2022-12-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Nej. JJ ljög, det tror jag alla förstår vid det här laget.

På samma sätt som att hon menade att hennes mamma skulle köra henne till McD. Även då ljög hon.

Hastigt påkomna lögner för att komma ur situationen där och då, men som blir omöjliga för henne att förklara senare för polisen.
Ja men problemet är ju att de känns bättre tro på vad hon säger, på den tiden då visste hon ju inget om Toves försvinnande är min hypotes och har ju ingen anledning till att ljuga om man ser det så. Tänk om hon pratat sanning?

Tror att JJ tänker och rör sig väldigt snabbt hit och dit och de gör de svårt hänga med i svängarna.

Hon sa ju att hon besökt någon på söndagsmorgonen ute i Nye, vilket ju inte kan vara så svårt kolla upp om de stämmer.

Jag tycker vi ska vara mer försiktiga här i på FB
Citera
2022-12-04, 10:33
Medlem
Citat:
Rhis, du fortsätter med oändligt många rena faktafel. Därtill nästan idel logiska kullerbyttor. Flera användare har varit vänliga nog att rätta alla dina faktafel - men ändå fortsätter du med exakt samma faktafel i nya inlägg.

Vi förstår att du vill rikta bort misstankarna från tjejerna. Men med inlägg som det ovan gör du tyvärr bara bort dig.

Om jag har faktafel? så påpeka det i så fall! Alltså INTE fakta som kommer från grannen under!
En annan sak på samma tema. Vad svarade JJ på den oundvikliga frågan från grannarna i trapphuset "vad var det som hände i lägenheten för ett tag sedan?", om det inte nu var det att MH spytt och ramlat som var svaret?

Hur som helst så får vi väl vänta på svaret. Jag bara berättar mina tankar då de är lika trovärdiga för mig som era uppfattningar om av vad som hände.
Kom bara ihåg att. En annan mgm KAN ha placerat ut Tove EFTER att ha fått uppgifter om JJ och MHs rörelseschema, när allt lugnat ner sig.

Sen så kan det ju mina idéer uppfattas som galna, men alla galna idéer måste till för att hitta rätt mgm!
Citera
2022-12-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Ja men problemet är ju att de känns bättre tro på vad hon säger, på den tiden då visste hon ju inget om Toves försvinnande är min hypotes och har ju ingen anledning till att ljuga om man ser det så. Tänk om hon pratat sanning?

Tror att JJ tänker och rör sig väldigt snabbt hit och dit och de gör de svårt hänga med i svängarna.

Hon sa ju att hon besökt någon på söndagsmorgonen ute i Nye, vilket ju inte kan vara så svårt kolla upp om de stämmer.

Men varför säger hon att cykeln tillhör någon annan som hon namnger när hon vet att det är Toves, det är ju en lögn, det är inget man kan välja att tro på vad hon säger som du uttrycker det.
Citera
2022-12-04, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J

Vilket polisen redan kollat upp - och därför JJ sitter i häktet.

Att du vill rikta bort misstankarna från tjejerna är uppenbart. Alla dina inlägg handlar om det, från ditt nyreggade konto dessutom. Du är inte ute efter att vara "försiktig".
Citera
2022-12-04, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Enligt uppgift i tråden (som jag finner mycket trovärdig) finns även bild/bilder från åtelkamera/kameror, nära fyndplatsen.

Polisen säger visserligen att det var inga tips eller övervakningsfilmer som ledde dom till fyndplatsen. Utesluter givetvis inte att filmer plockats in efter kroppen hittats.
Citera
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Om jag har faktafel? så påpeka det i så fall! Alltså INTE fakta som kommer från grannen under!
En annan sak på samma tema. Vad svarade JJ på den oundvikliga frågan från grannarna i trapphuset "vad var det som hände i lägenheten för ett tag sedan?", om det inte nu var det att MH spytt och ramlat som var svaret?

Hur som helst så får vi väl vänta på svaret. Jag bara berättar mina tankar då de är lika trovärdiga för mig som era uppfattningar om av vad som hände.
Kom bara ihåg att. En annan mgm KAN ha placerat ut Tove EFTER att ha fått uppgifter om JJ och MHs rörelseschema, när allt lugnat ner sig.

Sen så kan det ju mina idéer uppfattas som galna, men alla galna idéer måste till för att hitta rätt mgm!

Så nån har lagrat kroppen och räknat ur var polisen bör hitta den. Personen vet att just det stället inte är genomsökt till 100% och lyckades föra dit kroppen utan att någon la märke till det.....
Känns ju inte helt troligt.
Citera
Medlem
Citat:
Jag bara berättar mina tankar då de är lika trovärdiga för mig som era uppfattningar om av vad som hände.

Nej, dina tankar är inte lika trovärdiga. De går emot all fakta polisen lämnat och allt logiskt resonemang man kan kräva från en tänkande individ. Dina tankar är enbart trams!

Finns absolut inget som talar för det du påstår. Och det är just därför polis, åklagare och domstol sett till att tjejerna sitter inlåsta.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-12-04 kl. 10:45.
Citera
2022-12-04, 10:41
Medlem
Citat:
Vilket polisen redan kollat upp - och därför JJ sitter i häktet.

Att du vill rikta bort misstankarna från tjejerna är uppenbart. Alla dina inlägg handlar om det, från ditt nyreggade konto dessutom. Du är inte ute efter att vara "försiktig".
Ja, hon sitter i häktet, och tur är väl de då lynschen går. Kom ihåg hon.är inte dömd än!
Citera
2022-12-04, 10:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Sen har vi polisens spårning av båda MGMs mobilers rörelser under natten. (som gjorde att T hittades)
Spårningen bör även placera båda MGM vid samma tidpunkt, på samma plats där kameran befinner sig.
Din källa har rätt även den på ditvägen syns ansiktet på MGM 1 på återvägen syns ansiktet på MGM 2.
Finfina kameror dessa nya modeller t.o.m en rostfläck på sidoskärmen syns tydligt på bilderna……..

Det här borde vara svårt att bortförklara för tjejerna, dvs om bilen går att identifiera och/eller tjejerna.
Har sett vid annan förundersökning att bilder i mörkret kan bli gryniga, reg skylt inte syns, person i bilen inte går att identifiera säkert osv. Men tillsammans med annat, såsom uppkopplingar och andra bilder i tidslinjen kan man ändå med stor sannolikhetet säga att detta bör kunna vara denna bil.

Om nu kameran är av ny modell kan vi hoppas på bevisning som är starkare. Rostfläck, det är förhoppningsvis en fläck som identifierar bilen.

Om det stämmer med att tjejerna setts vid Illharjen, kan tjejerna även sett att de observerats. Is skulle de kunna ha knåpat ihop varför de varit ute åt det hållet.

Men som jag ser det, finns det inte förklaringar till en resa på 2 timmar åt Nye hållet som kan verka trovärdiga i ljuset av att Tove varit hos mgm sent på natten, och sedan hittas i område åt samma håll...
Citera
2022-12-04, 10:46
Medlem
Det känns som att genom hela tråden har JJ utmålats som den som styrt det hela, den manipulerande, och MH som hennes "offer" (dock kanske lika skyldig till brott). Hur började egentligen detta? Att se dem på det sättet?
Citera
2022-12-04, 10:47
Medlem
Citat:

Det är väl en jävla tur att du inte är utredare iaf haha... jag tror polisen jobbar på lite mer konkret bevisning, det är därför vi har dessa två tjejer häktade nu
Citera
2022-12-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainjules
Det känns som att genom hela tråden har JJ utmålats som den som styrt det hela, den manipulerande, och MH som hennes "offer" (dock kanske lika skyldig till brott). Hur började egentligen detta? Att se dem på det sättet?

Jag funderar också på det. Skenet kan bedra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in