga där. Det finns andra liknande plåster.
Jag tittade på innehållsförteckningen, och skaffade alla tre ingredienserna i salveform. Nu smörjer jag in min arm med dem, och det fungerar lika bra. Xylocain, mentol och kamfer.
Citera
2022-12-06, 14:18
Medlem
aina08s avatar
Citat:
De är inte lätta att få tag i. Om du har en liten asiatisk livsmedelsbutik i närheten, kan du fråga där. Det finns andra liknande plåster.
Jag tittade på innehållsförteckningen, och skaffade alla tre ingredienserna i salveform. Nu smörjer jag in min arm med dem, och det fungerar lika bra. Xylocain, mentol och kamfer.
Jag avvaktar och ser hur de går med armen. Blir de inte bättre om ett tag får jag fundera en runda till om ja kan hitta nåt att smörja in med.
Citera
2022-12-06, 14:31
Medlem
Citat:
Jag avvaktar och ser hur de går med armen. Blir de inte bättre om ett tag får jag fundera en runda till om ja kan hitta nåt att smörja in med.
Jag fick ont i armen i somras och hade mycket som jag behövde göra. Men det har fått vänta. Nu först känner jag att jag kan använda armen - men vågar inte köra för fullt, av risken det kommer tillbaka. Det är över fyra månader nu..
Citera
2022-12-06, 14:37
Medlem
448s avatar
Tennisarmbåge , tar skitlänge - går att hålla nere smärtan med typ diklofenak o dyl

Stick till fältskäraren o så sätter han en kortisnspruta i muskelfästet o simsalabim efter lite vila
Citera
2022-12-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ja kör också med vänster hand på ratten (orten style sen man var yngre ) men har svårt att ja skulle få problem på grund av de nu när ja kört på samma sätt i så många år.
Har dessutom kört ganska lite senaste tiden.

Jag minns inte att jag skulle fått så sjuk arm tidigare heller men i alla fall när jag börjat bli lite äldre. Jag spänner armen och trycker den även mot ratten ofta och styr även mest med vänster arm medan höger arm mestadels hänger och vilar.
Citera
2022-12-06, 16:08
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Jag fick ont i armen i somras och hade mycket som jag behövde göra. Men det har fått vänta. Nu först känner jag att jag kan använda armen - men vågar inte köra för fullt, av risken det kommer tillbaka. Det är över fyra månader nu..
Så lång tid kan jag inte vänta haha. Får hoppas att de går fortare för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Tennisarmbåge , tar skitlänge - går att hålla nere smärtan med typ diklofenak o dyl

Stick till fältskäraren o så sätter han en kortisnspruta i muskelfästet o simsalabim efter lite vila
Ja jag funderade på kortison men då ska man få tag på en läkare som är villig att hjälpa till först och de är svårare.
Sen hörde ja nåt om att kortison kan öka risken att man får tillbaka problemet senare, men om de ligger nåt i de låter jag vara osagt.
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Jag minns inte att jag skulle fått så sjuk arm tidigare heller men i alla fall när jag börjat bli lite äldre. Jag spänner armen och trycker den även mot ratten ofta och styr även mest med vänster arm medan höger arm mestadels hänger och vilar.
Jo jag kör bara med vänster hand. Svänger bara med handen. Höger vilar på sidan, sköter gps och radio
Ska försöka köra med höger istället så kanske vänsterarmen får vila, men risken är väl att man kör i diket då
Citera
2022-12-06, 17:36
Medlem
448s avatar
Finns folk som haft det ett halvår inkl jag.

Så ta sprutan , finns la folk som dom fått operara bort den inflamerade vävnaden på också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in