2022-12-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Absolut, beteendet efteråt är ännu märkligare än om hon skulle "råkat" döda Tove. För der kan ju ha varit oavsiktligt, kanske som när en polis nyligen dödade en man genom att sätta sig över mannens övre rygg så denne inte kunde andas. När det ringde på dörren kanske de höll kvar sitt grepp för länge (en teori) för att tysta offret. Upptäckte sen att hon var död. Men att sedan försöka gömma undan liket, ljuga om sin inblandning osv... Nej det är kanske svårast att förstå av allt. Då är man både kall och beräknande ja.

Fetade: så tänkte jag också att det kan ha gått till… Men just det hur de sen agerade. Chock kan man tänka sig. Men att sen hålla tyst så länge under häktningstiden…🤔
Citera
2022-12-03, 13:21
Medlem
Jag har funderat en del över varför inga skrik från offret hörts, och vad som orsakat dom höga dunsarna. Om man bortser från problemet och det makabra att få ner T i en brudkista så skulle avsaknaden av skrik och dom höga dunsarna stämma överens med en tung kista som tappas i golvet.

Grannens beskrivning av att dunsarna var så höga så taket skakade kan visserligen vara felaktig. Men stämmer dom så har jag svårt att tro att det är mjuka kroppar som orsakat dom.
Citera
2022-12-03, 13:32
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
En sak som jag funderar över.
Är om JJ kommer igenom den här p7an för hon vet hur man säger de rätta sakerna och för att hon är en ung kvinna, som inte förekommer i polisens register tidigare.

Jösses.
Klassikern:
”Jag har provat en gång, men kände mig…”

Really?
Här lägger hon sig säkert nära sanningen.
Utelämna de andra drogerna som faller henne bättre i smaken.

Då erkänner hon droger, fast ändå inte. Ett snyggt sätt att gå runt. Men knappast första gången den meningen använts.

Men det vet väl både psykologer och poliser idag.
De underskattar väl inte tjejerna nu just för att de är unga och av honkön?

Vad krävs egentligen för att de ska märka att en person har psykotiska drag?
Det kan ju vara väldigt svårt att upptäcka. Särskilt när det är en kvinna som lärt sig hur de borde vara och agera.

Jag har själv träffat en kvinnlig psykopat.
Det tog lång tid innan omgivningen märkte något. Vissa förstod nog aldrig.
Men hon var otroligt charmig. Hon märkte att jag såg rätt igenom henne. Då var hon inte så charmig kan jag säga.
Jag funderade väldigt på varför ingen såg det jag såg.
Inte förrän mängder av lögner kom upp till ytan var det några som vaknade upp. Jag tog ett jättekliv bort från den hör personen. Ansåg att det kunde bli farligt.

Det kanske var de Tove giorde, hon såg rätt igenom JJ och hennes BS?
Nu är de ju utbildade och till skillnad mot dig bryr de sig inte om sina egna fria fantasier när de ska utreda någon.

Du är pinsam i dina larviga påhittade historier som du lyfter fram som om de på något vis har något med verkligheten att göra.

Noll av det du skriver är relevant.

Pajas.
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Då är han nog misstänkt.
Självklart är han inte misstänkt för att polisen åker dit och samtalar.

Är du dum i huvudet? De kan ha frågat om vad som helst, bett honom bekräfta ditt eller beskriva datt.
Citera
2022-12-03, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII

Är du dum i huvudet? De kan ha frågat om vad som helst, bett honom bekräfta ditt eller beskriva datt.

Nu tror jag nog iofs att han var ironisk
Citera
2022-12-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har funderat en del över varför inga skrik från offret hörts, och vad som orsakat dom höga dunsarna. Om man bortser från problemet och det makabra att få ner T i en brudkista så skulle avsaknaden av skrik och dom höga dunsarna stämma överens med en tung kista som tappas i golvet.

Grannens beskrivning av att dunsarna var så höga så taket skakade kan visserligen vara felaktig. Men stämmer dom så har jag svårt att tro att det är mjuka kroppar som orsakat dom.

Brudkistan, är det en teori eller något som bekräftats?
Citera
2022-12-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Brudkistan, är det en teori eller något som bekräftats?

Enbart en teori. Vet inte ens om hon hade en brudkista hemma.
Citera
2022-12-03, 14:31
Medlem
Rengens avatar
Citat:

Säger inte att det var så men dunsarna (benspark tex) och avsaknad av skrik kan som tidigare sagts tyda mer på strypning.
Tänk på: "No oxygen means no sound".
Citera
2022-12-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Nu är de ju utbildade och till skillnad mot dig bryr de sig inte om sina egna fria fantasier när de ska utreda någon.

Du är pinsam i dina larviga påhittade historier som du lyfter fram som om de på något vis har något med verkligheten att göra.

Noll av det du skriver är relevant.

Pajas.

Du har så rätt. Men han skulle fortsatt kunna vara misstänkt, vi vet inte.
Citera
2022-12-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Säger inte att det var så men dunsarna (benspark tex) och avsaknad av skrik kan som tidigare sagts tyda mer på strypning.
Tänk på: "No oxygen means no sound".

Ja, det är väl det mest logiska. Det är grannarnas beskrivning av dunsarna jag inte tycker överensstämmer med en strypning. Beskrivningen att det lät som någon ställde ner en soffa 2-3 gånger tycker inte jag överensstämmer med att en, eller två kroppar åker i golvet. Hade det varit 1 duns hade jag haft lättare att köpa att T drattade i golvet.
Citera
2022-12-03, 15:11
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ja, det är väl det mest logiska. Det är grannarnas beskrivning av dunsarna jag inte tycker överensstämmer med en strypning. Beskrivningen att det lät som någon ställde ner en soffa 2-3 gånger tycker inte jag överensstämmer med att en, eller två kroppar åker i golvet. Hade det varit 1 duns hade jag haft lättare att köpa att T drattade i golvet.
Ja, det där med ljud och dess spridning och tolkning blir väldigt subjektivt. Någon hade också tolkat det som hamrande. Det kan givetvis vara annat än stypning åt det håll du beskriver..

Tycker egentigen inte om spekulationer om något man inte vet.
Men får en bild på ett scenario med en hästtjej 1.80 lång, förmodligen ganska stark, sittandes med stryptag över liten Tove som kämpar med ben, näbbar och klor. Möjligen har JJ hjälp av också en ganska stor MH..
Citera
2022-12-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu tror jag inte att TT glömt sin telefon iof.

Men om så vore är det inte så konstigt att JJ tar med den med tanke att hon kanske stöter på TT på väg till mcd.

Tänker du att JJ skulle ringt någon av TT.s vänner vid den tiden på natten för att berätta att TT glömt telefonen?

Ja, man skickar väl ett sms om det går att öppna telefonen utan kod. Till pojkvännen till exempel eller mamman. Låter högs ologiskt att att ta med telefonen till Mc Donalds helt slumpmässigt kl 03 på natten
Citera
2022-12-03, 15:22
Medlem
sybels avatar
Citat:

För att få ner T i en kista, bör hon varit död, så jag hänger inte med i att det skulle förklara avsaknad av skrik. Om de försökt få ner henne levande, borde hon ju skrikit.
Jag har också tänkt tung möbel, men var då inne på ett skåp.
Avsaknaden av skrik får mig osäker på om det verkligen var i lgh allt hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in