Citat:
Ursprungligen postat av
Mary99
Jag har inte fakta så jag kan jämföra status på respektive trupper.
Så jag säger inte emot dig.
När det gäller varm mat, kaminer etc kan jag inte se varför inte ryska trupper kan ha tillgång till det i minst lika hög grad som för Ukros?
Det verkar vara önsketänkande att tro att vinterförhållanden är extra svåra för ryssar, det borde logiskt sett vara precis tvärtom.
Jo det kan man ju tro.
Vad beträffar vinteruniformerna har det gått till ungefär enligt följande:
1. Staten beställer vinteruniformer
2. Leverantören fakturerar uniformer till beställaren
3. Beställaren betalar leverantören
4. Några vinteruniformer levereras inte men beställaren attesterar fakturan.
5. Beställaren kvitterar leveransen som aldrig levererats och får en del av fakturabeloppet som belöning.
6. I böckerna har nu den ryska försvarsmakten 1,5 miljoner vinteruniformer
7. Leverantören får lejonparten av det fakturerade värdet och köper lyxyacht/lägenheter i väst.
Det är ungefär så det fungerar i Ryssland, hela industrin bygger på en korruptionsekonomi som jag tyvärr har varit en del av, dock bara en bråkdel.