2022-12-02, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vad jag förstått så gick JJ och Tove i gymnasiet samtidigt på samma skola men inte i samma klass.

OM det stämmer att TT blev mördad i JJ bostad så borde det inte vara svårt för polis att hitta säkra spår/bevis och säkra bevisning

Däremot om det skedde någonstans ute så är det mycket svårare att hitta spår

Ja det är ju inte ovanligt att vissa inte erkänner sina brott

Men i det här fallet sägs det att det är ovanligare med så pass unga oerfarna att dom kan vara tysta????

I podden försvunna så blev en psykolog intevjuad och hon var nästan säker att i sånt här fall så har mordet skett i affekt

Psykologen i podden gav ett godtroget intryck tycker jag Hon lät som en fråga doktorn sköterska
Min teori är att 2 personer har blivit vänner och det blir en olycklig kombination JJ,MH.
Mordet är fantiserat om av dessa två
Att det sker just den kvällen är en slump. Det har inte tänkt igenom hur det ska gå till helt o fullt
Citera
2022-12-02, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Kanske stod de utanför huset och dividerade fram till ca 2.30? Den första tiden polisen gick ut med.

Jag är övertygad att T var i lägenheten mellan 02:00-02:45. Det regnade och blåste, så att stå ute tror jag man undvek. Källaren och andra gemensamma utrymmen vill man nog också undvika. Ser egentligen ingen anledning till att dom inte skulle befunnit sig i lägenheten.
Citera
2022-12-02, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Även om det sker att MGM går med på att fortsätta vara häktade utan ny förhandling så är detta inte så vanligt. Åtminstone inte gällande personer som kategoriskt nekar till brott. Jag tror att någon, eller båda, har berättat något från natten mot den 16 oktober.

Framförallt inte en helt oskyldig person skulle godta att sitta häktad, för om de vore någon annan och T gick själv glad och oskadd ur lägenheten där någon senare överföll och mördade T så inte fan sitter man då frivilligt kvar i häktet ytterligare 2 veckor?

Tror dom fått mer bevis mot sig och advokaterna säger åt jj/mh att de är ingen mening med att överklaga häktningen.
Citera
2022-12-02, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Har man slagits med någon efter flera år av konflikter, Går man hem till denne då och skall reda ut konflikten.? Är man så mogen, efter en sen natt och utekväll... Orealistiskt. Kan det vara hittepå.

JJ snodde väl TTs mobil efter nöjet och lurade hem TT...

Hävdar att mordet kan ha varit planerat, åtminstone att JJ, ev i samråd med MH bestämde sig på Nöjet...
Citera
2022-12-02, 09:07
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ett hårt slag i huvudet, TT faller, försöker resa sig tre gånger men någon sitter på henne, en annan trycker en kudde mot hennes ansikte, TTs mun är fasttejpad, hon sparkar av panik....

Ungefär så ja. Fast ingen tejp har använts tror jag, det låter för brutalt. En kudde kanske?

En sak som förbryllar mig är att båda två säger att M sov. Det måste betyda att hon inte var inblandad i själva mördandet…hade hon varit det varför skulle J då gått med på den storyn?

Att M gick och kräktes på toan måste ha hänt när hon såg TT efter det som hände.
Efter det springer J ut i trappen, troligtvis för att köra fram bilen, låsa upp källardörren, fixa cykeln och göra sig av med telefonen kanske….att hon åkte till McD med telefonen var hennes största misstag just då. Hennes andra misstag var att inte minnas att M aldrig åkte med till McD.

De är körda båda två, J kommer åka dit så det ryker om det och M kommer också få sitta ett tag till. Stackars anhöriga till alla dessa flickor.
Citera
2022-12-02, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Jo, tycker de är konstigt om inte Tove fick med sig sin mobil när hon gick hem, hon hade ju just innan pratat med sin pojkvän. Om hon nu inte utsatts för brottet där. Annars hade hon nog den på sig ifall hon gick iväg. Och då måste hon ju gått till mc D hon me i sånt fall.
Utan att ta med sig sin cykel dom hon glömde då.😏 De känns osannolikt jag håller med.

Jo de känns troligast, T va lite stressad så hon gick/sprang i samma hastighet som grannens bil eftersom polis ser att mobilerna följs åt. Sen förstår man att T behövde stå och flåsa/återhämta sig en stund nere vid donken och samtidigt gör J matköpet, förbannat då kommer T på att hon har glömt cykeln hos J, jaja bara börja springa tillbaka igen och detta samtidigt som J och grannen åker tillbaka.

De enda konstiga är att ingen i bilen uppmärksammar att T springer i närheten av bilen i 50-60 km/h, skulle jag varit granne skulle jag erbjudit T att bli manager och tjänat storkovan på alla vm/os guld för att inte alla miljoner som nya världsrekord skulle ge. T klarar dubbla hastigheten mot Bolt klarade bara under 100 meter, T klarar dubbla hastigheten i flera km dessutom
Citera
2022-12-02, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Om hon och mobilen inte redan låg i bakluckan på grannens bil.. Det finns inget som motsäger det mer än grannen med son. Som sagt, jag tror hon mördades i lägenheten hos grannen under! Kanske av pappan t.om.

Grannen mittemot J som hörde dunsarna/smällar från J's lägenhet då?
De är ju fler grannar/personer som hör och märker dom höga dunsarna från J's lägenhet, eller tror du hela trapphuset gått samman och mördat T sedan fixa spår som leder mot J/M?
Citera
2022-12-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det kunde ju verka lite misstänkt om hon bara sagt att hon skulle ut vid den tiden på dygnet.

Hon kunde sagt att hon bara skulle ut å få frisk luft (M Har ju spytt i lägenheten ) eller ta en cigg om hon rökte, säga sig tro sig glömt något i bilen. Då hade inte denna resa till donken med grannen blivit av, grannen va ju orolig för J pga dom höga dunsarna från J's lägenhet och trodde J råkade illa ut. Grannarna trodde nog inte att J tog ihjäl nån i lägenheten utan att någon gjorde något med J.
Citera
2022-12-02, 09:58
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag är övertygad att T var i lägenheten mellan 02:00-02:45. Det regnade och blåste, så att stå ute tror jag man undvek. Källaren och andra gemensamma utrymmen vill man nog också undvika. Ser egentligen ingen anledning till att dom inte skulle befunnit sig i lägenheten.

Samma här, efter upplysningen om tidpunkten för brottet.

Det räcker egentligen med att JJ snor med sig TTs mobiltelefon på/efter Nöjet - för att TT ska dra dit, parkera cykeln slarvigt och konfrontera JJ för att få tbx mobilen.

Ovädret började vid 03-tiden, men det blir isf oviktigt.
Citera
2022-12-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Grannen mittemot J som hörde dunsarna/smällar från J's lägenhet då?
De är ju fler grannar/personer som hör och märker dom höga dunsarna från J's lägenhet, eller tror du hela trapphuset gått samman och mördat T sedan fixa spår som leder mot J/M?

Ingen aning, men dunsarna kan väl spridas uppåt också? Alltså de kan ha härstammat från grannen unders vardagsrum? Det är ju bara en teori som någon annan, men! Kan inte släppa att någon av dem sonen (eller pappan) lurade in Tove, som gjorde våldsamt motstånd och väckte den andre.
I trapphuset vaktade pappan så att sonen skulle kunna flytta Tove, därför var de båda där. När JJ kom ut fast att de trott efter påringningarna att hon sov.. Så erbjöd de henne skjuts för att kolla så att hon inget misstänkt hört eller sett. Sen skapade man sitt vittnesmål efter detta.

Om man var orolig för vad som hänt i JJs lägenhet skulle man väl ringt polisen när ingen öppnade och inte smugit omkring i trapphuset klockan 3 på natten!

Men som sagt av mig tidigare. Jag får inte ihop det som anklagas på JJ och MH, det stämmer inte!
Citera
2022-12-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Om T skulle ha tvingats upp i lägenheten hade hon ju skrikit
Jo det gör min hypotes svagare, helt klart.

Däremot finns det ju metoder att tysta människor. Hur troligt det är i det här fallet vet jag inte.
Citera
2022-12-02, 10:28
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Min teori fr början var att TT aldrig var inne i JJ bostad
(Ev efter död i källare?)
Men jag blev rättad av flera här på sidan
Dom flesta tror att TT var där pga av odjud och spårning av tel

Så min fråga är hur pass prick i detalj av spårplats är en sån sökning säker?
Kan det ge samma resultat om mob fanns i källare eller utanför huset inom en viss gräns?

( Jag gissar att Oavsett på vilken plats dom tog livet av TT så hade de säkert tagit mobilen av flera själ )
Jag är inte heller helt övertygad om att T mördades i lgh, även om det pekar ditåt. Fortfarande ser jag källaren som en möjlig mordplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in