2022-12-03, 17:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, detta är även för mig det mest troliga scenariet. Kanske vältes hyllor eller andra tyngre möbler i tumultet som får grannen att uppleva att hans tak skakar.

Men jag utesluter inte den mer makabra teorin att dom faktiskt fått ner T i en brudkista som dom tappar ner i golvet. Syftet med att få ner henne i kistan kan varit för att transportera henne levande.

Hm, vad tänker du att målet ska ha varit med att få henne ner i kistan levande?

Borde vara ganska svårt också. Utan skrik då alltså.

Tror om hon tagits ner i något, då har hon varit död. Hoppas jag också.
Citera
2022-12-03, 17:44
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag är helt övertygad om att M vet, annars tror jag inte hon sagt som hon gjorde. Men varför säga A men inte B? Det får jag inte ihop.

Väl ganska självklart att inte säga B dvs. att hon deltagit, hon påstår ju att hon sovit o inget vet.
Den som sover syndar inte, fast hon har ju sagt att T gått därifrån och JJ senare var borta en sväng.
Så sovit och inte hört, sett eller vet något men ändå lämna uppgifter om när, vem o vad njaaaa……
MH tror nog hon kommer undan genom att inte veta något, hon hade ju sovit ända till morgonen.
Citera
2022-12-03, 17:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Nu vet jag inte vad din teori är eller är smakdomare. Men lägg gärna fram din teori så ska jag svara på vad jag tycker är rena fantasier. Jag tror inte du tillhör dem som sänkt sig till @rhis nivå i vilket fall.

Smakdomare? Vad menas??

Jag tror (obs!!! Spekulation!!!! bäst att skriva)

Detta är huvudterorin.

Det finns möjligheter i mina funderingar att MH är mindre delaktig, men något är lite skumt med att hon ska ha sovit sig igeom allt och sedan påstår att hon tror att JJ kan med Toves död att göra.

Det enda som kan anses avvikande i mina teorier är att jag ändå ha vissa funderingar runt:
- att cykeln stod slarvigt parkerad
- att de första uppgifterna vi fått om ett samtal till pojkvännen vid 02:30 från Tove (som alltså inte stämmer) ändå skulle kunna vara någon slags aktivitet från Tove. Dock ehj samtal eller något som tyder på att Tove lever, utan typ något som vem som helst skulle kunna ha gjort.
Citera
2022-12-03, 17:57
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Som jag tidigare nämnt, så går båda mgm identifiera i bilen i samband med dumpningen via material från minst en kamera. Om du väljer att tro på den uppgiften eller ej är upp till dig, jag är övertygad om att min källa talar sanning men uppgiften är inte bekräftad någon annanstans.

Sen har vi polisens spårning av båda MGMs mobilers rörelser under natten. (som gjorde att T hittades)
Spårningen bör även placera båda MGM vid samma tidpunkt, på samma plats där kameran befinner sig.
Din källa har rätt även den på ditvägen syns ansiktet på MGM 1 på återvägen syns ansiktet på MGM 2.
Finfina kameror dessa nya modeller t.o.m en rostfläck på sidoskärmen syns tydligt på bilderna……..
Citera
2022-12-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hm, vad tänker du att målet ska ha varit med att få henne ner i kistan levande?

Borde vara ganska svårt också. Utan skrik då alltså.

Tror om hon tagits ner i något, då har hon varit död. Hoppas jag också.

Jag uppfattar grannarnas vittnesmål, att dom först hörde 2-3 höga dunsar och någon minut senare sparkar i väggar. Det förutsätter då att T var levande i kistan och sparkade inifrån med tejp över munnen (ja, det låter galet).

Vet inte vad målet skulle vara. Men tänker att någon typ av hämnd tar form på Nöjet efter örfilen. Inte nödvändigtvis mord, nån förnedring kanske eller köra iväg henne långt så hon skulle behöva ta sig hem själv utan mobil.
Citera
2022-12-03, 18:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Precis. Jag tror överdos, även om man såklart kan drabbas av panik i stunden om en person får överdos, egentligen är ganska lätt att gå fri ifrån. Det är väl bara att säga att personen själv tog drogen eller att man inte visste om. Men om hon dog av överdos finns inga förklaringar till dunsar/smällar.
Mer troligt att någon av mgm ev. fått en snetändning och ballat ur. Jag sysslar själv inte med droger men kan mkt väl tänka mig att en struntdiskussion kan balla ur fullkomligt och leda till att något sånthär sjukt händer. Men seriöst orkar inte vänta längre, vill bara veta nu vad som har hänt
Jag tror eg. inte på överdos, men kanske hon fått i sig tillräckligt för att bli ordentligt omtöcknad och därför inte gav hals när J/M gav sig på henne.
Men mnjaä, det känns mest som lite fria fantasier, för det är bara lösa rykten om droganvändning. Det finns inte ens något som pekar ditåt av det vi hittills fått veta.
Citera
2022-12-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Slutledningsförmåga som en badboll...
Det bor 9st till i samma trappuppgång, och är det något annat t ex narkotika osv så brukar polisen gärna ställa sig några uppgångar bort för att inte synas vid olika tillslag, så dom kan likagärna ha varit på en annan adress.
Polisen har själva sagt att dom inte har några fler misstänkta än dom 2st som sitter häktade.

Fast går ju inte bevisa vem då deras plan är att beskylla varandra.
Citera
2022-12-03, 18:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det känns så faktiskt.
Men kanske det sitter långt inne att erkänna att hon varit med om något så vidrigt?

Sedan funderar jag på om de misstänktas möjlighet att följa media kan inverka. Om MH läser att JJ inte erkänt, då sitter det kanske ännu längre in?

Hon är ju ocksp uppvuxen i ett kristet hem, där moral och handlingar, synd osv är något som kanske pratas mycket om på ett särskilt sätt? Och att hedra sina föräldrar?

Särskilt tungt kan det vara för henne att göra sina föräldraar besvikna när hon är adopterad?

Ja, som du ser, har jag inte mer svar än vad du har.
Det vore intressant att veta den möjliga psykologin bakom hennes antydan, för den är lurig.
Kanske Xedome har någon tillämpbar tankemodell?
Citera
2022-12-03, 18:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Väl ganska självklart att inte säga B dvs. att hon deltagit, hon påstår ju att hon sovit o inget vet.
Den som sover syndar inte, fast hon har ju sagt att T gått därifrån och JJ senare var borta en sväng.
Så sovit och inte hört, sett eller vet något men ändå lämna uppgifter om när, vem o vad njaaaa……
MH tror nog hon kommer undan genom att inte veta något, hon hade ju sovit ända till morgonen.
Med B menade jag inte att hon skulle erkänna sin del, utan ge underlag till varför hon trodde att J kunde vara inblandad, mer än att hon var "konstig" dagen efter. Kanske att hon sömndrucken ändå hört något misstänkt.
Nej, jag vet inte. Jag fattar bara inte varför hon antydde Js inblandning.
Citera
2022-12-03, 18:20
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Nu är de ju utbildade och till skillnad mot dig bryr de sig inte om sina egna fria fantasier när de ska utreda någon.

Du är pinsam i dina larviga påhittade historier som du lyfter fram som om de på något vis har något med verkligheten att göra.

Noll av det du skriver är relevant.

Pajas.

Självklart är han inte misstänkt för att polisen åker dit och samtalar.

Är du dum i huvudet? De kan ha frågat om vad som helst, bett honom bekräfta ditt eller beskriva datt.

Vi får väl se.

Och vem är det som är en pinsam och dum i huvudet?

Om du bara har massa skit att slänga ur dig kan du lika gärna vara tyst och bespara alla andra en taskig stämning.

Antar att det är som i verkliga livet för dig.
Få som vill veta av dig.
Citera
2022-12-03, 18:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag uppfattar grannarnas vittnesmål, att dom först hörde 2-3 höga dunsar och någon minut senare sparkar i väggar. Det förutsätter då att T var levande i kistan och sparkade inifrån med tejp över munnen (ja, det låter galet).

Vet inte vad målet skulle vara. Men tänker att någon typ av hämnd tar form på Nöjet efter örfilen. Inte nödvändigtvis mord, nån förnedring kanske eller köra iväg henne långt så hon skulle behöva ta sig hem själv utan mobil.

Usch, jag får nästan panik när jag tänker på det.
Hoppas inte att det här är något som har hänt.

Tycker att din teori om att möbler ramlar omkull kan vara en möjlighet till att det hörs så höga dunsar, blandat med att Tove kanske också faller omkull. Någon av tjejerna kan också ha fallit eller typ hoppat på Tove. Tove var ju fotbollstjej, och det kräver ganska mycket styrketräning. Kan tänka mig att hon käpade kraftfullt emot, sparkade och försökte komma upp.
Citera
2022-12-03, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bra!
Det är ju helt galet att involvera grannen i detta mord. Varför i helvete skulle grannen mörda T?

Tack
Jaa, men exakt!! Varför i helvete skulle han göra det?!
Jag blir inte klok på vissa människor här inne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in