2022-12-06, 09:15
Medlem
DeValeras avatar
Vem blir hennes nästa projekt? Gunnar Strömmer, Ulf Kristersson, kungen?
Citera
2022-12-06, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vem blir hennes nästa projekt? Gunnar Strömmer, Ulf Kristersson, kungen?
Försvarsministern
Citera
2022-12-06, 09:22
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Försvarsministern

Hultkvisten? Kors då, hur långt är hon beredd att gå för att främja sin karriär? Hon måste förmodligen röka på något för att hamna i sänghalmen med Hultkvisten.

Asch, visst det är nu en ny regering, Då blir det Pål Jonson som blir den lycklige.
Citera
2022-12-06, 09:27
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Det behöver det inte nödvändigtvis vara - du kan få tillgodoräkna dig kurser från andra lärosäten. Det är upp till det universitet där du vill ta ut examen.

Så kan det vara. Men jag upplever att det har nu gått så långt att det är rimligt att ifrågasätta hennes CV ganska rejält, i synnerhet när hon uppenbarligen har ljugit om andra delar (att hon är polis).

En juristutbildning från USA kan inte enkelt konverteras till en svensk, eftersom man studerar helt olika juridiska system. Det KAN ju vara så att hon har gjort en utbytestermin, eller kanske två, som kan tillgodoräknas, men att man nämner det som kronan på ens utbildning är lite konstigt i så fall.

Jag får intrycket att hon är väldigt narcissistisk. Exempelvis säger hon ofta att hon har suttit ting i två tingsrätter. Man kan inte sitta ting två gånger, utan kan endast ha varit vid två tingsrätter vid ett byte. Men hon tar ofta upp detta som om hon var "extra bra".
Citera
2022-12-06, 09:28
Medlem
rapiers avatar
Fröken Staaf har helt klart gjort karriär med underlivet. Det man inte har i huvudet har man mellan benen... Vem blir nästa namn i den svarta boken efter vice rikspolischefen och ÖB - Gunnar Strömmer, Försvarsministern eller självaste Ulf K?
Lär jäsa inom polisen bland kvalificerade kollegor med polisutbildning som fått stå tillbaka vid tillsättningen av chefstjänsten på NOA.

Som chef för NOA har hon ansvaret för genomklappningen i våren påsk/Paludankravaller. Istället för degradering har hon fått en hittepåtjänst på Justitiedepartementet. Visar på korruptionen i Sverige.

Har förresten lyssnat på henne på ett föredrag för några år sedan. Hon körde en powerpoint i full polismundering (ej pistol och batong dock). Var väl inget nytt under solen hon berättade men hon såg fräsch och lite småkåt ut. Förstår att gubbarna har svårt att hålla tassarna borta.
Citera
2022-12-06, 09:29
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Lindas misstag var att hon gick till säkerhetschefen och snyftade. Hon borde varit försiktig om man inte har rent mjöl i säcken.
Citera
2022-12-06, 09:33
Medlem
Jag tror inte hon gjorde så mycket i Trojan Shield. Det var med all sannolikhet de erfarna sektionscheferna som gjorde jobbet på den svenska sidan. Hon satt väl bara i sin kontorsstol och pillade på fittan och tänkte ut en slug plan att förföra Bydén.
Citera
2022-12-06, 09:38
Medlem
Scott Danielss avatar
Jag får intrycket av att hon har polerat x antal vapen genom åren... Ska bli spännande att se vem som följer efter ÖB för hennes del. I övrigt genant för den högsta polisledningen med sådant här drama som inte får förtroendet att skjuta i höjden direkt.
Citera
2022-12-06, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Riktigt snygg. Hon förtjänar jobbet. Sluta klaga

Ja, hon har exakt den där bitchiga heroin-looken som jag gillar. Hade gärna sett att jag var en högt uppsatt chef inom polisväsendet som hon kunde få utnyttja för en högre tjänst.
Citera
2022-12-06, 09:48
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Så kan det vara. Men jag upplever att det har nu gått så långt att det är rimligt att ifrågasätta hennes CV ganska rejält, i synnerhet när hon uppenbarligen har ljugit om andra delar (att hon är polis).

En juristutbildning från USA kan inte enkelt konverteras till en svensk, eftersom man studerar helt olika juridiska system. Det KAN ju vara så att hon har gjort en utbytestermin, eller kanske två, som kan tillgodoräknas, men att man nämner det som kronan på ens utbildning är lite konstigt i så fall.

Jag får intrycket att hon är väldigt narcissistisk. Exempelvis säger hon ofta att hon har suttit ting i två tingsrätter. Man kan inte sitta ting två gånger, utan kan endast ha varit vid två tingsrätter vid ett byte. Men hon tar ofta upp detta som om hon var "extra bra".

Tydligen så ska hon ha både en jurist och ekonom examen. Kallar hon sig själv för civilekonom så bör hon troligen ha gått på Handelshögskolan i Stockholm - då mig veterligen endast denna läroanstalt har haft denna examenstitel under den tid hon varit aktiv student. I alla fall i närområdet fanns ingen utbildningsinstitution med den titeln för ekonomer under den här tiden (Stockholms U, Uppsala U, Södertörns H, Mälardalens H, Gävle-Sandviken H, Dalarnas H, Örebro H/U, Karlstad H/U, Linköpings U).

Hon kan ha parallell-läst utbildningar, två program samtidigt, det var möjligt på 90-talet, eller så har hon läst juristprogrammet och läst ekonomikurser som enskilda kurser och skapat en examen, tex fil/ek kandidat examen eller fil/ek. magister examen. Det senare alternativet känns som troligare. Till vardags kallar man ofta alla högskoleutbildade ekonomer för civilekonomer även om det inte är den formella examen för många. Men i ett CV ska man nog kalla sig efter vad som står i examensbeviset.

Hon kanske haft möjlighet att tillgodoräkna sig kurser från juristprogrammet för att snickra ihop ekonomexamen, typ hon läst 60 (det gamla poängsystemet) företagsekonomi eller nationalekonomi så att hon kan få kandidatexamen och sedan lagt till lite poäng från juristutbildning för utfyllnad så att hon når upp till 120 poäng.

Vad jag förstått så var hon aktiv student i slutet av 90-talet och början av 2000-talet. Inte så många läroanstalter hade juristutbildning med jur.kand. examen, idag har säkert fler kommit till. Det var väl bara vid 6 universitet (Stockholm, Lund, Uppsala, Göteborg, Umeå, Linköping) som man vid denna tid kunde ta jur.kand. examen.

Har hon gjort notarietjänstgöring så är den på två vad jag kan läsa mig till. Juristutbildningen är på 4,5 år. Hon kan som tidigast ha börjat universitet efter gymnasiet som för hennes del måste ha slutat 1995.

Hon ska dessutom tala flera språk? Arabiska? När ska hon ha hunnit med allt detta? Hon måste om det stämmer, verkligen vara en effektiv och lättlärd person.
Citera
2022-12-06, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
"Linda är en spännande person som haft många järn i elden. Som tonåring blev hon distriktsmästare i styrkelyft och satte nytt distriktsrekord i bänkpress. Som 17-åring gick hon i internatskola i Frankrike. Hon beskriver att det var en tuff period i livet att vara helt ensam i en ny värld där det var svårt göra sig förstådd och dessutom i en kultur som var annan än den hon var van vid. När hon fyllde 19 år och fortfarande gick i gymnasiet tog hon lastbilskort och började direkt efter studenten att köra långtradare runt hela Sverige. I samma veva tog hon också flygcertifikat för privatflyg, vilket hon sen sysslade med i flera år."

vet någon här i lastbilssvängen om det stämmer att hon körde tradare runt i hela sverige, och att hon satt distriktrekord i bänkpress? Eller detta med internatskolan?

Jag är beredd att tro att det mesta av ovanstående är lögn. Kan hon flyga flygplan? Pratar hon franska? Kan hon ens köra en långtradare?

Man skulle vilja veta NÄR hon har tagit sina examen o var? Borde inte vara svårt för henne att ta fram beviset för att rentvå sitt namn - men det kommer inte att ske, eftersom hennes CV är ett hittepå..

Hon är inte en ”mästermanipulatör” utan männen på dessa höga poster är tvärtom: lättlurade kåtbockar. Helt rätt att de nu får skämmas ögonen av sig..
Citera
2022-12-06, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Undrar hur många polischefer hon knullat innan Löfving för att ta sig fram, gissar på fem styck.
Hon kanske gått laget runt varje nattpass ?

Eliasson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in