Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Ja, strypning under någon minut där Tove också kämpar emot är väl troligt. För att en strypning med armar och händer ska bli lyckad, kräver i regel en stor skillnad i styrkeförhållanden. Sån man ser mellan män och kvinnor. Även om J var stor är jag tveskam till att hon ensam skulle klara av att strypa T utan hjälpmedel som skärp, påse eller M. Hopp på kroppen är också rimligt om dom får panik över att strypningen inte lyckas.
Skadorna på kroppen kan avslöja mycket. Om både blåmärken och spår efter strypning hittas, kanske båda kan bindas till mordet.
Ja, kanske. Vi hoppas att det finns tecken som ger fingervisning iaf.
Kan vara exempelvis blåmärken fotleder, Och/eller båda handlederna, samtidigt med strypning t ex. Knä på ryggen/bröstet.
Gm kan också ha skador, rivmärken och blåmärken.
Nu vet jag inte hur mörkhyad MH är nu på hösten och på kroppen. Hur lätt syns blåmärken på en väldigt mörk hud? Finns det andra sätt att avgöra blåmärken förutom ev värmeökning, svullnad om man inte med blott ögat kan avgöra?
Jag har lite svårt även jag att tänka att JJ skulle klara av det ensam, men utesluter det inte.
JJ är en relativit lång tjej, kanske även hon vältränad (?). Hästtjejer får ofta både bära höbalar, mocka och dra skottkärror osv. Ridningen i sig ger också träning, mycket benstyrka, balans där.
Tove var väl betydligt kortare, nu minns jag inte längre exakt, men ganska kort för att vara en ung tjej idag vill jag minnas?
Så det kan ha varit lättare för JJ av den anledningen än om de hade varit jämnlånga/stora.