2022-12-03, 22:03
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Eller också var hon deprimerad och gick sin väg in i skogen,( läste av Flurp att de hade trott det i början, då de inte heller hade nån gärningsman.) Kanske var de därför JJ var och red i området dagen därpå? Hon anade att Tove mådde dåligt och då hon i nte kommit hem till Aw så blev han kanske orolig och skulle leta efter henne?

At TT skulle dött en naturlig död är väl det i nuläget allra mest uteslutna scenariot. Läs sammanfattningarna så kommer du nog fram till samma sak
Citera
2022-12-03, 22:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Nej tyvärr, jag vet alldeles för lite om det och MH, för att komma på något värt att dela här.
Det var ju synd, jag som satt mitt hopp till dig!
Jag tänkte inte specifikt M, utan mer i generella termer, typ tankemodellen du delat tidigare. Applicera det kan jag själv roa mig med.
Citera
2022-12-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
At TT skulle dött en naturlig död är väl det i nuläget allra mest uteslutna scenariot. Läs sammanfattningarna så kommer du nog fram till samma sak
Ja, kan hända, med de visste ju inte J då på morgonen, om hon var ute och sökte henne. Kanske fick dom veta av Toves pojkvän att de hänt nått , och gav sig ut att söka efter henne?
Citera
2022-12-03, 22:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ja det blev nog värre då men i februari rapporterades det att de pga digitaliseringen avgjort fler mål, dvs det är bättre nu.
Källa Domstolsverket.
Enligt artikeln är det väldigt stor skillnad i landet, där Uddevalla ligger i botten och Stockholm i topp. Och i kommunen där jag bor är det bra mycket bättre än i grannkommunen, så det är endast genomsnittligt det går bättre, inte generellt.

Korrigering: Uddevalla ska det vara.
Senast redigerad av sybel 2022-12-03 kl. 22:17. Anledning: korrigering
Citera
2022-12-03, 22:14
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ja, kan hända, med de visste ju inte J då på morgonen, om hon var ute och sökte henne. Kanske fick dom veta av Toves pojkvän att de hänt nått , och gav sig ut att söka efter henne?

Fast... Öh... Din hypotes var att TT var deprimerad och dog en naturlig eller självorsakad död i skogen?
Hon kan ju inte ha dött naturligt och vara mördad på samma gång?
Citera
2022-12-03, 22:21
Medlem
Citat:

Om hon nu skulle varit deprimerad och gått ut för att "ta livet av sig", varför slänger hon cykeln och går flera kilometer ut till JJs pappa(som dessutom skulle ta flera timmar) för att sedan bli mördad(av vem?) mitt ute i skogen och mitt i natten?

samtidigt som hon lämnar mobilen tillsammans med JJ och MH..

Hur troligt tycker du att det låter?
Citera
2022-12-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ok, om det stämmer respekterar jag att du inget kan säga, återstår att se om du har rätt, jag tror ändå på kortare tid 😊

Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8

Tack för en vettig kommentar!
Var just på väg att uppmana till detsamma, dvs läs sammanfattning på sid1!

Det minst troliga är att försöka uppfinna nya teorier när precis allt pekar åt ett håll hittills.

Dem kommer att få väldigt svårt att komma runt varför de var ute och flängde flera timmar precis efter det troliga mordet.

Är redan hyfsat övertygad om att obduktion, teknisk bevisning från mgm, hall och bil, vittnen, kameror, uppkopplingar, googlingar, sms osv kommer att landa i "utom rimligt tvivel" och att indiciekedjan håller hela vägen.
Citera
2022-12-03, 22:31
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Tack för en vettig kommentar!
Var just på väg att uppmana till detsamma, dvs läs sammanfattning på sid1!

Det minst troliga är att försöka uppfinna nya teorier när precis allt pekar åt ett håll hittills.

Dem kommer att få väldigt svårt att komma runt varför de var ute och flängde flera timmar precis efter det troliga mordet.

Är redan hyfsat övertygad om att obduktion, teknisk bevisning från mgm, hall och bil, vittnen, kameror, uppkopplingar, googlingar, sms osv kommer att landa i "utom rimligt tvivel" och att indiciekedjan håller hela vägen.

Hoppas på motiv också så det här mysteriet inte behöver leva vidare i all oändlighet!
Citera
2022-12-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen tack!

Förstår att du på inget vis vill avslöja din källa.
Och frågar utan att begära ett svar; är det så att du fått detta via pm eller hur ska jag formulera det, på annat sätt?
Fått det muntligt från en bekant sedan många år tillbaka, en vars arbete ger viss insyn.
Citera
2022-12-03, 22:37
Medlem
Yatsys avatar
Kan dödsorsak vara förgiftning? Om det varit yttre våld bör det inte varit svårt att delge den uppgiften under dom fyra veckor som gått.
Citera
2022-12-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror eg. inte på överdos, men kanske hon fått i sig tillräckligt för att bli ordentligt omtöcknad och därför inte gav hals när J/M gav sig på henne.
Men mnjaä, det känns mest som lite fria fantasier, för det är bara lösa rykten om droganvändning. Det finns inte ens något som pekar ditåt av det vi hittills fått veta.

Ja, så kan det va. Att hon blev lättare att övermanna.. själv har jag dock fortfarande problem att hitta ngt vettigt motiv om det inte är så att ngn av MGM har liksom fått ngn snedtändning typ.. Förstår inte hur ngt sånt här trams kan ha lett till dödligt våld.. oförståeligt.. verkar ju bara vart löjliga bråk dem sinsemellan så blir intressant att se uppföljningen efter det här
Citera
2022-12-03, 22:44
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Kan dödsorsak vara förgiftning? Om det varit yttre våld bör det inte varit svårt att delge den uppgiften under dom fyra veckor som gått.

Har du läst ett obduktionsprotokoll? De är väldigt omfattande, och det är en hel rapport som ska skrivas. Dessutom är köerna väldigt långa, och ingen har förtur.
Även om allt vore klart så är det ändå ingen som kommer att delge dig de uppgifterna förrän åtal väcks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in