2022-12-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Jag håller med dig till 100%. Även om jag delat en tanke nångång.
Ibland är det dock svårt att scrolla tex när @rhis enträgna "grannen gjorde det teori" kommer. Den är så bisarr att jag inte kan motstå att läsa.

Bra! Därför att jag har svårt att se hur då speciellt JJ uppträdde dagen efter om hon hade mördat TT, (av det som jag kunnat läsa mig till).
1. Varför mörda i sin egen lägenhet när många visste att de bråkat.
2. Hur kan någon 20-årig tjej som just mördat åka och köpa hamburgare? bara att komma på det som undanflykt?
3. Varför ville hon kolla i den röda bilen? kanske för att se om Tove fått skjuts och därför lämnat cykeln?
4. Om de (JJ och MH) hade mördat Tove, varför skulle de i så fall flytta cykeln efter McD-resan? det var ju redan avslöjat att den stod kvar?
5. Varför skulle JJ släpa med sig en död Toves mobil till McD?
6. Om hon mördat Tove i lägenheten och kört Tove i bilen, så skulle hon väl inte ha tid att rida och lägga ut grepen för försäljning? Hon borde ju ha städat bil och lägenhet från alla spår och inte haft tid till annat!
6. Formuleringen om hur försoningen gick "vi kommer att hälsa men inte vara vänner i fortsättningen", väldigt konstig formulering om man vet att Tove är död?

Varför jag tror grannen under ljuger och är min huvudmisstänkta.
1. Dunsarna som hördes kunde lika gärna komma från deras lägenhet "grannen under", det hörs lika bra för grannen mitt emot.
2. Varför dröjde de kvar i trapphuset efter dunsarna? Vad trodde de att de skulle se? någon som mördat JJ? då skulle man väl ha ringt polisen direkt! Tror att de ringde på för att se till att ingen kom ut när de bar ut Tove! Sen kom ju JJ och överraskade dem.
3. Grannen ljuger om att han frågade vems cykel det var, han gjorde det för att han såg att JJ kände igen cykeln.
4. Grannen påstår att JJ såg orolig ut motsägs av att hon glatt sprang till sin vän i den röda bilen.
5. Om min teori håller så låg Tove i grannens bil vid McD färden.

Sätter inge prestige i om ni bedömer min teori som galen, men jag står för den av det jag har läst hitintills.
Citera
2022-12-03, 20:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
https://www.flashback.org/sp82510629

Jamen tack!

Förstår att du på inget vis vill avslöja din källa.
Och frågar utan att begära ett svar; är det så att du fått detta via pm eller hur ska jag formulera det, på annat sätt?
Citera
2022-12-03, 20:40
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ingen respons, utan en undran:
Kan du hjälpa mig med en tankemodell till varför M antyder att J kan vara inblandad. Jag är inne på två spår men skulle önska lite kött på benen.

Nej tyvärr, jag vet alldeles för lite om det och MH, för att komma på något värt att dela här.
Citera
2022-12-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
6. Formuleringen om hur försoningen gick "vi kommer att hälsa men inte vara vänner i fortsättningen", väldigt konstig formulering om man vet att Tove är död?

Ingen konstig grej alls att säga om man vet att personen är död.
”Vi har pratat ut om det/Vi kommer inte vara vänner längre” är ungefär samma som ”hon lyssnade inte på vad jag sa så jag hade ihjäl henne, och nu slipper jag henne”
Citera
2022-12-03, 20:54
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
▪️Grannen under är inte anhållen misstänkt
▪️Grannen under är hörd som (huvud/)vittne
▪️Grannen unders vittnesmål pekar i riktning mot våld
▪️Grannen unders vittnesmål kan peka mot ett mord, alldeles intill, i huset där han bor
▪️Grannen unders vittnesmål implicerar att han var med den som på sannolika skäl är misstänkt för mord, på mordnatten, i nära anslutning till då mordet förmodas ha skett
▪️Grannen under söker upp (ringer på) den som på sannolika skäl misstänkt för mord

1. Om grannen är mördaren - varför riktar han polisens uppmärksamhet mot en plats bara meter bort ifrån honom själv?
I huset där han bor?

2. Om grannen är mördaren - varför upplyser han polisen om, att han under mordnatten färdats, i bil dessutom, ihop med den som sitter häktad för mord?

3. Om grannen är mördaren - varför upplyser han om att han var i närheten av en trolig brottsplats (både under - och utanför) under mordnatten?

4.Om grannen är mördaren - varför upplyser han polisen om, att han ser spår av Tove, i form av hennes cykel under mordnatten?

5. Om grannen är mördaren - varför berättar han att han hört märkliga dunsar på ca 50-100 kg alldeles ovanför? Slag när han är utanför? Under mordnatten.

Att förenklat uttryckt säga :

" - Polisen, polisen! Jag var där! Jag bor där! Jag hörde mordet! Jag var under, utanför och med mördaren! I ett fordon med bagageutrymme! Jag såg att Tove varit i närheten av mig! Allt detta var jag med om under mordnatten när mordet skedde!"

..måste vara en ovanlig strategi? Har aldrig någonsin stött på det här beteendet förut (och då har jag ändå försökt fördjupa mig i rätt många mördares psyken).

Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Bra!

Sätter inge prestige i om ni bedömer min teori som galen, men jag står för den av det jag har läst hitintills.

Rhis!

Hur ställer du dig till hela inlägget överst?
Både punkterna och frågorna 1-5 där?

Det faller ju helt och hållet på sin orimlighet.

Citera
2022-12-03, 21:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ja, samma visa år efter år. Vet dock inte om det är extra illa nu. I häktade mål måste dock första förhandlingsdagen påbörjas inom 2 veckor efter att åtal väcks, så i det här fallet blir det ingen väntetid vid tingsrätten.
Det påstods i artikel att många Tingsrätter blev efter i pandemin och att de inte kommit ikapp sedan dess.
Citera
2022-12-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
En man var såklart inblandad också.
Eller också var hon deprimerad och gick sin väg in i skogen,( läste av Flurp att de hade trott det i början, då de inte heller hade nån gärningsman.) Kanske var de därför JJ var och red i området dagen därpå? Hon anade att Tove mådde dåligt och då hon i nte kommit hem till Aw så blev han kanske orolig och skulle leta efter henne?
Citera
2022-12-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, strypning under någon minut där Tove också kämpar emot är väl troligt. För att en strypning med armar och händer ska bli lyckad, kräver i regel en stor skillnad i styrkeförhållanden. Sån man ser mellan män och kvinnor. Även om J var stor är jag tveskam till att hon ensam skulle klara av att strypa T utan hjälpmedel som skärp, påse eller M. Hopp på kroppen är också rimligt om dom får panik över att strypningen inte lyckas.

Skadorna på kroppen kan avslöja mycket. Om både blåmärken och spår efter strypning hittas, kanske båda kan bindas till mordet.

Ja alltså JJ och MH klan ha bundit hennes armar också. Hoppas de får maxstraff!!!!!

Det de har gjort är så jävla fel, vidrigt och onödigt!!!!!!!!
Citera
2022-12-03, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Eller också var hon deprimerad och gick sin väg in i skogen,( läste av Flurp att de hade trott det i början, då de inte heller hade nån gärningsman.) Kanske var de därför JJ var och red i området dagen därpå? Hon anade att Tove mådde dåligt och då hon i nte kommit hem till Aw så blev han kanske orolig och skulle leta efter henne?

Ja så kan det vara.

Fast sen tydde väl inte upptäckten utan ökade misstake om brott.
Citera
2022-12-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja så kan det vara.

Fast sen tydde väl inte upptäckten utan ökade misstake om brott.
Ja, fast de kan förklara JJ s ridtur tidigt på morgonen eller när de va.
Citera
2022-12-03, 21:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bra!
Det är ju helt galet att involvera grannen i detta mord. Varför i helvete skulle grannen mörda T?

Han kanske överföll henne och drog ner henne i källaren när hon var på väg hem?
Citera
2022-12-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det påstods i artikel att många Tingsrätter blev efter i pandemin och att de inte kommit ikapp sedan dess.

Ja det blev nog värre då men i februari rapporterades det att de pga digitaliseringen avgjort fler mål, dvs det är bättre nu.

Källa Domstolsverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in