2022-12-03, 18:32
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, detta är även för mig det mest troliga scenariet. Kanske vältes hyllor eller andra tyngre möbler i tumultet som får grannen att uppleva att hans tak skakar.

Men jag utesluter inte den mer makabra teorin att dom faktiskt fått ner T i en brudkista som dom tappar ner i golvet. Syftet med att få ner henne i kistan kan varit för att transportera henne levande.
Ett urspårat prank. Ja, varför inte? Det var min allra första tanke när jag hörde om mordet. Jag hade dock ingen idé om vad för slags prank.
Kista låter väldigt makabert, ja.
Just tanken med att köra T ut i ingenstans och lämna henne utan mobil har jag också varit inne på, men det rimmar illa med polisens uttalande efter de hittat henne.
Senast redigerad av sybel 2022-12-03 kl. 18:45. Anledning: Edit:
Citera
2022-12-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch, jag får nästan panik när jag tänker på det.
Hoppas inte att det här är något som har hänt.

Tycker att din teori om att möbler ramlar omkull kan vara en möjlighet till att det hörs så höga dunsar, blandat med att Tove kanske också faller omkull. Någon av tjejerna kan också ha fallit eller typ hoppat på Tove. Tove var ju fotbollstjej, och det kräver ganska mycket styrketräning. Kan tänka mig att hon käpade kraftfullt emot, sparkade och försökte komma upp.

Ja, strypning under någon minut där Tove också kämpar emot är väl troligt. För att en strypning med armar och händer ska bli lyckad, kräver i regel en stor skillnad i styrkeförhållanden. Sån man ser mellan män och kvinnor. Även om J var stor är jag tveskam till att hon ensam skulle klara av att strypa T utan hjälpmedel som skärp, påse eller M. Hopp på kroppen är också rimligt om dom får panik över att strypningen inte lyckas.

Skadorna på kroppen kan avslöja mycket. Om både blåmärken och spår efter strypning hittas, kanske båda kan bindas till mordet.
Citera
2022-12-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Slutledningsförmåga som en badboll...
Det bor 9st till i samma trappuppgång, och är det något annat t ex narkotika osv så brukar polisen gärna ställa sig några uppgångar bort för att inte synas vid olika tillslag, så dom kan likagärna ha varit på en annan adress.
Polisen har själva sagt att dom inte har några fler misstänkta än dom 2st som sitter häktade.

Källa på det? Haha nej skojar ju bara men verkar ju vara så jävla viktigt.
Citera
2022-12-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ett urspårat prank. Ja, varför inte? Det var min allra första tanke när jag hörde om mordet. Jag hade dock ingen idé om vad för slags prank.
Kista låter väldigt makabert, ja.

Nu är det långt ifrån alla som har en kista hemma. Men om hon hade det, är det en utmärkt sak att placera en kropp i, död som levande. Relativt ljudisolerad, lätt att bära, ingen ser vad som är i.
Citera
2022-12-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Vi får väl se.

Och vem är det som är en pinsam och dum i huvudet?

Om du bara har massa skit att slänga ur dig kan du lika gärna vara tyst och bespara alla andra en taskig stämning.

Antar att det är som i verkliga livet för dig.
Få som vill veta av dig.

Håller med, sprider bara dålig stämning. Bry dig inte om det!
Citera
2022-12-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fast går ju inte bevisa vem då deras plan är att beskylla varandra.
Om polisen kan bevisa att båda var med under mordet men inte vem som utförde själva mordet så fälls båda för medhjälp till mord. Det går inte längre att skylla på varandra så att man blir frisläppt.
Citera
2022-12-03, 18:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Nu är det långt ifrån alla som har en kista hemma. Men om hon hade det, är det en utmärkt sak att placera en kropp i, död som levande. Relativt ljudisolerad, lätt att bära, ingen ser vad som är i.
Tänk om de burit ner den (då J gick ner) när grannen öppnade dörren! Märklig tid att flytta möbler!
Citera
2022-12-03, 18:55
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Jag uppfattar grannarnas vittnesmål, att dom först hörde 2-3 höga dunsar och någon minut senare sparkar i väggar. Det förutsätter då att T var levande i kistan och sparkade inifrån med tejp över munnen (ja, det låter galet).

Vet inte vad målet skulle vara. Men tänker att någon typ av hämnd tar form på Nöjet efter örfilen. Inte nödvändigtvis mord, nån förnedring kanske eller köra iväg henne långt så hon skulle behöva ta sig hem själv utan mobil.

Kan det inte räcka med att J snor mobilen bara. På väg hem (delad resväg), efter samtal T-A 01:49. Det skulle förklara en del:

▪️Kompensation för utebliven vaktreprimand, Nöjet. J hämnas själv.
▪️Slarvig cykelparkering i affekt;
▪️Tove tvungen att följa med J in.
Inte tvingad. Inte tystad.
▪️Avvikelse vid meddelande 02:30.
▪️Mobilen kvar i Js ficka på McD.

Ja ja. Ska inte tjata. Men jag tror på enkelhet, inte omständiga komplikationer. Det skulle kunna förklara en del, om J snott Ts mobil.
Senast redigerad av Xedome 2022-12-03 kl. 19:19.
Citera
2022-12-03, 18:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, strypning under någon minut där Tove också kämpar emot är väl troligt. För att en strypning med armar och händer ska bli lyckad, kräver i regel en stor skillnad i styrkeförhållanden. Sån man ser mellan män och kvinnor. Även om J var stor är jag tveskam till att hon ensam skulle klara av att strypa T utan hjälpmedel som skärp, påse eller M. Hopp på kroppen är också rimligt om dom får panik över att strypningen inte lyckas.

Skadorna på kroppen kan avslöja mycket. Om både blåmärken och spår efter strypning hittas, kanske båda kan bindas till mordet.

Ja, kanske. Vi hoppas att det finns tecken som ger fingervisning iaf.
Kan vara exempelvis blåmärken fotleder, Och/eller båda handlederna, samtidigt med strypning t ex. Knä på ryggen/bröstet.

Gm kan också ha skador, rivmärken och blåmärken.
Nu vet jag inte hur mörkhyad MH är nu på hösten och på kroppen. Hur lätt syns blåmärken på en väldigt mörk hud? Finns det andra sätt att avgöra blåmärken förutom ev värmeökning, svullnad om man inte med blott ögat kan avgöra?

Jag har lite svårt även jag att tänka att JJ skulle klara av det ensam, men utesluter det inte.
JJ är en relativit lång tjej, kanske även hon vältränad (?). Hästtjejer får ofta både bära höbalar, mocka och dra skottkärror osv. Ridningen i sig ger också träning, mycket benstyrka, balans där.

Tove var väl betydligt kortare, nu minns jag inte längre exakt, men ganska kort för att vara en ung tjej idag vill jag minnas?

Så det kan ha varit lättare för JJ av den anledningen än om de hade varit jämnlånga/stora.
Citera
2022-12-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Stämmer, läste i någon nyhetsartikel för några veckor sedan att just då hade dom 16 veckors handläggningstid på avdelningen för DNA.(hittar inte artikeln nu)
Så när folk säger att "polisen har inga bevis" eller "dom har kört fast" så är det för att dom helt enkelt får sitta och vänta på provsvar.
Har även läst några artiklar där misstänkta har blivit släppta från häktet just för att NFC tagit för lång tid på sig, men i detta fallet så får dom fortsatt häktning vilket är positivt för då har åklagaren så starka bevis för att kunna ha dom kvar.

Källa på långa handläggningstider och släppta ur häktet pga NFC:
https://www.expressen.se/nyheter/slapps-ur-haktet-for-lang-handlaggningstid/

Suck och stööön! Det är inte bara NFC som har extremt långa väntetider, det är likadant hos alla myndigheter i Sverige. Fattar inte varför man inte anställer fler folk. Snålhet? Ett exempel är 11414 till polisen och där är det 2 timmars väntetid. Vilken tid på dygnet man än ringer.

Något är allvarlit fel när man inte kommer fram på nummer som inte är 112.
Citera
Medlem
Det här om överdos, vilka droger pratar vi om då?
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch, jag får nästan panik när jag tänker på det.
Hoppas inte att det här är något som har hänt.

Tycker att din teori om att möbler ramlar omkull kan vara en möjlighet till att det hörs så höga dunsar, blandat med att Tove kanske också faller omkull. Någon av tjejerna kan också ha fallit eller typ hoppat på Tove. Tove var ju fotbollstjej, och det kräver ganska mycket styrketräning. Kan tänka mig att hon käpade kraftfullt emot, sparkade och försökte komma upp.
Om jag spinner vidare:
Kanske är det ett skåp/hylla som faller över T. J/M ska lyfta skåpet, men tappar taget. Då kommer nästa duns. Det skulle kunna ge de skador som syntes direkt när hon hittades och som hon inte kunnat tillfoga sig själv.
Hur skulle J/M kunna förklara detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in