Citat:
Bra! Därför att jag har svårt att se hur då speciellt JJ uppträdde dagen efter om hon hade mördat TT, (av det som jag kunnat läsa mig till).
1. Varför mörda i sin egen lägenhet när många visste att de bråkat.
2. Hur kan någon 20-årig tjej som just mördat åka och köpa hamburgare? bara att komma på det som undanflykt?
3. Varför ville hon kolla i den röda bilen? kanske för att se om Tove fått skjuts och därför lämnat cykeln?
4. Om de (JJ och MH) hade mördat Tove, varför skulle de i så fall flytta cykeln efter McD-resan? det var ju redan avslöjat att den stod kvar?
5. Varför skulle JJ släpa med sig en död Toves mobil till McD?
6. Om hon mördat Tove i lägenheten och kört Tove i bilen, så skulle hon väl inte ha tid att rida och lägga ut grepen för försäljning? Hon borde ju ha städat bil och lägenhet från alla spår och inte haft tid till annat!
6. Formuleringen om hur försoningen gick "vi kommer att hälsa men inte vara vänner i fortsättningen", väldigt konstig formulering om man vet att Tove är död?
Varför jag tror grannen under ljuger och är min huvudmisstänkta.
1. Dunsarna som hördes kunde lika gärna komma från deras lägenhet "grannen under", det hörs lika bra för grannen mitt emot.
2. Varför dröjde de kvar i trapphuset efter dunsarna? Vad trodde de att de skulle se? någon som mördat JJ? då skulle man väl ha ringt polisen direkt! Tror att de ringde på för att se till att ingen kom ut när de bar ut Tove! Sen kom ju JJ och överraskade dem.
3. Grannen ljuger om att han frågade vems cykel det var, han gjorde det för att han såg att JJ kände igen cykeln.
4. Grannen påstår att JJ såg orolig ut motsägs av att hon glatt sprang till sin vän i den röda bilen.
5. Om min teori håller så låg Tove i grannens bil vid McD färden.
Sätter inge prestige i om ni bedömer min teori som galen, men jag står för den av det jag har läst hitintills.